Създаден е експорт към счетоводен продукт АС2007.
Интерфейсният файл се използва за зареждане на данни за сумите от платежни документи, разпределени по параграфи и разходни центрове в счетоводна система АС2007.
Файлът може да бъде изготвен от меню Справки / Интерфейс др.програми / Интерфейс АС2007 пл.д. за избраната рекапитулация. От допълнителното меню се извършва запис на файла. Името на файла се формира автоматично, като 'OP'+номер рекапитулация+'.xml'.
При конфигурирането на интерфейса е използвана рекапитулацията за разпределение на сумите от платежни документи. В нея допълнително се използва перо 0, чрез което се описва дебитната и кредитната сметка, вида на плащане в СЕБРА и нивото на аналитичност. Могат да се използват следните макроси:
- #PROG# - извлича кода на разходния център от справката за разпределението и прави съответствие с полето „Сметка" в описанието на разходните центрове;
- #PARAG# - извлича кода на параграфа от справката за разпределението.
Интерфейсните файлове се използват за осчетоводяване на данни от работни заплати в счетоводна система АС2007.
Файловете може да бъдат изготвени от меню Справки / Интерфейс др.програми / Интерфейс АС2007 за съответната рекапитулация. От допълнително меню се извършва запис на файла. Името му се формира автоматично, като 'OP'+номер рекапитулация+'.xml'.
При конфигуриране на интерфейса се използва предварително подготвена рекапитулация от генератора. Могат да се използват всички служебни и потребителски пера. За всяко перо от рекапитулацията могат да се задават една или няколко счетоводни статии. За всяка статия се въвеждат данни за дебит и кредит сметка и аналитичности, както и данни за звено, правоотношение и начин на контиране. Разпределението на стойностите на перата може да се извърши общо, по персонал, по звена, РЦ и правоотношение от трудово-правните документи или по звена, РЦ и правоотношение от документите за социално осигуряване.
Нивото на аналитичност се описва по два начина. Първият начин е с използване на константа за аналитичен признак, например за параграф, за вид правоотношение, за дейност и др. Вторият начин е с използване на макроси, като с всеки от тях се описва различна аналитичност. Предназначението на макросите е следното:
● #PERSN# - извлича информация за перс. номер;
● #MES# - извлича информация за месеца на обработка;
● #GOD# - извлича информация за годината на обработка;
● #ZW# - извлича информация за номера на звеното;
● #PROG# - извлича информация за номера на програмата от полето „Сметка" в описанието на разходните центрове.
Добавена е възможност за отпечатване на служебни бележки за избрано лице и период от меню Справки / Служебни бележки, като форматът на служебните бележки отговаря на утвърденият за съответната година.
Създадена е възможност за изготвяне на справка по личен номер и период и за работещите на граждански договори, като се използва предварително конфигурирана рекапитулация. В рекапитулацията могат да се използват и пера 911 "Осигурителен доход", 926 "Осиг. база УПФ" и 930 "Осиг.база ЗО - осиг.доход". Тази справка може да се използва при попълване на осигурителните книжки на лицата.
Създадени са три справки, които позволяват да се сравнят приходите от няколко последователни години. Първата справка показва общите приходи (стойност на продадените номенклатури без ДДС в лева), втората показва приходите от избрана номенклатура, а третата – приходите от избрана група номенклатури. Годините трябва да бъдат поне 2 и не повече от 5. Всяка година се разделя на периоди с дължина 1, 2, 3, 4 или 6 месеца (по желание на оператора), за които се извършва натрупване на приходите. Информацията се показва в графичен и табличен вид.
Стартирането на справките става от Справки/{Прих. по години |Прих. от номенкл. по год.| Прих. от гр. ном. по год.} .
Създадени са три справки, които определят за даден период кои са първите 10 клиента, първите 10 номенклатури или първите 10 групи номенклатури по приходи. Информацията се показва в графичен и табличен вид. Показва се и процентното съотношение на първите 10 към общата стойност на приходите за периода.
Стартирането на справките става от Справки/{Първите 10 клиента |Първите 10 номенклатури| Първите 10 групи номенкл.} .
Променен е файла за зареждане на платежни документи за контрагенти и за персонал за Общинска банка, след уточнение с банката.
Добавена е нова група "Стопански инвентар" за дълготрайните активи.
В статистическите справки от ССБ са изключени бройките на работещите по чл. 111 от КТ.