ПОЛИКОНТ - 4.697
дата: 19-08-2024

[отпечатай]

I. Модул "Складове"

1. Промяна в печатните образи на складовите документи

Променени са печатните образи на документите за приход и разход. В "Печат" и "Печат със стойности" добавени данни за идентификационен номер и идентификационен номер по ЗДДС към контрагента.

2. Ново поле за транспорт в документ за разход

В общите данни на разходните документи е добавено ново поле за транспорт. То е с дължина 10 знака и не е задължително за попълване. В "Печат", в края на отчета след данните за коментар и пояснение се отпечатва ред за транспорта.

Възможностите са създадени по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

3. Промяна на печатен образ на "Товарителница"

Под данните за контрагента в горната част на печатния образ на товарителницата е добавена информация за клиента, за който ще се извършва доставката, и неговия адрес - име на контрагент, пощенски код, населено място, държава.

Ако в складовия документ не е въведен контрагент и адрес за доставка, за адрес на доставка се приема адресът за кореспонденция на клиента. Когато има въведени данни за контрагент и адрес за доставка, над неговите данни се изобразява заглавие "Получател". Ако има въведени данни за контрагент за доставка, но към него няма адрес, то в печатния образ за адрес за доставка се отпечатва адресът за кореспонденция на клиента. 

4. Копиране на складови документи от минали периоди

В ПОЛИКОНТ съществува възможност за копиране на списъка с номенклатурите от избран складов документ от текущия каталог. Потребителят може да копира само от документите, които са свързани със звеното/звената на документа, в който се извършва копирането.

С текущата актуализация се добавя възможност за копиране на складови документи от предходни периоди. Функцията се стартира от допълнителното меню на формата за работа със складовите документи с "Копир.скл.док.предх.пер.". Операторът може да избира от всички документи за предходни периоди, които са свързани със звеното/звената на текущия документ.

С помощта на функцията данните за номенклатурите от избрания документ се добавят към списъка със съществуващите номенклатури на текущия документ. Копират се данните за номенклатурния номер, количествата, стойността, основанието и коментара към всяка позиция.

5. Нов начин за разпределяне на разходи

Създадена е нова функция за разпределяне на разходи за доставка.

Тя се стартира от допълнителното меню на формата за въвеждане на приходни складови документи с "Разпр.дост.р-ди с нулир.". При стартирането й операторът трябва да въведе в диалогова форма стойността на доставните разходи. Програмата разпределя зададената сума, пропорционално на стойността на всяка номенклатура и записва доставните разходи по редовете в складовия документ. След това нулира количествата, единичните цени и стойностите в редовете.

Функцията е полезна за използване в случаите, когато искате в самостоятелен складов документ да разпределите доставни разходи на база стойностите на друг складов документ. Може преди това да копирате данните от другия документ и след разпределянето в новия документ ще имате информация само за доставните разходи.

Възможността е създадена по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр.Габрово.

6. Оборотна ведомост за избрани звена с натрупване за период

Във формата за справки за избрани звена е добавена нова справка - "Обор.ведомост-пер. с натр.". Тя се изготвя за период. При стартиране на справката се изобразява диалогова форма, в която се въвеждат имената на началния и крайния период. По подразбиране периодът е 12 месеца като за последен месец се взима каталогът, в който се намира потребителят. Периодът може да се промени.  В справката участват само звената, избрани от потребителя.

Тя включва следните колони:

  • Номер и име на номенклатура;
  • Чертежен номер;
  • Класификационен код;
  • Характеристики;
  • Мярка;
  • Номер и име на група номенклатура;
  • Дата на конфигурация;
  • Начално салдо - количество и стойност;
  • Корекция на начално салдо - количество и стойност;
  • Приходи - количество и стойност;
  • Разходи - количество и стойност;
  • Продажна цена;
  • Крайно салдо - количество и стойност;
  • Чист приход - количество и стойност;
  • Чист разход - количество и стойност;
  • Краен период.

