Добавени са нови служебни шаблони на платежните документи за осигурителните вноски за ДОО, ДЗПО, здравно осигуряване и за данъка по ЗДДФЛ. Шаблоните могат да се разделят на четири групи:
Шаблони с номера 1, 2, 3 и 4 са предназначени за плащане на осигуровки и данъци общо. В тях са включени сумите за работещите по трудови и приравнени към тях правоотношения, за работещите по извънтрудови правоотношения (на граждански договори) и за самоосигуряващите се лица;
Шаблони с номера 11, 12, 13 и 14 са предназначени за плащане на осигуровки и данъци за работещите по трудови и приравнени към тях правоотношения;
Шаблони с номера 21, 22, 23 и 24 са предназначени за плащане на осигуровки и данъци за работещите по извънтрудови правоотношения (на граждански договори);
Шаблони с номера 31, 32, 33 и 34 са предназначени за плащане на осигуровки и данъци за самоосигуряващите се лица.
Ако желаете може да си заредите новите служебни шаблони. За целта трябва да извършите следните стъпки:
Въведете новите сметки на НАП, по които Вашата фирма трябва да превежда осигуровки и данъци. Използвайте информацията от страницата на НАП. Работи се в „Пл.док.“ / „Основни данни“ / „Контраг.банк.см.“.
Работи се в „Пл.док.“ / „Шаблони-банки“ / „Служебни“. От допълнителното меню изберете „Копиране“. Задайте начален и краен номер на шаблон и посочете сметката на НАП, по която ще правите съответните преводи.
След зареждането на шаблоните, трябва да ги редактирате от „Пл.док.“ / „Шаблони-банки“ / „Контрагенти“. Имайте предвид, че заредените шаблони се добавят накрая на таблицата. Попълнете вид на платежен документ (11 Платежно нареждане бюджет или 12 Вносна бележка бюджет), банкова сметка на фирмата (за вид 11) или банка на фирмата (за вид 12).
Изтрийте старите шаблони, за да не се обърквате при текущата работа.
Направена е промяна в печатните образи на всички заявления-декларации във връзка с изменение и допълнение на Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО, прието с Постановление 30 от 19.02.2014 г., което влиза в сила от 01.01.2014 г.
Направена е промяна в печатните образи на придружителното писмо и описа на документите по чл.3-5 и 14 от Наредбата във връзка с изменението на Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО.
Добавена е възможност за отпечатване на заявление-декларация за изплащане на парично обезщетение при осиновяване на дете от 2- до 5-годишна възраст на основание чл.53а КСО (Приложение 2а) и заявление-декларация за изплащане на парично обезщетение при осиновяване на дете от 2- до 5-годишна възраст на основание чл.53а КСО след изтичане на 6 месеца от деня на предаване на детето за осиновяване за остатъка до 365 дни(Приложение 14а). Заявленията могат да бъдат отпечатани от допълнителното меню на списъка на документите в описа на болничните листа.
Перо 912 „Нетно възнаграждение“
Промяната е направена във връзка с изменение на чл.17, ал.5 от Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощ от ДОО, публикувана в т.2 на § 7 на Постановление N:30 /19.02.2014 г.
ЧЛ.17, АЛ.5) (Доп. - ДВ, бр. 17 от 2014 г., в сила от 01.01.2014 г.) При определяне на месечното нетно възнаграждение не се вземат предвид средствата, предоставени от работодателя за сметка на социалните разходи, както и определените върху тях със закон задължителни осигурителни вноски за сметка на лицата и дължимия данък по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.
За периодите след 01.01.2014 г. е добавено ново перо 504 „ДОД на соц.разходи,обл. ЗДДФЛ“. То съдържа размера на данъка върху облагаемите по ЗДДФЛ социални разходи. При определяне на стойността на перо 912 „Нетно възнаграждение“ вече участват всички лични осигуровки без осигуровките върху социалните разходи и данъка по ЗДДФЛ без данъка върху облагаемите по ЗДДФЛ социални разходи.
След актуализацията нетното възнаграждение ще се преизчисли по новия начин автоматично от програмата в периодите след 01.2014, които са отключени и са без подписани ведомости.
Ако желаете да преизчислите нетното възнаграждение и в останалите периоди от 2014 година е необходимо да ги отключите (!!!без да ги отподписвате), да маркирате и преизчислите заплатите, след което да подадете коригиращи записи за декларация 1. Маркиране за преизчисление на заплати на целия персонал се извършва най-лесно чрез смяна на стойността на някой общ параметър, потвърждение на записа и връщане на старата стойност на общия параметър.
Перо 346 „Обезщетение чл.222 ал.2“
За периодите след 01.2014 г., които са отключени и с неподписани ведомости по време на актуализацията перото става с ръчно въвеждане. Това означава, че вече може да въвеждате брой брутни заплати в параметъра на перото. Ако параметърът на перото е по-малък от 2, програмата ще го установи на 2. Ако потребителят е въвел в параметъра по-голямо число, програмата ще го запази. Целта на тази промяна е да се позволи изплащане на обезщетението в по-големи размери, ако това е уговорено в КТД или друг вътрешен акт. В останалите периоди се запазва старият начин на работа с перото.
Добавена е възможност да отпечатате фишовете на целия персонал от „Справки“ / „Фишове“ / „Фишове за персонала“ или „Фишове за персонала-кор“. Във втория случай фишовете съдържат информация за отразените корекция във фиша на съответния служител по пера и периоди на възникване.
Това е последната част от измененията в ПОЛИКОНТ, свързани с промените в ЗДДС. С нея се създава възможност за изработване на различни видове протоколи по новия режим „Касова отчетност“: протокол за изискуемия данък, протокол за изискуемия данък към кредитно известие, протокол за изискуемия данък при прекратяване на специалния режим, протокол за данъчния кредит, протокол за данъчния кредит към кредитно известие и протокол за данъчния кредит при прекратяване на специалния режим.
Данните за протоколите се попълват в таблични форми. Ако фактурата, към която се издава протоколът съществува в базата или вече има протокол към нея, програмата автоматично преписва данните за контрагента, данъчната основа и данъка от съществуващия документ. Освен това тя проверява дали плащането не надхвърля дължимото.
Отпечатването на протоколите става от допълнителното меню. От там можете да добавите и подходящата типова операция за осчетоводяване.
Отстранена е грешка при изчисляване на осигурителния доход на сметките за изплатени суми.
Във формата за работа с контрагентите е добавено поле за дълго име (60 знака). То е незадължително за въвеждане. Ако попълните дългото име на контрагента, програмата ще го използва при отпечатване на фактурите и складовите документи.
Отстранена е грешка в табличната форма на поименното щатно разписание. Грешката се състоеше в преписване на вида на отсъствието на титуляра като вид на отсъствие на заместника.