ПОЛИКОНТ - 4.491
дата: 04-08-2014

[отпечатай]

I. Модул "Статистика"

1. Справка за отработени и неотработени часове за избран период

Справката се изготвя за цялата организация от "Статистика" / "Часове по гр.РЦ и кл.2" за избран период.

Справката съдържа следната информация за персонала през избрания период с натрупване по групи разходни центрове и класификация 2:

  • отработени часове;
  • часове в злополука;
  • брой на злополуките в периода;
  • неотработени часове;
  • часове в платен отпуск;
  • часове в отглеждане на дете;
  • извънредни часове.

Отработените часове се изчисляват като сбор от присъствените часове (перо 34) на персонала.

Часовете в злополука се изчисляват като произведение от дните в злополука (пера 272 и 282) и продължителността на работното време.

Броят на злополуките е равен на броя на работещите, които имат през периода документ за отсъствие с причина 43 или 51.

Неотработените часове се изчисляват като произведение от неотработените дни и продължителността на работното време (стойността на перо 21). Към неотработените дни се отнасят дните в неплатен отпуск, самоотлъчки, неявяване на работа и дните във временна нетрудоспособност (перо 909 и 917).

Часовете в платен отпуск се изчисляват като сума от часовете в платен отпуск (перо 6) на работещите. Часовете за отглеждане на дете се изчисляват като произведение на дните за отглеждане на дете (параметъра на пера 285 и 305) и продължителността на работното време.

Извънредните часове представляват сбор от извънредните часове (пера 206 и 214) на работещите.

2. Справка за брой персонал по възрастови диапазони

Справката се изготвя от "Статистика"/ "Брой по в.д. и кл.2".

За изготвяне на справката се въвеждат желаните възрастови диапазони с минимална и максимална възраст.

Справката съдържа информация за брой работещи (общо, мъже и жени), разпределени по възрастови диапазони и по класификация 2 на персонала. Възрастта на всеки служител се изчислява към избраната дата.  

Справките са създадени по поръчка на "Дуропак Тракия" АД.

II. Модул "Работна заплата"

1. Месечна справка за планирани и използвани отпуски

Работи се в "Справки" / "Отсъствия" / "План.изп.пл.от.-мес." или в "Справки" / "Отсъствия" / "Спр.отп.по стр.с йерарх." / Избор на звено / "План.изп.пл.от.-мес.".

В първия случай справката се изготвя за всички служители от текущия персонал, а във втория - само за тези, които са назначени в избраното звено и неговите подзвена.

Справката съдържа данни за:

  • служителя - пореден номер, личен номер и имена;
  • назначението - номер и име на звено и длъжност;
  • броя на планираните и използваните дни платен отпуск.

Данните за звеното и длъжността на всеки служител при неподписана ведомост се вземат от първия или последния за периода трудово-правен документ в зависимост от стойността на общ параметър 70. Ако ведомостта е подписана данните за звеното и длъжността отговарят на данните от ведомостта и фиша.

Броят на планираните дни се изчислява на база въведената информация за текущия каталог в документите от вид 8 Индивидуален график за отпуски.

Броят на използваните дни се изчислява на база документите за отсъствие (за платени отпуски - вид 1,2,9,10,12,18,19,101,102,112).

Към справката има подготвени три служебни шаблона, които може да използвате:

  • планирани и използвани отпуски;
  • планирани отпуски;
  • използвани отпуски.

В тези справки се включват само служителите, които имат планирани и/или използвани дни платен отпуск.

2. Годишна справка за планирани и използвани отпуски

Работи се в "Справки" / "Отсъствия" / "План.изп.пл.от.-год." или в "Справки" / "Отсъствия" / "Спр.отп.по стр.с йерарх." / Избор на звено / "План.изп.пл.от.-год.".

Справката се изготвя за годината на текущия каталог.

Програмата изчислява за всеки месец от годината броят на планираните и използваните отпуски и процентното съотношение на използваните отпуски спрямо планираните.

При изчислението за даден месец се натрупват дните на всички служители от текущия персонал или само на тези, които са назначени в избраното звено и неговите подзвена.

Ако за годината не са създадени всички отчетни периоди, за липсващите от тях справката съдържа данни само за планираните отпуски. Определянето на звената на служителите за липсващите периоди се извършвa на база информацията от последно създадения период.

Справките са създадени по поръчка на "Монди Стамболийски" ЕАД.

3. Промени при зачитане на стаж по чл.114

Както знаете общ параметър 93 задава попълването на полето за зачитане на стаж при работа в определени дни от месеца. До текущата актуализация той можеше да има две стойности 0 или 1. От текущата актуализация параметърът може да има и стойност 2.

При стойност 0 периодите с попълнено основание 17 (чл.114 КТ) в документи от вид 1,11 или 12 не се зачитат за стаж.

При стойност 1 за периодите на социално осигуряване от вид 11 (лица,осиг.за инв.ОЗ и ТЗ) или 82 (Изборни длъжности) за стаж се зачитат само работните дни от личния календар на лицата.

При стойност 2 за периодите на социално осигуряване от вид 1,2,3,4,8,11,21,24 или 82 и попълнено основно или допълнително основание 17 (чл.114 КТ) в документите от вид 1, 11 или 12, за стаж се зачитат отново само работните дни от личния календар.

При изготвяне на декларация 1 при стойности 1 и 2 на общия параметър се попълват данни за начало и край на осигуряването.

Внимание! По време на актуализацията ОП 93 се установява в 2 в отключените каталози с неподписани ведомости след 01.07.2014 г.

III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • От 01.01.2014 г. се маха ограничението за непрекъснато използване на отпуск 14 "Пл.отпуск при смърт на роднина".
  • Във формите за въвеждане на съдържание на документите по служебно правоотношение (вид 21,22,23,24) са добавени полета за общия трудов стаж, а полетата за приравнен служебен стаж са скрити. Промяната се отнася за документите с дата след 01.07.2014 г.
  • Отстранена е грешка при изготвяне на Декларация 1 за избран служител и период.
  • Отстранена е грешка в печатния образ на документ за продължение на краткосрочна командировка (вид 68).