В полето за краен период се попълва последният месец от зададения период от потребителя.

Началните салда са изчислени към началния период, а крайните - към крайния. Приходите и разходите са с натрупване на всички отчетни периоди.

Колоните за корекция на салдото съдържат разликата съответно в стойността и количеството на коригираните салда в междинните периоди.

Полетата за чист приход се натрупват за всички отчетни периоди и включват документите за приход и производство.

Полетата за чист разход се натрупват за всички отчетни периоди и включват документите за разход и брак.

Колоните със стойности се изобразяват само ако е извършена оценка на всички каталози от периода, за който се изготвя справката.

Данните се натрупват за всички избрани складове. Една номенклатура се изобразява на един ред.

7. Служебен шаблон в оборотна ведомост по избрани звена с натрупване за период

Създаден е служебен шаблон в Оборотната ведомост по избрани звена за период с натрупване - "КС + чист приход/разход". В него част от полетата не се виждат. Полетата, които се изобразяват са:

  • Номер и име на номенклатура;
  • Чертежен номер;
  • Класификационен код;
  • Характеристики;
  • Мярка;
  • Номер и име на група номенклатура;
  • Дата на конфигурация;
  • Крайно салдо - количество;
  • Крайно салдо - стойност;
  • Чист приход - количество;
  • Чист приход - стойност;
  • Чист разход - количество;
  • Чист разход - стойност;
  • Краен период.

Възможностите от точки 6 и 7 са създадени по поръчка на "МАТЕГА" ООД - гр. Габрово.

II. Модул "Счетоводство"

1. Промяна при работа с Интрастат декларации

Направена е промяна в алгоритъма за автоматично създаване на транзакции към месечните Интрастат декларации от фактури:

  • Програмата извлича данните за метода на доставка (вида на транспорт) от фактурата в транзакцията. Ако във фактурата не е попълнен метод на доставка се използва приоритетно зададения от потребителя метод.
  • Държавата на получаване в транзакцията се определя от държавата, зададена в адреса на доставка към фактурата. Ако той не е попълнен, полето се определя от държавата в адреса за кореспонденция на клиента, на когото се издава фактурата.

Възможността е създадена по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

III. Модул "Поръчки"

1. Промяна на печатен образ на "Потвърждение за поръчка" във външни поръчки

Под данните за контрагента в горната част на печатния образ на потвърждението за поръчка е добавена информация за клиента, за който ще се извършва доставката и неговите адресни данни (пощенски код, адрес, населено място, държава). Ако в складовия документ не е въведен контрагент и адрес за доставка, за адрес на доставка се приема адресът за кореспонденция на клиента. Когато има въведени данни за контрагент и адрес за доставка, над неговите данни се изобразява заглавие "Получател". Ако има въведени данни за контрагент за доставка, но към него няма адрес, то в печатния образ за адрес за доставка се отпечатва адресът за кореспонденция на клиента.

IV. Модул "Фактури" / "Продажби"

1. Промяна при автоматично генерирани фактури

Променен е начинът, по който автоматично се генерират фактури. В меню "Документи" /  "Автоматично генериране" се въвежда дата, към която се изготвя справка. Тя показва какви фактури трябва да се пуснат и техните дати спрямо въведения диапазон в "Основни данни" / "Настр. за генер. на фактури". Когато се избере "Генериране на фактури" от допълнителното меню, се генерират фактури за посочените редове с флаг "Д". Датата на фактурите е датата, към която се изготвя справката.

V. Всички модули

1. Стандарти за опаковане към контрагенти

Създадена е възможност за въвеждане на стандарти за опаковане към контрагент. Работи се във формата с контрагентите, като от допълнителното меню се избере "Стандарти за опаковане". Формата съдържа данни за приоритет, максимална височина в милиметри и стандарт.

Данните за стандартите се избират от форма за избор. Списъкът със стандартите не може да се променя от потребителите. Полето за приоритет по подразбиране е 0. Полето за максимална височина в милиметри не е задължително за въвеждане.

