ПОЛИКОНТ - 3.377
дата: 30-03-2009

[отпечатай]

I. Модул “Платежни документи“

1. Файлове с платежни документи за БНБ

В БНБ могат да се приемат файлове с данни за платежни документи, изготвени от бюджетен разпоредител с определен формат. В ПОЛИКОНТ е разработен такъв експорт.

Платежните документи, които могат да бъдат експортирани в тези формати са:

  • 11 Преводно нареждане – бюджет;

  • 13 Преводно нареждане – кредит;

  • 17 Преводно нареждане персонал – кредит.

Съществуват следните особености при изготвяне на файловете:

1. Избраните платежни документи трябва да бъдат само в левове.

2. Сумите в документите трябва да са по-големи от нула.

3. При изготвяне на преводно нареждане–кредит и преводно нареждане персонал-кредит задължително трябва да бъде попълнено поле „Основание“.

4. За всеки вид документ се изготвя отделен файл, като в името му се съдържа видът на документа и датата, на която е изготвен.

Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.

Забележка: Допълнението е направена по поръчка на Окръжен съд – София.

II. Модул „Работна заплата“

1. Интерфейс към BW

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за изготвяне на трансферен файл с данни за BW.

За да се подготви интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

  • 1. В "Настройки" / "Предприятие" в полето "Код за e-Smart" се въвежда уникалният код на предприятието. Например: BG01.

  • 2. В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната "Сметка" се попълват данни за поле Dcstc. В полето "Аналитичност" се въвеждат данни за полетата Cntry, Organization, Compb, Location, Categ, Respo. Полетата се отделят с #. Например: BG#OG02#LI02#BGR_SEV2#BU03#WA03.

  • Всеки служител от текущия персонал се свързва с разходен център.

  • 3. В "Основни данни" / "Статуси класификация" в полетата "Код 1" и "Код 2" се попълват данните за полетата Hyperion и Activity. Например: H216 и C023.

  • Всеки служител от текущия персонал се свързва със статус за класификация.

  • В модул "Кадри" в "Основни данни" / "Договаряне на РЗ" / "Групи за договаряне" се попълват полетата "Бонусен план" и " % за бонус".

  • Всяка използвана при изготвянето на файла длъжност трябва да е свързана с група за договаряне.

  • В модул „Кадри“ в „Основни данни“ / „Структура“ в полето „Коментар създаване“ се попълва името на прекия ръководител.

    Изготвянето на интерфейсния файл се осъществява от "Справки" / "Интерфейс др.програми" и от допълнителното меню "Интерфейс BW". Ако заплатите не са изчислени автоматично ще се стартира изчисление. Програмата изобразява форма, която съдържа необходимите за експорт данни. В експорта участват само служителите, които имат активен трудово-правен документ от вид 11 или 12 за избрания период.

    От допълнително меню на формата се избира "Експорт". Файлът е в CSV формат и има име по подразбиране "BWYYYYMM.CSV", където YYYY е годината, а MM е месецът от текущия каталог.

    Експортът може да се извършва многократно. Имайте предвид, че ако не сте подписали ведомостта и между два експорта сте извършили промени в данните, съществува възможност да получите различни резултати.

    Забележка: Интерфейсът е разработен по поръчка на „Идеал Стандарт-България“ АД – гр.Севлиево.

    2. Промени в официалния календар

    Направени са промени в официалния календар, съгласно Решение N 112 / 20.02.2009 г. на Министерския съвет.

    04.05.2009 г. и 05.05.2009 г. стават почивни дни, а 16.05.2009 г. И 30.05.2009 г. – работни.

    III. Модул „Счетоводство“

    1. Нови служебни атрибути

    Създадени са 2 служебни атрибута, свързани със счетоводното отчитане в бюджетните предприятия:

    531 ЕБК-Разходи по иконом.тип;

    532 ЕБК-Класиф.на приходите.

    Атрибутите са от тип списък и съдържат списък на приходните и разходните параграфи по единния бюджетен класификатор за 2009. Техните елементи са фиксирани и се поддържат служебно. Това означава, че потребителите не могат да добавят, променят или изтриват елементите на тези атрибути.

    IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В справката за изтичане на изпитателния срок е направено допълнение, като вече се отчита и времето, през което не тече изпитателният срок, т.е. времето в отсъствие.

  • В трудово-правните документи (от вид 2; 21,22 и 23; 11 и 12 – базовата версия и версията на МВнР), за назначените на основание № 3, 26 и 103 е допълнено поле, в което се попълва персоналният номер на титуляра. При изготвяне на печатните образи на документите се отпечатва и името на титуляра.

  • При автоматичното генериране на документ от предходен, програмата вече изчислява автоматично и преписва информацията за изпитателния срок. Копира се и полето за други условия.

  • В печатния образ на документа за прекратяване на трудов договор (вид 15) вече се отпечатват данни и за втория управител (длъжностното лице с роля 21 Втори управител).

  • Отстранена е грешка в датата при изготвяне на изтриващ запис в декларация 6.

  • Направена е промяна в печатния образ на справката за физическите лица, на които са изплатени доходи, различни от доходите по трудови правоотношения. Справката се изготвя въз основа чл.73 от ЗДДФЛ.

  • В модул „Кадри“ - версия МВнР е добавена възможност за автоматично генериране на допълнително споразумение от предходен документ.

  • В модул „Статистика“, в „Справка по категории“ са добавени полета с информация за работещите на намалено работно време.

  • В модул „Счетоводство“ е ускорена процедурата по изчисление на касов отчет в разрез.

  • При изготвяне на Декларация 1 за служителите с документи от вид 11 и 12 е променен начинът за изчисление на полето „Дни с осиг.стаж“.

  • Прецизирано е изчислението на перата за извънреден труд и за неговото увеличение.