В писмо на НАП N 26-С-79/24.04.2009, свързано със запитване за изготвяне на платежни документи за изплащане на осигурителни вноски в месеци, през които са извършени корекции за минало време е записано:
„С разпоредбата на чл.7 и конкретно ал.8 на КСО е регламентирано, че осигурителите внасят осигурителните вноски за всеки месец поотделно...“
„Няма правно основание осигурителят да извърши сам прихващане на недължимо внесени суми за задължителни осигурителни вноски от дължимите задължителни осигурителни вноски за съответен месец. Възстановяването или прихващането на тези суми се извършва по реда определен в Раздел първи на Глава шестнадесета от Данъчно осигурителния процесуален кодекс.“
В тази връзка в меню „Пл.докум.“ / „Генериране-банки“ е добавено ново меню „Контрагенти-по периоди“. От него се стартира изчислението на сумите по шаблоните за платежни документи с натрупване по периоди. Това означава, че за всеки шаблон програмата ще изчисли отделно стойност за текущия месец и стойностите на отразените корекции от предходни периоди. По този начин от един шаблон могат да се получат повече от една стойности. Ако отразените корекции от предходните периоди са положителни ще имате суми за внасяне, а в противен случай – суми за възстановяване.
Важно!!! При генерирането на платежни документи се използват само шаблоните с положителни или нулеви стойности.
Във формите, от които се генерират платежни документи за контрагентите или персонала е въведено оцветяване на редовете в зависимост от изчислената стойност. При положителна стойност цветът е зелен, при отрицателна стойност – червен, а при нулева стойност – черен.
Добавен е нов вариант на инвентаризационен опис. Той може да се изготви за избран МОЛ или за избрано звено и МОЛ от меню "Справки" / "Инвентарна книга" / "За МОЛ" или "За звено и МОЛ". Описът съдържа информация за инвентарния номер и наименованието на актива, номера и датата на документа за придобиване, групата и отчетната стойност. При изготвяне на описа се отпечатва титулна и завършваща страница по образец.
Добавени са справки, които позволяват анализ на осъществените контакти с контрагентите за определен период от време. Работи се в меню „Маркетинг“ / „Осъществени контакти“. Може да изберете няколко вида натрупване на контактите:
по контрагент
по оператор
по предмет на дейност
по населено място
по област
по област и предмет на дейност
по оператор и контрагент
Програмата ще натрупа контактите, по начина който сте избрали и ще ви предостави справка за броя на осъществените контакти. В справката за контактите с натрупване по контрагенти можете да получите информация за датите на първия и последния контакт за всеки контрагент, както и датата на която е планиран следващ контакт.
User Account Control (UAC) е система от средства, чрез която се управлява достъпа на потребителите до ресурсите на компютъра. Системата е част от новите версии на Windows, но е активна по подразбиране в Windows Vista, Windows 7 и Windows Server 2008. Едно от основните последствия от нейното въвеждане е, че програмите не могат да получат автоматично административни права и е необходима операторска намеса. Така дори на администраторите се налага в определени случаи да потвърждават (разрешават) своя достъп. Най-неприятната част от работата на UAC е, че понякога достъпът се отказва, но без да се върне код за грешка.
За ПОЛИКОНТ последствията са следните:
Pkmod.exe и pkadm.exe не могат да прочетат информация за разположението и версията на ПОЛИКОНТ от регистрите.
Ако pkadm.exe се изпълнява без административни права, то не може да актуализира ПОЛИКОНТ и да запише данните за новата версия в регистрите.
Има проблеми при записване на файловете, които се експортират от продукта.
За да се справим с горните проблеми ние направихме някои изменения в начина на инсталиране, актуализация и обичайната работа на ПОЛИКОНТ.
От тази актуализация инсталаторът на ПОЛИКОНТ престава да работи с регистрите на Windows. Цялата информация за настройката на системата и нейното текущо състояние ще се съхранява в pkinfo.ini файл. Самият файл се поставя в папка bin. Въвежда се нова папка, наречена work, която ще служи за работна директория на pkmod.exe. Всички потребители от група Users имат пълни права върху файловете от папка work и права за четене от папка bin.
Променя се и начинът на подаване на параметрите към pkmod.exe и pkadm.exe. Pkmod.exe вече се стартира с един единствен параметър -i<път към pkinfo.ini> , а към параметрите на pkadm.exe се добавя нов: --info=<път към pkinfo.ini> .
PkAdm и FBManger трябва задължително да се стартират с права на администратор в новите варианти на Windows.
Необходима ли е някаква промяна при съществуващите инсталации върху горните системи? Ако нямате проблеми – не. Възможно е при вас системата UAC да е изключена или да работи с по-малка степен на ограничения. Възможно е вие да работите като администратор или програмите да се стартират от негово име и др. Ние сме запазили съвместимост със стария начин на работа на изпълнимите програми и задаване на техните параметри. Ако обаче срещате трудности може да ни се обадите по телефона и ние ще ви помогнем да се премине към работа с pkinfo.ini.
Добавена е колона с информацията от поле "Коментар" в "Инвентарната книга" и в "Списък ДА".
Добавен е нов тест в групата на тестовете по ДДС. Чрез него се сравнява общата стойност от счетоводните статии към документа с общата стойност, въведена в дневника за ДДС. Тестът се извършва само за документите, които се отчитат по ДДС.
От началото на април 2010 г. пощенската кутия c-plus-c@mbox.contact.bg e закрита. Може да изпращате писма на адреси c-plus-c@polikont.bg и polikont@polikont.bg .