2. Производител на номенклатура

Създадена е възможност за въвеждане на производител на номенклатура. Добавени са 2 нови полета във формите за въвеждане на номенклатури: номер и име на производител. Те не са задължителни за попълване и могат да се изберат от форма за избор, която съдържа списък на контрагентите.

Възможносттите са създадени по поръчка на "ЛС Тюбс" АД - гр. Габрово.

VI. Модул "Работна заплата"

1. Промяна в печатния образ на фиша

Направена е промяна в допустимите стойности на общ параметър 171 "Скриване на проф.опит от фиша". Той вече може да има и отрицателни стойности.

Направена е промяна в печатния образ на фиша в зависимост от стойността на общ параметър 171. При стойност 0 във фиша се отпечатва трудов стаж с професионален опит в началото и в края на месеца. При стойност по-голяма от 0 не се отпечатва трудовият стаж с професионален опит във фиша. При стойност по-малка от 0 се отпечатва трудов стаж с професионален опит в началото и в края на месеца. Освен това се отпечатват стажовете по видове за съдебната система към началото на месеца.

2. Промяна при работа с документ 73 Електр.карта-ваучери за храна

Направена е промяна при работата със съдържанието на документите от вид 73. Тя е свързана с възможността да въведете само данни за банков клон и да оставите всички останали полета, свързани с IBAN празни. Тази възможност трябва да се използва от потребителите, които не получават информация за IBAN от своя доставчик на ваучери. За да не попълва програмата автоматично полетата за IBAN след въвеждане на данните за банковия клон, е необходимо в общ параметър 160 "Тест за IBAN в документ 73 Електр.карта ваучер хр." да въведете 'П' (празни).

Във формата е добавено ново незадължително за попълване поле "Номер на карта". В него се въвежда 16-цифреният код, изписан върху картата. Данните от полето се използват в някои от интерфейсните файлове за изплащане на ваучери.

VII. Модул "Кадри"

1. Промени, свързани с причини за отсъствия

С Постановление № 216 от 13 юни 2024 г. за изменение и допълнение на Наредбата за работното време, почивките и отпуските, публикувано в Държавен вестник бр. 52 от 18.06.2024 беше променена ал.1 на чл. 45б. Съгласно новата редакция отпускът по чл. 163, ал. 10 от КТ може да се ползва както от бащата, така и от един от родителите на майката или бащата.

Аналогична е промяната и в ал. 1 на чл. 46в за ползването на отпуска по чл. 164б, ал. 2 от КТ, който може да се ползва освен от осиновителя и от един от родителите на осиновителката или на осиновителя.

В тази връзка в ПОЛИКОНТ са направени промени. Ако използвате такива отпуски трябва да избирате следните причини за отсъствия:

Основание по КТ Причина за отсъствие Качество на лицето Приложение по НПОПДОО
чл.163, ал.10 64 отпуск от 6 мес. до 410 баща, баба, дядо 4
чл.164б, ал.2 КТ 66 отпуск от 6 мес. до 410 кал. дни осиновител, баба, дядо 6

Промените се отнасят за отсъствия с начална дата след 22.06.2024 г.

В бр. 66/06.08.2024 на Държавен вестник е публикуван Закон за за изменение на Кодекса на труда, с изменения в Закона за социално осигуряване в заключителната разпоредба.

Промените представляват допълнения към чл. 167 от КТ и чл. 51 от КСО, като се дава право на бащата/осиновителя или с негово разрешение на неговите родители или родителите на майката/осиновителката да ползват съответната част от отпуските за раждане, при осиновяване и за отглеждане на дете в случаите, когато майката/осиновителката е лишена от родителски права или упражняването на родителските права върху детето е предоставено на бащата (осиновителя) по установения ред.

