Направена е промяна в Кодекса на труда, по отношение на ползването на платен годишен отпуск. Законът за изменение и допълнение на КТ е обнародванв ДВ бр.58 / 2010 г. и влиза в сила от 30.07.2010 г. Съгласно изменение в чл. 173 платеният отпуск трябва да се използва до края на календарната година, за която се отнася. Измененията в чл. 178 ал.1 регламентират възможност за отлагане на най-много 10 дни за следващата календарна година. В § 3е е определено, че неизползваният платен отпуск към 01.01.2010 г. може да се използва в срок до 31.12.2011 г.
Добавен е нов общ параметър N 77 "Начин на закриване на салда за отпуски" в периодите след 01.2010. Той влияе на начина, по който става закриването на салдата при ползване на отпуски с годишни права. За периодите преди 01.2010 се приема, че стойността на параметъра е 0.
Общият параметър може да има четири стойности - от 0 до 3. При всички стойности на параметъра документите за отсъствие се обработват хронологично.
Стойност |
Начин на закриване на салда |
---|---|
0 |
Салдата за отпуски се закриват от най-ранната дата на възникване към най-късната. Данните за ползването на салдата на отпуските, въведени от потребителите в документите не се вземат предвид. По този начин се обработваха салдата до текущата актуализация. |
1 |
Салдата за отпуски се закриват от най-късната дата на възникване към най-ранната. Данните за ползването на салдата на отпуските, въведени от потребителите в документите не се вземат предвид. |
2 |
Закриването на салдата се извършва на база на информацията, въведена от потребителите за ползването на отпуска по години и дни. Ако зададените дни са по-малко от дните между началната и крайната дата на отпуска, разликата се закрива автоматично в последователност от най-ранната към най-късната дата. Същото се отнася и за случая, когато зададените дни за някоя година са по-малко от салдото за нея. Ако зададените дни са повече от дните между началната и крайната дата на отпуска, програмата няма да използва разликата, като ще я намали от най-късната година. |
3 |
Закриването на салдата се извършва на база на информацията, въведена от потребителите за ползването на отпуска по години и дни. Ако зададените дни са по-малко от дните между началната и крайната дата на отпуска, разликата се закрива автоматично в последователност от най-късната към най-ранната дата. Същото се отнася и за случая, когато зададените дни за някоя година са по-малко от салдото за нея. Ако зададените дни са повече от дните между началната и крайната дата на отпуска, програмата няма да използва разликата, като ще я намали от най-ранната година. |
Внимание! Ако дадена отпуска обхваща повече от един отчетен период, начинът по който тя ще се обработи зависи от стойността на общия параметър в каталога, в който тя започва.
Внимание! Като се има предвид, че от отпуските, които се полагат за 2010 година ще могат да се прехвърлят максимум 10 дни за ползване в 2011, Ви препоръчваме да въведете в общ параметър 77 стойност 1 или 3. По този начин ползването на отпуските за 2010 година ще бъде с приоритет.
Променена е процедурата, която автоматично генерира данни за ползването на отпуските по години. Припомняме, че тя се стартира от допълнителното меню на формата със съдържанието на документа за отсъствие с „Добавяне по години“. Годините и дните, които попълва процедурата зависят от стойността на общ параметър 77 в каталога, в който започва отсъствието. При стойности 0 и 2, най-напред се използват дните за най-старите години, а при стойности 1 и 3 – за най-новите.
Внимание! Ако използвате автоматичното добавяне по години за отпуск и имате следващ документ за същия отпуск (отсъствие или обезщетение) с попълнена информация, имайте предвид, че тя може да е неточна. В този случай е добре да извикате в този документ отново функцията за добавяне по години и съответно да го разпечатате отново.
Попълването на данните за използване по години освен по автоматичен начин, може да се извърши и ръчно от потребителя.
Променена е процедурата за генериране на списък с неизползвания отпуск по видове и години при прекратяване на правоотношение – документи от вид 6, 15 и 25. Процедурата отчита салдата на отпуските към началото на каталога и изполването им с документите за отсъствие.
За периодите след 08.2010 ако в документите за прекратяване са попълнени повече дни от наличните в салдото за дадена отпуска и година, програмата ще се опита автоматично да закрие неизползваните салда за други години.
