С текущата актуализация се добавя нов складов документ – 66 „Замяна на употребени ресурси“. Може да го използвате за складови операции за разход в производствените звена.
Въведената информация в този вид документ се използва при изчислението на фактическата себестойност. При първоначалното разпределяне на себестойността на употребените ресурси между произведените от тях номенклатури документите от този вид не се обработват. Те се обработват на следващ етап. Програмата взема всяка двойка от номенклатури в документите за замяна на ресурси. Първата номенклатура е необходимо да е с отрицателно количество, а втората - с положително. Във всички операции към маршрутни карти, в които едновременно участват и двете номенклатури се извършва намаляване на фактическия разход на първата номенклатура и увеличение на фактическия разход на втората номенклатура.
При въвеждане на информацията в документ 66 „Замяна на употребени ресурси“ трябва да се спазват следните правила:
Звеното в документа трябва да е производствено;
В документа трябва да има четен брой записи;
Всеки нечетен запис трябва да съдържа отрицателно число за количество;
Всеки четен запис трябва да съдържа положително число за количество;
Ако трябва да компенсирате един ресурс с два други ресурса трябва да въведете четири реда – по два за всяка компенсация;
Ресурсите, които компенсирате трябва да участват едновременно като алтернативи поне в една операция към маршрутна карта;
Количеството, което намалявате от дадена номенклатура не може да е по-голямо от количеството, което е употребено от същата номенклатура.
При изчисляването на фактическата себестойност програмата проверява дали документите от вид 66 отговарят на тези условия и извежда съобщение за грешка.
Забележка: Новата възможност е създадена по поръчка на „СТС пак холдинг“ ООД – гр. Габрово.
С текущата актуализация се правят следните промени при осчетоводяване на отрицателна стойност на перо:
на реда на сметка дебит в поле „BSCHL” се записва “50”
на реда за сметка кредит в поле „BSCHL” се записва „40“
в поле „WRBRT” се записва стойността без знака (положителна стойност).
Създадена е възможност за изготвяне на интерфейсния файл със сметки по граждански договори за период от две дати, зададени от потребителя в диалогова форма. Във файла се включват само сметките, чиято дата (дата на документ) е по-голяма или равна на началната дата и е по-малка или равна на крайната дата. Началната и крайната дата, зададени от потребителя трябва да са дати от текущия каталог.
Променено е попълването на полетата, описани по-долу:
В поле “BLDAT” (дата на записване) се попълва зададената от потребителя крайна дата (вместо последната дата на отчетния период).
Поле „ZUONR” съдържа текст „СИС nnn”, където „nnn” е номерът на сметката за изплатени суми;
Поле „АUFNR” съдържа текста от „Вид средства“, въведен в съответната сметка за изплатени суми; Полето се попълва само ако при конфигурацията е зададена аналитичност (на дебит или кредит).
Потребителите вече могат да конфигурират интерфейса в зависимост от разходния център на сметката. Това става чрез въвеждане на данни в поле „Разходен център“. В този случай програмата съставя счетоводната статия във файла само ако сметката е свързана с зададения разходен център. По този начин може да настроите различни начини за осчетоводяване за различните разходни центрове.
Създаден е нов макрос #XC#. Той ще може да се въвежда в полетата за аналитичност дебит или кредит.
При въвеждане на такъв макрос в аналитичност дебит, на реда за дебит сметка програмата попълва следните данни:
„BLART” - „XC”;
„KOSTL” - празно (т.е. не се попълва);
„VBUND” - текста, въведен след #XC# (например 1000 при попълнена аналитичност дебит #XC#1000).
Аналогично се попълва реда за сметка кредит при попълнена аналитичност кредит с макрос #XC#.
Забележка: Промените в интерфейса към SAP са направени по поръчка на „Ново Нордиск Фарма“ ЕАД.
Работата със справката за салдата за отпуск в модул „Кадри“ / Избор на картотека / F5 / “Справка салда отп.“ не води до конфликт при заключване на данните с останалите дейности по обработка документи и други данни за служителите.
Ctrl_C и Ctrl_V отново може да се използват при работа с блокови подформи.
Отстранена е грешка при свързване на складов документ с фактура.
Отстранена е грешка при експорт на отчети в RTF формат.
Направени са подобрения при отпечатване на отчети на матричен принтер в текстови режим.
Отстранена е грешка при отпечатване на сумите на всичко начисления и всичко удръжки в общата ведомост.
Отстранена е грешка при добавяне на перо от документите за назначение и освобождаване.