ПОЛИКОНТ - 4.555
дата: 11-08-2017
[отпечатай]
I. Модул "Поръчки"
1. Инструменти, използвани в производството
В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за въвеждане на
информация за инструментите, които се използват при производството на
дадена номенклатура.
Може да използвате два варианта:
Да се работи с инструментите, необходими за избрана
номенклатура и всички нейните операции ("Основни данни" / "Номенклатура"
/ F5 / "Инструменти").
Да се работи с инструментите, необходими за избрана
номенклатура и избрана технологична операция ("Основни данни" /
"Номенклатури" / F5 / "Технология" или "Технология дървовидна" / F5 /
"Инструменти").
Формата съдържа следните полета:
- данни за операция - код, номер и име на вид работа
(само в първия случай)
- пореден номер
- данни за инструмент – номенклатурен номер,
наименование, чертежен номер
- позиция на инструмента в машината
- височина
- широчина
- коментар – текст 60 знака
Операцията се въвежда чрез нейния код или се посочва от
форма за избор.
Поредният номер е положително уникално за номенклатурата
и операцията число. Програмата предлага автоматично следващ пореден номер.
Инструментът трябва да съществува в списъка с
номенклатурите. Във формата той се се въвежда чрез номенклатурния му номер
или с помощта на форма за избор.
Позицията и размерите са числови полета, които не са
задължителни за въвеждане.
Въведената информация за инструментите, необходими за
производството на дадена номенклатура се използва при отпечатването на
лист с инструменти.
2. Печат на лист с инструменти
В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за отпечатване на лист с
инструменти на хартия А4 - пейзаж. Отпечатването може да се извърши от:
- „Основни данни“ / „Номенклатура“ / Избор на
номенклатура / „Печат лист с инструменти“
- „Вътрешни поръчки“ (подформа 2) / Избор на маршрутна
карта / „Печат лист с инструменти“
- „Заработка“ / „Маршрутни карти“ / Избор на маршрутна
карта / „Печат лист с инструменти“
Листът с инструменти съдържа следната информация:
- в заглавна част име или лого на фирма (в зависимост
от настройките на отчета), дата и час;
- данни за номенклатурата – номер, наименование, мярка,
чертежен номер;
- списък с инструменти - код на операция; номер и име
на вид работа; пореден номер; данни за инструмент – номенклатурен номер,
наименование, чертежен номер, баркод, позиция и размери, коментар.
Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.
3. Нов начин за контрол на количество в маршрутни карти
Добавено е поле "Контрол колич.?" в описанието на
номенклатурите и в описанието на маршрутните карти. Това поле може
да има стойности "Д" или "Н". Ако стойността на полето в
маршрутната карта има стойност "Д" програмата няма да разрешава отчетеното
изработено количество за текущата операция да надхвърля отчетеното годно
количество в предишната операция. Приключване на такава маршрутна карта ще
бъде разрешено само ако израбоеното количество в дадена операция е равно
на годното количество от предишната операция.
Стойността на полето "Контр. колич.?" в описанието на
номенклатури ще служи като стойност по подразбиране за всички маршрутни
карти, създадени за съответната номенклатура. То се преписва в маршрутната
карта при нейното създаване.
Възможността е създадена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.
II. Извършени подобрения и отстранени грешки
В данните за длъжностите е добавено дълго наименование
с дължина 150 знака. Ако във вашата организация се използват длъжности с
наименование, по-дълго от 60 знака, е необходимо да попълните това поле.
Програмата го използва в печатните образи на всички трудово-правни
документи за персонала, т.е. документите от вид 11, 12, 15, 21, 22, 23,
24 и 25. Дългото име на длъжността се използва и при отпечатването на
длъжностното разписание.
В данните за държавната администрация е добавено поле
за въвеждане на забележка. Информацията от това поле се използва за
отпечатване на забележката в поименното щатно разписание във формата за
държавната администрация за лицата, които са назначени на длъжности за
администрацията (т.е. имащи определено ниво и степен).
В справката за болничните листове е добавена
информация за звеното и разходния център на служителя, които се
определят към началото на болничния лист. Данните за разходния център се
извличат от щатното място, а ако не е попълнен там, се извлича от
звеното, в което е назначен служителят.