С текущата актуализация в ПОЛИКОНТ се добавя възможността за съхраняване на информацията на образци на документи, с които работи фирмата. Тези документи може да са различни формуляри, бланки на счетоводни документи, документи, свързани със системи за управление на качеството и др. Образците могат да се групират по определени критерии. За целта преди да започнете работата с образците е необходимо да създадете желаните от Вас групи.
Работи се в "Основни данни" / "Групи образци на док.".
Формата съдържа списъка с групите на документите, чиито образци ще съхранявате в ПОЛИКОНТ.
Всяка група се описва с номер, име и пояснения. Номерът е уникално число, по-голямо или равно на 0. Полето за име е текстово с дължина 30 знака. Полето за пояснения е незадължително.
Група 0 - "Фирмени документи" е служебна и се използва като група по подразбиране при въвеждане на нов образ на документ. Тя не може да се изтрива или променя (с изключение на полето за пояснения).
Работи се в меню "Маркетинг" / "Документи" или "Документи за група".
Формата служи за разглеждане, въвеждане, промяна и изтриване на образци на документи. При избор на "Документи" може да работите с образците от всички групи, а при избор на "Документи за група" - само с документите от избраната група.
Полето "Код" съдържа положително, уникално число (програмата автоматично предлага следващ код). В полето "Вид док." въведете вида на първичния документ, за който ще създавате образец. Може да използвате и форма за избор.
Въведете наименование на образеца в поле "Наименование".
Полето "Идентификация" е текстово с дължина 10 знака. То трябва да съдържа уникалния идентификационен код на образеца. Версията съдържа номера на актуалната версия на образеца. Дата "В сила от" се попълва автоматично с текущата дата и показва от кога започва да действа съответната версия на документа.
Полето "Пояснения" може да използвате да поясните предназначението на образеца.
В "Съдържание" с двойно щракване може да заредите от външен файл образа на документа. При зареден образ с десния бутон върху полето може да изберете "Преглед", "Зареждане" или "Изтриване".
Полетата "N гр." и "Група" съдържат съответно номера и името на групата, с която се свързва съответният образец.
Преди текущата актуализация в ПОЛИКОНТ имаше възможност за регистрация на изходящата кореспонденция на фирмата. След прилагането на актуализацията потребителите ще могат да създават регистри на входна и изходна поща и да регистрират в тях документи. Актуализацията създава автоматично регистър 1 „Изходяща кореспонденция“ и свързва всички регистрирани писма в него.
Работи се в "Основни данни" / "Регистри кореспонд.".
Формата съдържа регистрите за кореспонденция, в които се записва информация за входната и изходната поща на фирмата.
За всеки регистър се въвеждат данни за номер, име и флаг. Номерът е уникално число, което е по-голямо от 0. Флагът "Изход.?" има две възможни стойности - 'Д' (за изходяща поща) и 'Н' (за входяща поща).
Данните за даден регистър могат да се променят само ако в него няма вече въведени данни за документи. Същото се отнася и за изтриването.
От текущата актуализация за работа с кореспонденцията може да изберете една от следните възможности:
"Кореспонденция" - за работа с кореспонденцията във всички регистри;
"Кореспонд.за регистър" - за работа с кореспонденцията за избран регистър;
"Контрагенти" / "Кореспонденция" - за работа с кореспонденцията за избран контрагент във всички регистри;
"Контрагенти" / "Кореспонденция в рег." - за работа с кореспонденцията на избран контрагент в избран регистър.
Във формата за работа с кореспонденцията са направени следните промени:
Добавени са полета за номер и име на регистър. Регистърът се избира или се въвежда чрез посочване на неговия номер.
Добавено е поле за регистрационен номер (входящ или изходящ). Полето е уникално в рамките на един регистър.
Полето за длъжностното лице, което изпраща или получава документа вече има стойност по подразбиране. Извлича се лицето, което играе роля на получател или ако няма такова лицето с най-малък номер.
Добавени са полета за още две лица, които са представители на контрагента и имат отношение към документа.
Добавени са полета за вид на документа, номер и дата. Видът на документа може да се избира от форма.
Добавени са полета за регистрационен номер и дата на документа при контрагента.
Добавена е информация за оператора, който е регистрирал или последен е направил промяна за съответния запис в регистъра.
Създадена е възможност за съхраняване в базата данни на образа на изпратения или получения документ. Може да използвате зареждане от външен файл от различен вид - doc, odt, pdf, bmp, jpg и др.
Добавено е текстово поле за пояснения.
От допълнителното меню на формата с кореспонденция (за изходящите писма) може да отпечатате:
плик за текущия запис;
етикет за текущия запис;
етикети за избрана дата;
етикети за избрана дата с натрупване по контрагент и получател;
опис на препоръчани писма за избрана дата;
опис на препоръчани писма за избрана дата с натрупване по контрагент и получател.
Освен това може да копирате под нов регистрационен номер текущия запис или записите от избрана дата (за регулярни писма).
В инсталатора на ПОЛИКОНТ са направени следните промени:
Папката, в която се инсталира ПОЛИКОНТ по подразбиране става „c:\pk\“.
Услугата pkadmd („Администратор като услуга“) вече е безплатна и ще се инсталира по подразбиране на всички операционни системи с NT архитектура (XP, 2KX, Vista, 7, 8).
Във формата със списъка на рекламните материали е добавено поле, в което може да заредите образите на изпращаните от Вас рекламни материали.