ПОЛИКОНТ - 4.603
дата: 19-09-2019

[отпечатай]

I. Модул "Финансов контрол"

1. Зареждане на данни за КЛИР

Реализирана е възможност за зареждане на данни за контролни листа за извършен разход.  Функционалността се намира в меню "Контролни листа" / "Регистри на контр. листа" / F5 / "Контролни листа" / F5 / "Импорт от файл". Формата съдържа информация за пореден номер, номер на договор, вид, дата и номер на документ, номер на звено, номер на параграф, номер на подпараграф и стойност на разхода. Поредният номер се поддържа автоматично от програмата.

Файлът, който ще се импортира, трябва да е с кодова таблица Win1251 и с разделител ','. Текстовите полета е необходимо да са заградени с кавички (''). 

Той трябва да има следната структура:

  • Номер на договор - символно поле до 20 знака, задължително поле;
  • Вид документ - число, незадължително поле;
  • Дата на документ - дата във формат ДД.ММ.ГГГГ, незадължително поле;
  • Номер на документ - символно поле до 15 знака, незадължително поле;
  • Номер на звено - число, незадължително поле;
  • Номер на параграф - число, незадължително поле;
  • Номер на подпараграф - число, незадължително поле;
  • Стойност на разхода - число с десетична запечая, задължително поле.

Зареждането от външен файл се извършва като от допълнителното меню се избере "Импорт от файл". От диалоговата форма се избира файлът с данните за контролните листа. Програмата очаква файл с име "KLIR.csv", но може да се избере и файл с друго име. Той трябва да отговаря на описаните по-горе изисквания. След като данните се заредят в таблицата, потребителят може да ги разгледа и промени при необходимост. Във файла може да има повече от един ред, в който полетата за договор, документ и звено са еднакви. В тази ситуация програмата приема, че трябва да обедини записите в общ контролен лист.

Реализирана е възможност за тестване на данните, които са импортирани преди да се направи генерирането на контролните листа. Функционалността се намира в допълнителното меню на формата - "Тест". Чрез нея могат да се генерират следните грешки:

  • Несъответствиe между въведен вид на документ в таблицата и в ПОЛИКОНТ;
  • Несъответствие между въведен номер на звено в таблицата и в ПОЛИКОНТ;
  • Несъответствие между въведен номер на параграф в таблицата и в ПОЛИКОНТ;
  • За въведения номер на подпараграф не е въведен номер на параграф;
  • За дадения параграф, номера на подпараграфа в таблицата и в ПОЛИКОНТ не съответстват;
  • За липса на група контролни листа в регистъра, свързани със зададения договор;
  • За договора, документа и звеното във файла има редове с и без данни за параграфи.
  • Програмата изобразява във форма откритите проблеми и номерата на редовете от буферната таблица, в които са открити. Ако са открити грешки при тестването и те не са отстранени, програмата няма да генерира КЛИР, докато те не се премахнат.

    От допълнителното меню със "Зареждане" могат да се заредят данните от буферната таблица в ПОЛИКОНТ, а чрез бутон "Зареждане с подписване" - да се заредят контролните листа, като едновременно с това и да се подпишат.

    Трябва да имате предвид, че за успешното подписване на контролните листа е необходимо в съответните групи да няма подписани контролни листа с по-късна дата от текущата.

    Преди да се извърши генерирането се стартира диалогова форма, в която потребителят може да въведе пояснение, което ще се препише в полето за пояснение на всички добавени контролни листа.

    При зареждането първо се определя групата контролни листа от полето за номер на договор. Ако има две или повече групи контролни листа в регистъра, които са свързани с един и същ номер на договор или няколко договора с еднакъв номер, но с различна дата, програмата търси най-късно създадената група КЛ с най-късно създадения договор със зададения номер. Изисква се групата да съществува преди текущата дата, а договорът да е създаден преди текущата дата и да е неприключен или да е приключен след датата на зареждане.

    При веведени данни в буферната таблица за един договор, звено и документ (вид, номер,дата) се създава общ КЛИР със сумарната стойност от редовете. В подфомата по параграфи се изобразят отделните параграфи, техните аналитичности и стойността за разход на отделни редове.

    Попълването на данните в генерираните контролни листа се извършва по следния начин:

    • Поредният номер КЛИР е маскималният номер в групата, увеличен с 1;
    • Дата на контролният лист е текущата дата;
    • Видът, номерът и датата на документа се преписват от съответните полета във файла;
    • Дата док. - взима се датата на документа, импортиран от файла;
    • Данните за звеното се вземат от полето "N на звено" във файла;
    • Отговорите на въпросите автоматично се попълват с "Д";
    • Пояснение - попълва се пояснение с информация от диалоговата форма;
    • Стойност на КЛ - записва се общата стойност на всички редове, свързани с договора, звеното и документа;
    • Параграф - взима се номерът на документа, импортиран от файла;
    • Подпараграф - взима се номерът на подпараграфа, импортиран от файла;
    • Стойност - записва се общата сума за параграфа и аналичността към него;

    Последните три полета се записват във втората подформа на контролните листа, само при условие, че за договора има зададена аналитичност в заредения файл.

    След приключване на генерирането за всеки ред от буферната таблица се изобразяват номер на регистър, номер на група, номер и дата на подписване на генерирания контролен лист.

    След автоматичното създаване на контролните листа може да използвате от допълнителното меню функцията "Изтриване", с която се премахват записите от буферната таблица.

