ПОЛИКОНТ - 4.582
дата: 28-09-2018

[отпечатай]

I. Модул "Работна заплата"

1. Документ за доход

Създаден е нов вид документ 89 "Документ за доход". Той се използва за въвеждане на данни за авансово облаганите парични доходи от други източници на персонала.

Работи се в "Работна заплата"/"Личен състав"/"Документи"/"Документ за доход"/"Съдържание". Формата съдържа информация за размера на платения доход, размера на облагаемия доход, процента на нормативно признатите разходи, процента на данъка, вида и наименованието на дохода и сумата на данъка, като:

  • Датата на документа показва датата на плащане на дохода на лицето, а полетата "От дата" и "До дата" показват периода, за който е изплатен самият доход.  Документът действа в рамките на една календарна година. Не забравяйте да въведете и досие на служителя.
  • Полетата за платен доход, облагаем доход, процент на нормативно признатите разходи и процент на данъка се въвеждат ръчно. По подразбиране стойността на полетата за процент на нормативно признатите разходи, за платен и облагаем доход е 0, а стойността на полето за процент на данъка е 10%. Ако потребителят въведе стойност за платен доход и не попълни полето за облагаем доход, програмата автоматично преписва стойността на платения доход в облагаемия. Ако е необходимо да се промени облагаемия доход, потребителят го въвежда ръчно в полето.
  • Видът и името на дохода се избират от списъка с видовете доходи. Видът, който потребителят може да избере е 601, 602, 603, 604, 605, 606 или 814. Доходите с код 601, 602, 603, 604, 605 и 606 спрямо лицето се считат за доход от друг източник и се отчитат при изготвянето на служебна бележка по чл.35 от ЗДДФЛ. Тези видове доход, заедно с вида доход с код 814 се използват за изготвяне на справката по чл. 73.
  • Полето за данък се изчислява автоматично, като от облагаемия доход се изважда произведението на облагаемия доход и процента на нормативно признатите  разходи, а полученият резултат се умножава по процента на данъка.
2. Служебна бележка по чл. 35 от ЗДДФЛ

Създадена е възможност за автоматично изготвяне на служебна бележка за лицата, на които е въведен документ за доход (виж т.1).

Формата се стартира от модул "Работна заплата" / "Справки" / "Спрвки по сметки" / "Служебни бележки" / Избор на служител / "Год.сл. бел. по чл.35".

Печатният образ е направен по образец на служебна бележка за доходи от източници по чл. 35 от ЗДДФЛ. В него се включва информация за всички доходи от съответния вид (601, 602, 603, 604, 605 или 606), изплатени през календарната година. Определянето на годината на изплащане се извършва на база датата на документите от вид 89.

Забележка: Не забравяйте да въведете и досие на служителите.

Промените са направени по поръчка на "АстраЗенека България".

II. Модул "Фактури"

1. Печатни справки по клиенти, групи и свързаните с тях фактурирани номенклатури

Създадени са три нови печатни справки за фактурирани номенклатури, свързани с клиент. Те се стартират от модул "Фактури" / "Справки" / "Груп. факт. по биз.гр. и гр." / "За избрана фактура", "За избран клиент" и "За всички клиенти".  Те се изготвят съответно за избрана фактура, за фактурите на даден клиент или за фактурите на всички клиенти.

Преди изготвянето на справките се стартира диалогов прозорец, в който потребителят трябва да въведе период и номер на мярка, към която се преизчислява количеството на фактурираните номенклатури.

В справката за избран клиент след диалоговата форма за период се отваря форма за избор, в която потребителят трябва да избере желания контрагент, за който иска да се изготви справката.

В справката за избрана фактура след диалоговата форма излиза форма с всички фактури, които попадат в зададения диапазон от време. Там потребителят трябва да посочи желаната от него фактура за изготвяне на справката.

Печатният образ съдържа номера и името на клиента, бизнес групата, към която този клиент има фактурирани номенклатури, нейните групи и номенклатурите в съответната група. Когато се използва спраката за избрана номенклатура, в нея се отпечатва номера и датата й.

За съответните номенклатури се изобразяват количество и име на първа мерна единица, количество и име на втора мерна единица, превърнато количество, стойност и име на парична единица и стойност в лева.

Полето за превърнато количество се изчислява само ако една от двете мерки съответства на зададената мярка от потребителя. В противен случай това поле се нулира.

