Реализирана е възможност за зареждане на данни за контролни листа за извършен разход. Функционалността се намира в меню "Контролни листа" / "Регистри на контр. листа" / F5 / "Контролни листа" / F5 / "Импорт от файл". Формата съдържа информация за пореден номер, номер на договор, вид, дата и номер на документ, номер на звено, номер на параграф, номер на подпараграф и стойност на разхода. Поредният номер се поддържа автоматично от програмата.
Файлът, който ще се импортира, трябва да е с кодова таблица Win1251 и с разделител ','. Текстовите полета е необходимо да са заградени с кавички ('').
Той трябва да има следната структура:
Зареждането от външен файл се извършва като от допълнителното меню се избере "Импорт от файл". От диалоговата форма се избира файлът с данните за контролните листа. Програмата очаква файл с име "KLIR.csv", но може да се избере и файл с друго име. Той трябва да отговаря на описаните по-горе изисквания. След като данните се заредят в таблицата, потребителят може да ги разгледа и промени при необходимост. Във файла може да има повече от един ред, в който полетата за договор, документ и звено са еднакви. В тази ситуация програмата приема, че трябва да обедини записите в общ контролен лист.
Реализирана е възможност за тестване на данните, които са импортирани преди да се направи генерирането на контролните листа. Функционалността се намира в допълнителното меню на формата - "Тест". Чрез нея могат да се генерират следните грешки:
Програмата изобразява във форма откритите проблеми и номерата на редовете от буферната таблица, в които са открити. Ако са открити грешки при тестването и те не са отстранени, програмата няма да генерира КЛИР, докато те не се премахнат.
От допълнителното меню със "Зареждане" могат да се заредят данните от буферната таблица в ПОЛИКОНТ, а чрез бутон "Зареждане с подписване" - да се заредят контролните листа, като едновременно с това и да се подпишат.
Трябва да имате предвид, че за успешното подписване на контролните листа е необходимо в съответните групи да няма подписани контролни листа с по-късна дата от текущата.
Преди да се извърши генерирането се стартира диалогова форма, в която потребителят може да въведе пояснение, което ще се препише в полето за пояснение на всички добавени контролни листа.
При зареждането първо се определя групата контролни листа от полето за номер на договор. Ако има две или повече групи контролни листа в регистъра, които са свързани с един и същ номер на договор или няколко договора с еднакъв номер, но с различна дата, програмата търси най-късно създадената група КЛ с най-късно създадения договор със зададения номер. Изисква се групата да съществува преди текущата дата, а договорът да е създаден преди текущата дата и да е неприключен или да е приключен след датата на зареждане.
При веведени данни в буферната таблица за един договор, звено и документ (вид, номер,дата) се създава общ КЛИР със сумарната стойност от редовете. В подфомата по параграфи се изобразят отделните параграфи, техните аналитичности и стойността за разход на отделни редове.
Попълването на данните в генерираните контролни листа се извършва по следния начин:
Последните три полета се записват във втората подформа на контролните листа, само при условие, че за договора има зададена аналитичност в заредения файл.
След приключване на генерирането за всеки ред от буферната таблица се изобразяват номер на регистър, номер на група, номер и дата на подписване на генерирания контролен лист.
След автоматичното създаване на контролните листа може да използвате от допълнителното меню функцията "Изтриване", с която се премахват записите от буферната таблица.
Създадена е възможност за отпечатване на всички контролни листа по видове, изготвени на избрана дата. Функционалността се намира в меню "Контролни листа" / "Печат на КЛ за дата". След стартиране се изобразява диалогова форма, в която потребителят трябва да въведе дата. След потвърждаване на датата се генерира форма, която съдържа документи с код 301, 302, 303 и 304 и всички контролни листа, свързани с тях, изготвени на желаната дата.
Горната подформа се състои от код и наименование на документа. От допълнителното меню могат да се отпечатат всички контролни листа към този вид документ чрез "Печат" или "Печат 2".
