ПОЛИКОНТ - 4.580
дата: 14-08-2018

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Таблична форма за график на персонала

Създадена е нова таблична форма на график. Тя се изготвя за текущия каталог от меню "Справки" / "Отсъствия" / "Присъствена форма". Избира се желаното звено или цялата организация и от допълнителното меню се продължава с "Таблична форма за график".

Справката се създава като се използва информация от действащите трудово-правни документи и персоналния календар на всеки служител. Работните и почивните дни се отчитат от персоналния календар. Видът на дните в отсъствие не се вземат предвид. За преназначените служители се включва информацията от всички периоди на преназначение. За преназначени служители се считат тези, на които е променено звеното, длъжността или основанието за назначение.  В такъв случай данните за служителя се изобразяват на повече от един ред в таблицата.

Справката съдържа следните колони:

  • Пореден номер на звено (сигла);
  • Номер на структурно звено;
  • Наименование на структурно звено - дългото или краткото име на звеното;
  • Номер на длъжност;
  • Наименование на длъжност;
  • Име, презиме и фамилия;
  • 31 колони, в които за всеки ден от месеца ще се съдържа код, който показва вида на деня по график, без да се отчитат отсъствията. Използват се следните кодове:
  • - Положително число - за присъствените дни, като числото е равно на работните часове от персоналния календар (напр. 4,6,8,12 и др.);

    - Н - за почивните дни;

  • Законоустановена продължителност на работното време за периода;
  • Планови часове за месеца - изчислените планови часове за периода, като произведение от плановите дни и законоустановена продължителност на работното време от действащия трудово-правен документ;
  • Планово работно време от график за месеца - изчислените планови часове за периода с добавени приравнените часове нощен труд (при сумирано работно време);
  • Номер на разходен център - извлича се от щатното място, на което е назначен служителят, а ако не е попълнено - от звеното;
  • Наименование на разходен център;
  • Номер на група на разходния център

Новата възможност е създадена по поръчка на "Идеал стандарт - Видима" АД.

II. Модул "Фактури"

1. Печат на производител във фактура за износ

Във фактурата за износ е добавена нова възможност за отпечатване на име на производител. Това поле се отпечатва под данните за банковата сметка на фирмата. 

Създаден е общ параметър, който контролира това отпечатване. Той е под номер 108 - "Печат на производител във фактура за износ". Ако общият параметър е със стойност, различна от 0, полето за производител ще се отпечатва. Ако стойността е равна на 0, този текст няма да излиза във фактурата за износ.

По време на актуализацията стойността на този параметър се установява по подразбиране в 0.

III. Модул "Фактическа себестойност"

1. Нова възможност за разпределяне на разходи

Във формата за въвеждане на разходите за разпределение са добавени две нови полета - номер и наименование на разходен център. Полетата са незадължителни за въвеждане. Те могат да се попълват и използват само при начини на разпределение от 11 до 14 и от 21 до 24.

Ако в даден запис въведете разходен център програмата ще извърши разпределяне на разходите само за тези операции от маршрутните карти, които са извършени на работните места в съответното звено и разходен център.

Ако разходният център не е попълнен разпределянето ще се прави по съществуващия начин - т.е. разходите ще се разпределят на база само на зададеното звено.

Променени са справката за анализ на разпределените разходи по звена, както и табличната справка за анализ на разходите на избрана маршрутна карта. В тях е добавена информация и за разходния център от операцията за разпределяне.

При създаване на нов каталог, както знаете, се копират данните за постоянните разпределения. От текущата актуализация вече се копира и информацията за разходния център.

Новата възможност е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр.Габрово

IV. Модул "Счетоводство"

1. Контрол за дублиране на номер на документ при контиране

Във формите за контиране в модул „Счетоводство“ - „Счетоводни операции“ / Избор на папка / F5 / “Контиране-1“ и „Контиране-2“ при добавяне и промяна на данни в подформата с дневника е добавен контрол. Програмата проверява дали за контрагента от текущия запис има контиран документ със същия вид и номер. Проверяват се документи от вид от 101 до 120 и от 201 до 257. Преглеждат се данните само от текущия счетоводен каталог.

Ако програмата открие дублиране, извежда предупредително съобщение, но не пречи записът на данните да се извърши, ако потребителят желае това.

Новата възможност е създадена по поръчка на "РИГ" ЕООД - гр.Габрово

2. Промяна в печатния образ на декларацията за ДДС

В брой 50 на ДВ от 17.7.2018  е публикувано изменение на ППЗДДС. Една от промените се отнася за текста в края на декларацията и го прави подходящ за компютърното изработване на декларацията.

V. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Отстранена е грешка при изготвяне на придружително писмо за болнични листове.
  • Направено е подобрение във фактурата за износ - когато е необходимо на нова страница се отпечатват данни за банкова сметка и подпис, а не само подпис, както беше до миналата актуализация.
  • Променена е процедурата за автоматично приключване на сметки без разпределяне. Тя вече може да се използва за приключване и на дебитни или кредитни обороти.
  • Отстранена е грешка при работа с договори в модул "Финансов контрол" в случай на преизчисляване на стойност в лева от стойност във валута при нулев курс.