След данните за номенлатурите от съответната група се отпечатва ред със сумирани стойности за превърнато количество и стойност в лева. Общата сума за стойност в парична единица се изчислява само ако всички стойности в парична единица за дадената група са в една и съща мерна единица.

След извеждане на записите за дадена бизнес група излиза отделен ред със сумираните количества за всички групи, съдържащи се в дадената бизнес група.

Когато записите за всички бизнес групи на дадения клиент се изобразят, се отпечатва ред със сумираните стойности за всички бизнес групи.

Ако се изготвя справка за всички клиенти, то тогава се отпечатват всички фактурирани номенклатури за съответните клиенти по посочения по-горе начин. След като приключат записите за всички клиенти излиза един сумарен ред, който показва събраните стойности на всички клиенти.

Промените са направени по поръчка на "Резбонарезни инструменти Габрово" ЕООД.

III. Модул "Поръчки"

1. Промяна в начина на стартиране на ресурсното планиране

От тази актуализация ресурсното планиране ще се извършва с предварително резервиране на необходимите таблици. Успешното резервиране ще даде на планирането приоритет при изменението на базата. Така, тази сравнително по-дълга операция, ще може да завършва без да бъде прекъсвана.

IV. Системна администрация

1. Проверка за сложност на парола

Добавена е нова възможност към добавка "Управление на паролите" - проверка на сложността на паролата. Под "сложна" парола се разбира парола, която съдържа поне три от следните категории символи:

  • главни букви;
  • малки букви;
  • арабски цифри;
  • препинателни знаци (от ASCII кодова таблица).

Вие можете да активирате проверката от "Настройки/Достъп/Управление на паролите."

2. Увеличаване на дължината на паролите

От тази актуализация паролите на операторите могат да бъдат дълги до 30 знака.

3. Нова добавка "Криптиране на бази"

Вече имаме възможност да осигурим криптиране на бази. Криптирането ще се извършва с помощта на библиотеки на друг производител.  Библиотеките предлагат две възможности за криптиране - AES128 (бизнес ниво) и AES256 (военно ниво). Административните ни програми са преработени за да се улесни процеса и поддържането на базите в криптирано състояние. 

3. Промяна на протокола, с който работи www.polikont.bg

До  09.2018 г. нашият сайт поддържаше само HTTP протокол. От средата на месеца вече може да се използва и HTTPS протокол. С тази актуализция променяме и програмите pkadm и pkmod. Те вече ще зареждат актуализации само през HTTPS. От началото на месец ноември ще направим автоматично пренасочване на всички заявки по HTTP към HTTPS.

V. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • В модул "Складове" / "Документи" / "Разход", във формата за частична експедиция по външна поръчка е добавено едно ново поле - кратък коментар към главна поръчка.
  • Отстранена е грешка във фактурата за износ - полетата за име и подпис на оператора, съставил фактурата, излизат на последно място в печатния образ на документа.
  • Променен е номерът на изчисление на пера 251, 252, 261, 262, 263, 264, 265 и 266. Те вече могат да се използват при конфигуриране на пера, които да участват в изчислението на перо 900 "ФРЗ".
  • Добавена е възможност за деклариране на промяна на ползване на обезщетения при прекратяване на правоотношението. В този случай е необходимо да се въведе документ от вид 54, с който се декларира промяна в обсоятелствата без да се декларира променено обстоятелство. В описа е необходимо да бъде попълнена датата на прекратяване. При изготвянето на печатния образ на удостоверение, приложение 10 и при изготвяне на файла с данни за приложение 10 се отбелязва необходимото обстоятелството.
  • В справката за отчетения брак в маршрутни карти е добавена информация за работното място и звеното, в които е възникнал брака.
  • Направена е промяна при прехвърляне на резултатите от нормента заработка в заплатите на служителите. Часовете на престой, отработените дни и часове се записват в съответните пера дори в случаите, в които работниците са участвали в бригади, които нямат заработка за периода.
  • Кодът на графика, който се използва при изготвяне на присъствените форми вече се попълва във формата с графиците, а не във формата с текущите графици.
  • Направени са промени при работата на програмата с личните календари на служителите. Те са извършени с цел създаването на графиците на персонала да не е задължително свързано със създаването на нов каталог. Тези промени са свързани с предстоящото разработване на добавка за сумирано изчисление на работното време за период, по-голям от 1 месец.
  • Направена е промяна в последователността на осигуряването на позициите от външните поръчки. Те вече се подреждат по срок и номер на позиция.