От бутон "Печат" могат да се отпечатат групово контролни листа за поемане на задължения или за извършване на разход. От бутона "Печат 2" освен горепосочените 2 вида контролни листа, могат да се отпечатат и контролни листа за поемане на задължение за приход или контролни листа за постъпване на приход.
Долната подформа се състои от номер на регистър, номер на група, номер на контролен лист, стойност, номер на договор и данни за контрагент по договор. От допълнителното меню на долната подформа може да се отпечата конкретният контролен лист по 2 начина - "Печат" и "Печат 2".
От бутон "Печат" могат да се отпечатат индивидуални контролни листа за поемане на задължения или за извършване на разход. От бутона "Печат 2" освен горепосочените 2 вида контролни листа, могат да се отпечатат и контролни листа за поемане на задължение за приход или контролни листа за постъпване на приход.
Промените от т.1 и 2 са направени по поръчка на Фонд "Сигурност на електроенергийната система".
Добавен е втори вариант на статистическата справка за списъчния брой по звена. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "Списъчен брой звена". Въвежда се желаната дата и от структурата на организацията се избира желаното звено или цялата организация. Изготвя се справка, която съдържа информация за подчинените звена на първо ниво от сруктурата, като за всяко звено има данни за списъчния брой и списъчния брой. В справката не се включва броят на майките. Списъчният брой се определя като на въведената дата се броят лицата, назначени в звеното и неговите подзвена по трудово правоотношение (с документи от вид 11 и 12) и по служебно правоотношение (с документи от вид 21, 22, 23 и 24). Не се отчита основанието за назначаване, продължителността на работното време и отсъствията на служителите. Списъчният брой без майки се определя като списъчния брой се ивадят всички служители, за които за датата има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или вида на отсъствието им е с номер от 61 до 80 без 63 и 77.
Добавена е нова статистическата справка за списъчния брой по разходни центрове. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "Списъчен брой РЦ". Въвежда се желаната дата и справката се изготвя за цялата организация. Списъчният брой се определя като на въведената дата се броят лицата, назначени по разходни центрове по трудово или по служебно правоотношение. Не се отчита основанието за назначаване, продължителността на работното време и отсъствията на служителите. Списъчният брой без майки се определя като от списъчния брой по РЦ се изключат всички служители, за които има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или отсъствие с номера от 61 до 80 без 63 и 77. Разходният център се опредея от щатното място, а ако не е попълнен РЦ в щатното място, той се взема от разходния център на звеното.
Добавен е втори вариант на статистическата справка за средно списъчния брой по звена. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "ССБ звена". Задава се период за изготвяне на справката (начална и крайна дата) и от структурата на организацията се избира желаното звено или цялата организация. Изготвя се справка, която съдържа информация за подчинените звената на първо ниво от сруктурата, ССБ брой и ССБ брой без майки. Средно списъчният брой се определя като за всяка дата от периода се броят лицата, назначени в звено и неговите подзвена по трудово и по служебно правоотношение и се разделят на броя на календарните дни през периода. При определяне на бройките не се отчита основанието за назначаване и отсъствията на служителите, но се отчита продължителността на работното време. Приравнява се броят на работещи на непълно работно време към пълни бройки, като бройките се изчисляват като частното от продължителността на работното време ( поле „Раб.време“) и законоустановената продължителност на работното време за длъжността ( поле „Закон РВ дл.“) и полученото число се закръглява до един знак след десетичната точка.
Средно списъчният брой без майки се определя като от брой и се изключат всички служители, за които има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или вида на отсъствието е с номер от 61 до 80 без 63 и 77.
Добавена е нова статистическа справка за средно списъчен брой по разходни центрове. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "ССБ РЦ". Въвежда се желания период и справката се изготвя за цялата организация. Средно списъчният брой се определя по аналогичен начин на средно списъчния брой по звена, но служителите се делят по разходните центрове, като разходният център се определя по начина, описан в т.2.