Справката се стартира от „Текущи данни“ / “Персонал“ / Избор на персонал / F5 / “Спр.оборот отпуски“. Тя се състои от две подформи. В първата се изобразяват салдата и оборотите на отпуските. Във втората подформа се съдържа информация за документите за отсъствие, с които се закриват салдата.
Създадена е нова справка, която съдържа списък на фактурираните номенклатури за зададен от оператора период. Всеки ред описва една номенклатурна позиция от фактура и съдържа номер и име на склад, номер и име на номенклатура, номер и име на клиент, флаг "Фактура" (Д - фактура, Н - сторно), номер и дата на фактурата, стойност на номенклатурата в лв. и поле "Забележка" от фактурата.
Данните са подредени по номер на склад, номер на клиент, номер на номенклатура и дата на фактурата.
Справката се извиква от „Справки“ / “Фактурирани номенклатури“.
Забележка: Справката е изработена по поръчка на Образователен център „Британика“ ООД – гр. София.
От тази актуализация в поле „Основание за внасяне“ ще се посочват само номера и датата на фактурата.
Добавена е възможност за автоматично отпечатване на документите за отпуск, изготвени на избрана дата. Отпечатването се извършва в меню "Личен състав" / "Печат док. автоматично". След избор на датата се изобразява форма с две подформи. В първата форма се съдържа информация за видовете документи. След избор на документ 3 "Отсъствие" във втората подформа се изобразява списъка на документите, изготвени на избраната дата, по персонал. При избор "Печат общо" от допълнителното меню, автоматично се отпечатват всички изготвени документи за отсъствия с номера на отсъствие от 1 до 40 и по-големи от 61, т.е. без документите за временната нетрудоспособност. Отделен документ може да се отпечати, като във втората подформа се избере документа и се използва "Печат" от допълнителното меню.
В Българска банка за развитие могат да се приемат файлове с данни за платежни документи, изготвени с определен формат. В ПОЛИКОНТ е разработен такъв експорт.
Платежните документи, които могат да бъдат експортирани в тези формати са:
11 Преводно нареждане – бюджет;
13 Преводно нареждане – кредит;
17 Преводно нареждане персонал – кредит.
Съществуват следните особености при изготвяне на файловете:
1. Избраните платежни документи трябва да бъдат само в левове.
2. Сумите в документите трябва да са по-големи от нула.
3. При изготвяне на преводно нареждане–кредит и преводно нареждане персонал-кредит задължително трябва да бъде попълнено поле „Основание“.
4. За всеки вид документ се изготвя отделен файл, като в името му се съдържа видът на документа и датата, на която е изготвен.
С документи от вид 11 "Платежно нареждане – бюджет" се извършват плащания:
- към сметки на администратори на публични вземания (с 8 в 13-та позиция на IBAN-сметката) - НАП и др.
- от сметки на разпоредители с бюджетни кредити (с 3 в 13-та позиция на IBAN-сметката) - общини, министерства и др.
Файловете се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ с "ББР, Общинска банка".
С документи от вид 13 "Платежно нареждане – кредит" се извършват плащания от сметки, които не са бюджетни. Файловете се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ с "БРБ, Общинска банка".
С документи от вид 17 Платежно нареждане персонал – кредит се извършват плащания за персонала - заеми, лизинги и др. Ако сметката, от която се плащат сумите по тези платежни документи е бюджетната (с 3 в 13-та позиция на IBAN-сметката) и данните се предават по електронен път, файловете се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ с "ББР, Общинска банка2". В останали случаи се използва „ББР, Общинска банка“.
Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.
Добавена е възможност за изготвяне на файл за масово плащане на аванс и заплати на персонала, като фирмената сметка, от която се извършва плащането не трябва да е бюджетна ( цифра различна от 3 в 13-та позиция на IBAN). Изготвянето на файла се извършва от меню „Пл. документи“ / "Интерфейс банки" / "Експорт IBAN".
Направена е промяна в печатния образ на трудовия договор и допълнителното споразумение ( документи от вид 11 и 12), като е допълнено да се отпечатва информация и за научното звание.
Направено допълнение във Файла за масово плащане в банка ДСК, като при формиране на основание 1 е добавен месеца за който се отнася, по изискване на банката.