В Общинска банка могат да се приемат файлове с данни за платежни документи, изготвени от бюджетен разпоредител с определен формат. В ПОЛИКОНТ е разработен такъв експорт.
Платежните документи, които могат да бъдат експортирани в тези формати са:
11 Преводно нареждане – бюджет;
13 Преводно нареждане – кредит;
17 Преводно нареждане персонал – кредит.
Съществуват следните особености при изготвяне на файловете:
1. Избраните платежни документи трябва да бъдат само в левове.
2. Сумите в документите трябва да са по-големи от нула.
3. При изготвяне на преводно нареждане–кредит и преводно нареждане персонал-кредит задължително трябва да бъде попълнено поле „Основание“.
4. За всеки вид документ се изготвя отделен файл, като в името му се съдържа видът на документа и датата, на която е изготвен.
Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.
Забележка: Допълнението е направео по поръчка на Община Севлиево.
От тази актуализация при въвеждане на складов документ от тип „Приход“ програмата ще добавя автоматично контрагента като доставчик за съответните номенклатури, ако той не е в списъка. При добавянето контрагентът ще получава приоритет 10.
Създадени са следните нови параметри:
3 Забрана за промяна на технологията при съществуваща поръчка
Ако за дадена номенклатура има пусната поръчка и параметърът е различен от нула програмата ще забрани всички промени в списъка на операциите и/или в списъка на необходимите ресурси.
207 Използване на складовите наличности при осигуряване на произвеждани детайли
Ако параметърът е различен от нула програмата ще използва наличните ресурси в складовете при удовлетворяване на потребностите от ресурси – произвеждани детайли.
Този параметър не засяга работата с ресурсите, които се доставят. При тях винаги се работи със складовите наличности.
208 Допустим интервал от дни за обединяване на ресурси
Ако разликата в сроковете за изпълнение на две поръчки за една и съща номенклатура е по-малка или равна на допустимия интервал, то програмата ще обедини двете поръчки.
209 Актуализация на връзките между поръчките
Ако параметърът е различен от нула при всяко изчисляване на наличните ресурси програмата ще извършва актуализация на връзките между поръчките и ще премахва тези от тях, които не са нужни за целите на планирането.
Новият алгоритъм вече не извършва разпределение на ресурси, а само проверява наличността им и съществуващото осигуряване на външните и вътрешните поръчки. Той определя и количествата от ресурси (планирани и налични), които са свободни и могат да бъдат разпределяни при нови осигурявания. По тази причина новата процедура е включена като първа стъпка във всички алгоритми за осигуряване. Самостоятелното й стартиране става по стария начин – от „Дефицит“ / “Изчисляване“.
До момента в ПОЛИКОНТ са разработени следните методи за осигуряване на изпълнението на поръчки:
Осигуряване на външни поръчки чрез обединяване (пар. 205 <> 0);
Осигуряване на външни поръчки по позиции (пар. 205 <> 0);
Осигуряване на вътрешна поръчка в рамките на същата поръчка;
Динамично осигуряване на всички неосигурени външни поръчки (пар. 205 = 0);
Динамично осигуряване на всички неосигурени вътрешни поръчки (пар. 205 = 0).
В тази тази актуализация е направена синхронизация на алгоритмите и те вече ще запазват направеното преди тях осигуряване.
Стартирането на динамичното осигуряване е преместено от формите за разглеждане на дефицита във формите за външни и вътрешни поръчки.
Добавена е възможност при създаването на справка в генератора на рекапитулации за всяко включено в нея перо да се задава знак '+' или '-'. При зададен знак '-', програмата сменя знака на изчислената стойност на перото в съотвения разрез. В табличните разрези перата, които са включени в справката със знак '-' са оцветени в червено.
Пример за използване на новата възможност е създаване на справки за засичане на сумите от платежните документи. За целта трябва да включите със знак '+' съответните пера за осигурителни вноски при изплащане на заплатите и със знак '-' перата за осигуровките върху авансите.
Създадени са нови справки, които можете да изготвите за всяка подготвена рекапитулация:
печатна справка - П РЦ, СО и възраст;
печатна справка - П РЦ, СО и възраст с разпределяне;
печатна справка – П звена, СО и възраст;
таблична справка – Звена с йерархия / В8 звена, СО и възраст;
печатна справка - Звена с йерархия / П9 звена, СО и възраст.
Работи се в „Справки“ / „Груп.рекапитулации“ .
Както знаете, груповите рекапитулации представляват групиране в обща справка на няколко подготвени рекапитулации от генератора. Припомняме, че в първата подформа се въвеждат номер и наименование на групова справка. Във втората подформа се въвежа списък от рекапитулации. До текущата актуализация груповите рекапитулации можеха да се изготвят в 5 разреза – по звена и правоотношение и по разходни центрове и правоотношение. Вече имате възможност да използвате всички (34) възможни разрези от генератора на рекапитулации. За да зададете начин на изготвяне можете да използвате и форма за избор.
От допълнителното меню на формата можете да изготвите 3 печатни справки, в които участват данни за цялата фирма. Разликата между тях е в подреждането:
"Печат 1" - рекапитулации, признаци от зададения разрез, пера;
"Печат 2" - рекапитулации, пера, признаци;
"Печат 3" - признаци, рекапитулации, пера.
Отново от допълнителното меню можете да изготвите груповата справка за избрано звено от йерархичната структура на предприятието. В този случай трябва да използвате само следните начини:
6 -> по звена и правоотношение на база на документите за назначение;
7 -> по звена и правоотношение на база на документите социално осигуряване;
8 -> по звена и правоотношение на база на документите за здравно осигуряване.
При автоматичното генериране на допълнително споразумение от предходен документ е отстранена грешка.
Направена е промяна в дневника на продажбите и декларацията за ДДС, състояща се в замяна на текста „чл.82 ал.2-4“ с „чл.82.ал.2-5“.
Отстранена е грешка при промяна на данни за фактура с 10 разряден номер.
Добавена е възможност за избор на нова фирма без да се излиза от приложението. Това става от меню „Край“ / „Фирми“. След избора на фирма програмата ще поиска от оператора да въведе номера и паролата, с които е записан в новата база. При успешна проверка ще се установи връзка с новата фирма без да се сменя модула.