ПОЛИКОНТ - 4.562
дата: 16-11-2017

[отпечатай]

I. Модул "Кадри"

1. Промени, свързани с документите за прекратяване на трудовото правоотношение

В "Основни данни" / "Категория администрация" са добавени 2 нови флага:

  • "Фл.обез.ЗП?" - показва дали в заповедта за прекратяване на трудовото правоотношение да се отпечатва въведения текст в частта за обезщетение по чл.224 ал.1 от КТ или да се отпечати служебен текст с информация за дните на неизползван отпуск. При стойност Н се отпечатва въведеният текст в полето за обезщетения; при Д автоматично се отпечатва текст за обезщетение по чл.224 ал.1 от КТ, като се използва информацията за дните, въведена от допълнителното меню "Неизползван отпуск" на заповедта за прекратяване и неизползваните дни в отпуск се описват по години; при О - текстът за обезщетението по чл. 224 ал.1 се КТ отново се формира автоматично, но дните за неизползваният отпуск се отпечатват общо. При стойности Д и О след автоматичния текст се отпечатва и въведеният текст в раздела за обезщетения на заповедта за прекратяване. Промяната се отнася за документи с дата по-голяма или равна на 15.11.2017 г.
  • "ТД? в ЗП" - показва дали в заповедта за прекратяване на трудовото правоотношение да се отпечатат данните за трудовия договор. При стойност Н не се отпечатва информацията за трудовия договор; при стойност Д под текста "ПРЕКРАТЯВАМ ТРУДОВОТО ПРАВООТНОШЕНИЕ" се отпечатва информация за трудовия договор, с който е възникнало правоотношението.

Във връзка с добавените флагове е направена промяна при отпечатване на документа за прекратяване на трудовото правоотношение.

Добавена е възможност потребителят да избира шрифта за отпечатване.

2. Промени в трудов договор и допълнително споразумение (вид 11 и 12)

Във формите за въвеждане на съдържанието на документи от вид 11 "Трудов договор" и 12 "Допълнително споразумение" са добавени три нови полета:

  • "Базова зап." - съдържа размерът на договорената базова заплата. Полето може да е празно или да съдържа положително число.
  • "Бонус" - използва се за въвеждане на максималния размер на договорения бонус. Полето може да е празно или да съдържа положително число.
  • "за?" - показва в чия полза е уговорен изпитателния срок. При стойност "Д" изпитателният срок е в полза на двете страни, при стойност "Р" е в полза на работодателя, а при стойност "Л" е в полза на лицето.

Работата с базова заплата може да се използва от клиенти, които желаят да изчисляват размера на допълнителното възнаграждение с постоянен характер като разлика от базовата заплата и основната заплата и добавката за клас. При този начин на работа промяната на основната заплата и/или на добавката за клас ще води до преизчисление на допълнителното възнаграждение с постоянен характер. Ако основната заплата плюс добавката за клас станат равни или по-големи от базовата заплата, допълнителното възнаграждение с постоянен характер ще стане 0. Това правило се прилага в поименните щатни разписания и при изчислението на работните заплати.

Ако не желаете да използвате новата възможност, полето за базова заплата трябва да е празно.

В данните за категория администрация е добавено поле "Базова запл.?". То може да има 3 стойности. При 0 (стойност по подразбиране), при създаване на нов трудово-правен документ полето за базова заплата не се попълва автоматично от програмата. При стойност '1' - базовата заплата се попълва с минималната заплата от щатното място, а при стойност '2' - с максималната.

Важно! Ако попълните базова заплата, печатният образ на документа ще се промени. За подробна информация вижте т.3 и 4.

3. Промени при отпечатване на трудов договор и допълнително споразумение

В "Основни данни" / "Категория администрация" е добавено ново поле "Раб.м.?", което показва дали в допълнителното споразумение и трудовия договор да се отпечатва информация за работното място(звеното). При стойност Н не се отпечатва информацията, а при стойност Д се отпечатва информацията.

В същата форма е добавено ново поле "Трудово възн." - текст, който е свързан с базовата заплата и се отпечатва в трудовия договор и в допълнителното споразумение.

В "Основни данни" / "Категория администрация" е добавено ново поле "Подписи? ТД", което показва дали в трудовия договор да се отпечатват подписите на служителя и датата на постъпване на работа. При стойност Н не се отпечатва информацията, а при стойност Д се отпечатва информацията.

В "Настройки" / "Префикси докум." е добавено ново поле "Посл.текст". Ако е въведен текстът към трудовия договор, той се отпечатва най-накрая на документа. Този текст не се преписва и не се съхранява към документа, а се отпечатва както е въведен.

Във връзка с добавените полета е направена промяна при отпечатване на трудовия договор и допълнителното споразумение.

Другите направени промени в печатните образи са свързани с базовата заплата и бонуса. Ако е въведена базова заплата се отпечетва размера и, основната заплата и другите възнаграждения, свързани с нея. Ако е въведена стойност за бонус се отпечатва текст, който е свързан с изплащането му.

Добавена е възможност потребителят да избира шрифта за отпечатване на документите.

5. Промени в таблична форма на поименно щатно разписание

В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени полета за базова заплата и бонус. Изчислението на допълнителното възнаграждение с постоянен характер е съобразено с попълването на базова заплата. Променено е неговото изчисление и за незаетите места. То допълва основната заплата и класа до договорената базова заплата.

II. Модул "Поръчки"

1. Промени при работата с поръчки за доставка

Променена е формата за работата с поръчки за доставка. В нея са добавени нови полета и функции за автоматизация на дейността.

