Добавена е възможност за въвеждане проценти за клас и за другите доплащания, които да се използват при резервирането на средствата за работна заплата за свободните щатни места.
Работи се в меню "Основни данни" / "Осн.данни за РЗ" / "%незаети места щатно разп.".
Въвежда се дата, след която ще се използват новите проценти, процент за клас, процентът за другите доплащания и коментар.
При изготвянето на поименното щатно разписание към дата, за незаетите щатни места програмата изчислява допълнителното възнаграждение за клас и други доплащания на база основното месечно възнаграждение от щатното място и действащите проценти към зададената дата.
Добавено е служебно незадължително перо 689 "Командировъчни средства" в отключените каталози с неподписани ведомости след 01.01.2024 г.
То е предназначено за въвеждане на платените на служителя през месеца средства за командировки (командировъчни средства, пътни, престой).
Перото е добавено в списъка на перата за необагаеми доходи, за които се предават данни с файла по чл.73, ал. 6 от ЗДДФЛ за 2024 г.
За служители, на които не са изчислявани заплати с ПОЛИКОНТ през календарната година е добавена възможност за включването им във файла по чл.73 от ЗДДФЛ . Те трябва да се добавят в списъка на персонала, да им се въведе досие (ЕГН) и да им се въведат документи от вид 88 и/или 89 с информация за облагаемите и необлагаемите (ако има такива) доходи, които са получили през годината. Тези служителите се добавят автоматично в списъка на персонала, за които се предават данни по чл.73, ал.6 от ЗДДФЛ.
Променена е и структурата на файла във връзка с изменение в ЗДДФЛ и указанията на НАП.
Добавена е възможност за въвеждане на други обстоятелства, които се попълват в Приложение 9 и Приложение 10 по разпореждане на НОИ. Във втората подформа на описите за болничните и обезщетенията (меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения" / "Описи>=2016") са добавени две полета - "Други обстоятелства" и "Дата др.обст". В първото поле се въвежда свободен текст до 100 символа, а във второто поле се въвежда датата, от която е в сила описаното обстоятелство.
Променени са файловете за Приложение 9 и Приложение 10 като е добавено попълването на полетата за други обстоятелства в декларираните такива.
В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за импорт и автоматично контиране на фактури от външни програми.
Работи се в "Счетоводни операции" / "Интерфейс от/към ПОЛИКОНТ"/ "Интерфейс ФАКТУРИ" / "Контиране факт.др.програми".
Могат да се импортират фактури от текстови файлове с разделител ';' и кодова таблица Windows-1251. Първият ред на файла трябва да съдържа заглавия на колоните.
Всеки следващ ред трябва да съдържа данни за тип, код на документа, номер, дата, начин на плащане, обща стойност, обща стойност с отстъпка, контрагент, ИН по ДДС, Булстат, населено място, адрес, код на номенклатура, наименование, група на номенклатура, коментар, мярка, количество, цена, цена с отстъпка, стойност.
За всеки документ във файла трябва да има толкова реда, колкото номенклатури той съдържа.
Зареждането на данните във формата става от допълнителното меню със "Зареждане". Потребителят трябва да посочи файла, който желае да зареди. Ако той отговаря на изискванията, данните се зареждат и се изобразяват във формата.
Ако сте заредили грешен файл или не желаете да продължите процеса, може да използвате от менюто "Изтриване", за да изтриете всички данни от формата.
Преди да се извърши контирането е необходимо да се свържат групите номенклатури от файла с групите номенклатури в ПОЛИКОНТ.
След това се стартира функцията за определяне на контрагент и група номенклатура от ПОЛИКОНТ за всеки запис. Ако даден контрагент липсва в ПОЛИКОНТ, програмата го добавя автоматично с данни за име, тип, идентификационен номер и вид, населено място и адрес. За контрагентите с попълнен идентификационен номер във файла съответсвието се извършва по него. Ако липсват данни за идентификационен номер, съответствието се прави на база името на контрагента.
ПОЛИКОНТ добавя автоматично и липсващите населени места.
Ако процесът по определяне на контрагентите и групите е неуспешен, е необходимо да извикате функцията за тест. С нейна помощ ще разберете в кои редове данните (ИН, Булстат) за контрагента или групата са невалидни. След отстраняване на грешките е необходимо да стартирате функцията за определяне на контрагентите и групите.
Преди да се извърши контирането е необходимо да създадете типови операции, да извършите конфигуриране за тях, а след това да направите настройка за тяхното използване при контирането.
За да направите настройка е необходимо да изберете от допълнителното меню "Настройка тип.операции". Задаването на типова операция се извърша за комбинацията от код на документ, група номенклатура и флаг за контрагент, който показва дали той е от България (Д) или не (Н). За контрагенти от България се приемат всички, които нямат въведен идентификационен номер или видът на ЕИК е по-малък от 20. Типовите операции могат да се въвеждат чрез техния номер или чрез използване на форма за избор.
Контирането на документите се извършва от допълнителното меню с "Контиране". След потвърждение от потребителя и избор на папка, програмата контира документите в съответствие с извършените настройки и данните за фактурите. На първия ред за всяка фактура се записва номера на папката и поредния номер в нея.
Ако искате да изтриете резултатите от контирането трябва да изберете от менюто "Изтриване на контиране".
Ако стартирате отново функцията за контиране на документи, програмата най-напред ще изтрие автоматично съставените преди това счетоводни записвания.
Възможността е създадена по поръчка на "Булкарто" ЕООД - гр.Габрово.
Добавен е нов общ параметър 908 "Описание и пояснение по параг. в КЛИР и КЛПП". Той може да има стойност 0 или 1. При стойност 1 информацията от полетата "Описание" и "Пояснение" от данните по параграфи за КЛИР и КЛПП (2-рата подформа) се отпечатват в контролния лист след данните за стойността по параграфи. При стойност 0 не се отпечатват.
Променени са печатните образи на КЛИР и КЛПП, в случай че се изготвят от "Печат 2".