В тези случаи следва да избирате следните причини за отсъствия:

Основание по КТ Причина за отсъствие Качество на лицето Приложение по НПОПДОО
чл.167, ал.1 КТ 71 Болничен - раждане при заболяване/смърт на майката баща, баба, дядо 1
чл.167, ал.1 КТ 69 Отпуск баща брем.и ражд.до 410 дни баща 2
чл.167, ал.1 КТ изр2 206 Отпуск родители брем.ражд.до 410 дни майка баба, дядо 2
чл.167, ал.1,и1 КТ 82 Отглежд.дете до 2 год.баща-смърт,забол.майката/ос. баща, осиновител 7
чл.167, ал.1 КТ изр2 207 Отглежд.дете до 2 год.родит.-смърт,забол.майка/ос. баба, дядо 7
чл.167, ал.1 100 Отпуск-осин.дете до 5 г-забол./смърт осиновителка осиновител на дете до 5-годишна възраст 5
чл.167, ал.1 КТ и2 208 Отпуск родит.-осин.дете 5 г - забол./смърт ос-ка баба дядо 5
2. Отпуск по чл.157, ал.1, т.51 КТ

Добавена е нова причина за отсъствие – 217, за отсъствията по чл.157, ал.1, т.5а КТ. Тя може да се ползва от служители по трудово правоотношение за участие в заседания на специален орган за преговори, европейски работнически съвет или представителен орган в европейско търговско или кооперативно дружество за отсъствия след 01.07.2024 г. За времето на отпуска на работника или служителя се изплаща възнаграждение от работодателя в размера по чл. 177 КТ.

VIII. Модул "Платежни документи"

1. Файл за изплащане на ваучери на "Сити Инвест Груп" АД

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на файлове за изплащане на суми по електронни карти на "Сити Инвест Груп" АД.

За да изготвите справката и файла е необходимо да създадете шаблон за изплащане на ваучери за банков клон на персонала на EasyPay (BIC ESPYBGS1, BAE ESPY4004). Към шаблона трябва да опишете перата за ваучери, които използвате.

Освен това за всеки служител, на който ще изплащате суми по електронните карти, трябва да въведете документи от вид 73, свързани с банковия клон на EasyPay от шаблона. В съдържанието на документите е необходимо да въведете и 16-цифрения номер на картата.

Изготвянето на файла се извършва от "Платежни документи" / "Експорт ваучери" / "СитиИнвест(EasyPay). Избира се подготвеният шаблон. Програмата изобразява справка с данните на служителите и изчислените суми за ваучери. В нея участват само служителите, за които стойността е по-голяма от 0.

От допълнителното меню с "Експорт" се извършва експорт на данните в csv-файл. В него се съдържат данни само за номер на карта и сума. Форматът на файла е зададен от издателя на картите EasyPay.

IX. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • Във формата за кодове на номенклатури към контрагенти е добавено ново поле - характеристики на номенклатура.
  • В модул "Поръчки" / "Доставки" / "Печат поръчка доставка 2" са направени няколко промени. Адресните данни към доставчика са тези, които са попълнени в неговите данни за регистрация. Адресните данни на купувача са тези, които са попълнени в данните за регистрация на предприятието. Адресните данни, които се отпечатват в "Доставка до", се взимат от данните за звеното, до което ще се извърши доставката. Ако липсват данни за звено се отпечатва адресът за кореспонденция.
  • Когато групата към една номенклатура се промени и към тази група има въведени характеристики, старите характеристики към номенклатурата се изтриват автоматично и програмата попълва характеристиките от нейната нова група.
  • Данните от "Типове опаковки" към контрагентите са групирани по стандарти и са преписани в "Стандарти за опаковане" към контрагентите.
  • Полето за адрес в данните за доставка към контрагент е увеличено. Новата му дължина е 60 знака.
  • Правилата за опаковане могат да се въвеждат само за типове опаковки "К" - Кутия.
  • Програмата позволява да се изтрие проформа, въведена в модул "Фактури" / "Продажби", меню "Основни данни" / "Настр. за генер. на фактури", когато към нея има автоматично генерирани фактури.