В подформата, която съдържа данни за главната поръчка са добавени следните полета:

  • Incoterms - година, код и наименование
  • длъжностно лице от страна на фирмата - номер, имена и длъжност
  • длъжностно лице от страна на контрагента

При създаване на поръчка за доставка данните за Incoterms се извличат от данните на контрагента, след което могат да се редактират – чрез въвеждане или с помощта на форма за избор.

За посочване на длъжностното лице, което договаря поръчката отново може да използвате форма за избор или да въведете неговия идентификатор (номер). Припомняме, че длъжностните лица се описват в "Настройки" / "Длъжностни лица".

При създаване на нова поръчка за доставка програмата извлича информацията за длъжностното лице, което играе роля на получател за контрагента. Потребителите могат да променят длъжностното лице като посочат ноговият номер или с помощта на форма за избор. Длъжностните лица на контрагентите се въвеждат по познатия вече начин в „Основни данни“ / „Контрагенти“ / „Длъжн.лица“, а техните роли се посочват в "Основни данни" / "Контрагенти" / "Роли".

При автоматично създаване на поръчка за доставка програмата попълва полетата за номер и име на оператор, като използва отново данните, въведени в контрагента от поръчката. При ръчно въвеждане на поръчка полетата съдържат информация за текущия оператор.

При добавяне на поръчка за доставка програмата вече извлича срока за плащане от описанието на контрагента, след което потребителят може да го редактира. Същото се отнася и за специфичните условия за контрагента, които се преписват в полето "Коментар" към поръчката. 

Във втората подформа, която съдържа информация за позициите от поръчките за доставка, са направени следните промени:

  • Добавено е поле за препоръчителна дата на договаряне. То се изчислява автоматично от програмата като от срока за доставка се извадят дните за доставка, въведени за доставчика и номенклатурата.
  • Програмата вече изчислява срока на изпращане като от срока на поръчката изважда дните за транспорт за доставчика и номенклатурата. Ако такава информация липсва, срокът за изпращане съвпада със срока на позицията.
  • При въвеждане на номенклатура и количество в позиция от поръчка за доставка, програмата преглежда записите с количествата и цените, въведени за доставчика и номенклатурата. Тя търси първия запис, в който количеството е по-голямо или равно на количеството от позицията и извлича цената от него. Ако не открие такъв запис се работи по съществуващия в момента начин.
  • При добавяне на позиция, програмата автоматично попълва в полето за договорената парична единица основната парична единица на доставчика. Ако е необходимо операторът може да я коригира.
2. Промени при отпечатване на поръчки за доставка

Променен е печатният образ на поръчката за доставка.

Вдясно срещу данните за контрагента се отпечатват данни за фирмата: име, адрес, населено място, държава. Ако има попълнено длъжностно лице за фирмата, програмата отпечатва неговото име, телефони и електронна поща. Същото се отнася и са представителя на контрагента.

Добавена е и информацията за Incoterms. Тя се отпечатва под дългия коментар към поръчката.

Срещу информацията за Incoterms се отпечатват данните за мястото на доставката. Адресът на доставка се извлича от описанието в полето „Адрес“ на структурното звено, с което поръчката за доставка е свързана. В случай, че информацията в структурното звено не е попълнена, данните за адрес се вземат от данните за предприятието.

Към всяка позиция от поръчката под номенклатурния номер в ПОЛИКОНТ вече се отпечатва и кодът при доставчика, въведен в „Основни данни“ / „Номенклатура“ / „Кодове при доставчици“.  Ако за контрагента и номенклатурата е въведено дълго наименование в същата форма, програмата го отпечатва под чертежния номер на номенклатурата.

В полето "Срок изпр." се отпечатва срокът на изпращане на съответната позиция.

3. Промени в справки по позиции от външни поръчки/поръчки за доставка

Добавено е ново поле за дата в справките за договорените, неизпълнените и позициите с изтичащ срок за доставки или външни поръчки. То  съдържа датата на първия складов документ за приход/експедиция по съответната позиция. 

Промените в модул "Поръчки" са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр. Габрово.

III. Общо за всички модули

1. Възможност за резервиране на място за оператор

В таблицата, която описва данните за операторите (меню "Настройки/Оператори") е добавено поле "Място?". В него може да се въвеждат стойности "Д" или "Н". Ако стойността на полето е "Д" програмата ще резервира един от конкурентните лицензи само за този оператор. Така той ще може да започне работа с ПОЛИКОНТ по всяко време (стига, разбира се, броят на резервираните места да не надхвърля общия брой на конкурентните лицензи). Операторите, които нямат резервирано място ще се конкурират за разликата между общия брой лицензи и резервираните места.

IV. Извършени подобрения и отстранени грешки

  • Отстранена е грешка в дневника на операторските действия.
  • При създаване на фактури от дневник на продажбите програмата вече ще проверява за съответствие на идентификационния номер в дневника и идентификационния номер на фирмата.
  • Премахнато е означението за дисково устройство от името на предлагания файл при различните видове експорт.
  • В печатните бланки на документите в модул "Фактури" означението на номера на получателя "Ном:" е заменено с "НК:".
  • В данните за категория администрация е добавено ново поле "Макс.запл.ЩМ?". Ако полето има стойност Д, програмата извлича в новите щатни места максималната заплата за длъжността, а при стойност Н - минималната.
  • Променено е изчислението на перо 190 Допълн.възнагр.с пост.х-р в случаите, при които в трудово-правните документи е въведена базова заплата.