    2. Групово отпечатване на контролни листа

    Създадена е възможност за отпечатване на всички контролни листа по видове, изготвени на избрана дата. Функционалността се намира в меню "Контролни листа" / "Печат на КЛ за дата". След стартиране се изобразява диалогова форма, в която потребителят трябва да въведе дата. След потвърждаване на датата се генерира форма, която съдържа документи с код 301, 302, 303 и 304  и всички контролни листа, свързани с тях, изготвени на желаната дата.

    Горната подформа се състои от код и наименование на документа. От допълнителното меню могат да се отпечатат всички контролни листа към този вид документ чрез "Печат" или "Печат 2".

    От бутон "Печат" могат да се отпечатат групово контролни листа за поемане на задължения или за извършване на разход. От бутона "Печат 2" освен горепосочените 2 вида контролни листа, могат да се отпечатат и контролни листа за поемане на задължение за приход или контролни листа за постъпване на приход.

    Долната подформа се състои от номер на регистър, номер на група, номер на контролен лист, стойност, номер на договор и данни за контрагент по договор. От допълнителното меню на долната подформа може да се отпечата конкретният контролен лист по 2 начина - "Печат" и "Печат 2".

    От бутон "Печат" могат да се отпечатат индивидуални контролни листа за поемане на задължения или за извършване на разход. От бутона "Печат 2" освен горепосочените 2 вида контролни листа, могат да се отпечатат и контролни листа за поемане на задължение за приход или контролни листа за постъпване на приход.

    Промените от т.1 и 2 са направени по поръчка на Фонд "Сигурност на електроенергийната система".

    II. Модул "Статистика"

    1. Списъчен брой по звена

    Добавен е втори вариант на статистическата справка за списъчния брой по звена. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "Списъчен брой звена". Въвежда се желаната дата и от структурата на организацията се избира желаното звено или цялата организация. Изготвя се справка, която съдържа информация за подчинените звена на първо ниво от сруктурата, като за всяко звено има данни за списъчния брой и списъчния брой. В справката не се включва броят на майките. Списъчният брой се определя като на въведената дата се броят лицата, назначени в звеното и неговите подзвена по трудово правоотношение (с документи от вид 11 и 12) и по служебно правоотношение (с документи от вид 21, 22, 23 и 24). Не се отчита основанието за назначаване, продължителността на работното време и отсъствията на служителите. Списъчният брой без майки се определя като списъчния брой се ивадят всички служители, за които за датата има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или вида на отсъствието им е с номер от 61 до 80 без 63 и 77.

    2. Списъчен брой по разходни центрове

    Добавена е нова статистическата справка за списъчния брой по разходни центрове. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "Списъчен брой РЦ". Въвежда се желаната дата и справката се изготвя за цялата организация. Списъчният брой се определя като на въведената дата се броят лицата, назначени по разходни центрове по трудово или по служебно правоотношение. Не се отчита основанието за назначаване, продължителността на работното време и отсъствията на служителите. Списъчният брой без майки се определя като от списъчния брой по РЦ се изключат всички служители, за които има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или отсъствие с номера от 61 до 80 без 63 и 77. Разходният център се опредея от щатното място, а ако не е попълнен РЦ в щатното място, той се взема от разходния център на звеното.

    3. Средно списъчен брой по звена

    Добавен е втори вариант на статистическата справка за средно списъчния брой по звена. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "ССБ звена". Задава се период за изготвяне на справката (начална и крайна дата) и от структурата на организацията се избира желаното звено или цялата организация. Изготвя се справка, която съдържа информация за подчинените звената на първо ниво от сруктурата, ССБ брой и ССБ брой без майки. Средно списъчният брой се определя като за всяка дата от периода се броят лицата, назначени в звено и неговите подзвена по трудово и по служебно правоотношение и се разделят на броя на календарните дни през периода. При определяне на бройките не се отчита основанието за назначаване и отсъствията на служителите, но се отчита продължителността на работното време. Приравнява се броят на работещи на непълно работно време към пълни бройки, като бройките се изчисляват като частното от продължителността на работното време ( поле „Раб.време“) и законоустановената продължителност на работното време за длъжността ( поле „Закон РВ дл.“) и полученото число се закръглява до един знак след десетичната точка.

    Средно списъчният брой без майки се определя като от брой и се изключат всички служители, за които има въведено отсъствие от вид отпуск 4 (в списъка с причините за отсъствие в поле „Вид отп.“ е попълнено 4) или вида на отсъствието е с номер от 61 до 80 без 63 и 77.

    4. Средно списъчен брой по разходни центрове

    Добавена е нова статистическа справка за средно списъчен брой по разходни центрове. Справката се изготвя от меню "Статист.справки вид 2" / "ССБ РЦ". Въвежда се желания период и справката се изготвя за цялата организация. Средно списъчният брой се определя по аналогичен начин на средно списъчния брой по звена, но служителите се делят по разходните центрове, като разходният център се определя по начина, описан в т.2.

    III. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В модул "Фактури" / "Справки" / "Фактурирани номенклатури" са добавени няколко нови полета - вид и номер на идентификационен код на контрагента, код и наименование по комбинирана номенклатура. Полетата за код и наименование по CN8 се извличат от данните за съответната номенклатура, а ако там не са попълнени се използват данните за CN8 на групата, към която се отнася тази номенклатура.