Функцията се стартира от „Справки“/“Фишове“/“Фишове по e-mail“. Отваря се форма, която се състои от две части. Горната част съдържа общи данни за писмата, а в долната се посочва списъкът на хората, които ще получават писмата.
Изпращането на писма става чрез SMTP (Simple Mail Transfer Protocol). Вие трябва да имате e-mail адрес и да знаете името на сървъра, чрез който ще изпращате писмата. Ако това ви затруднява можете да се посъветвате с вашия системен администратор.
Името на сървъра се попълва в поле "Сървър". Адресът на подателя се записва в поле "От". Поле "Тема" се попълва автоматично от програмата с информация за месеца, за който се изпраща фиша. Поле "Текст" съдържа основния текст към писмото. Той не е ограничен по дължина. Въвеждането и/или редактирането му става като щракнете два пъти с мишката върху полето.
Списъкът на получателите е създаден автоматично от програмата. Той включва всички хора от текущия каталог в модул "Работна заплата", имащи електронна поща (от форма "Досие"). Всеки ред описва един получател и съдържа още две полета: "Потв." (потвърждаване) и "Рез." (резултат). Ако не желаете да изпращате писмо до някой от получателите трябва да напишете "Н" в полето "Потв.". Полето "Рез." ще се попълни автоматично от програмата след изпращане на писмото с "Д" или "Н".
Самото изпращане на писмата става от горната подформа (допълнително меню "Изпращане"). Програмата се свързва със сървъра и след това изпраща изчислените фишове на съответните получатели.
Бъдете търпеливи. Свързването със сървъра може да продължи повече от 10 секунди. Освен това, ако заплатата на получателя не е изчислена се включва автоматично изчисляване. Изчислените фишовете се експортират като RTF файлове и автоматично се прикрепят към писмата. Във всички текстове в писмата се използва кодова таблица Windows-1251.
Забележка: Функцията е създадена по поръчка на „Астра Зенека“ ТП – гр. София.
Направени са промени във връзка с новата ал.7 на чл.4 от Кодекса за социално осигуряване и чл.17а от Наредбата за обществено осигуряване на самоосигуряващите се лица и българските граждани на работа в чужбина, съгласно които съпругът/ата на дългосрочно командирован служител в дипломатическата служба по време на задграничния мандат може да се осигурява по свое желание и за своя сметка за инвалидност поради общо заболяване, за старост и за смърт или за всички осигурителни случаи без трудова злополука, професионална болест и безработица върху избран осигурителен доход.
Добавен е нов вид осигуряване – 87 „Лица изпрат. в чужбина и съпрузи на дългоср. Команд.“.
Добавени са 2 нови осигурителни схеми:
35 – Лица в чужбина - осиг. „Пенсии“. Тази схема се използва за лицата, които желаят да се осигуряват във фонд „Пенсии“ и в „Универсален пенсионен фонд“.
36 - Лица в чужбина - осиг. „Пенсии“ и „Общо заболяване“. Тази схема се използва за лицата, които желаят да се осигуряват във фонд „Пенсии“, фонд „Общо заболяване и майчинство“ и в „Универсален пенсионен фонд“.
В служебните шаблони за платежните документи са добавени:
в шаблон 37 - ДОО самоос.за вс.ос.р.пр.1960 са добавени пера 421 и 423 със схема на осигуряване 36.
в шаблон 38 - ДОО самоос.за вс.ос.р.сл.1959 са добавени пера 421 и 423 със схема на осигуряване 36.
в шаблон 39 - ДОО самоосиг.за род.преди 1960 е добавено перо 421 със схема на осигуряване 35.
в шаблон 40 - ДОО самоосиг.за род.след 1960 е добавено перо 421 със схема на осигуряване 35.
Промените са направени във всички каталози след 01.01.2008 г.
На тези лица трябва да се добави документ 81 – Договор за управление. В него в полето „Изб.осиг.дох“ трябва да се въведе „Да“ и в полето „Осиг.доход“ - избраният осигурителен доход. След това се добавя документ за социално осигуряване, в който се въвеждат вид осигуряване – 87 и схема на осигуряване 35 или 36.
В справката от генератора на рекапитулации за персонален номер и период е добавена възможност да се отпечатва само параметър, само стойност или параметър и стойност за избраните пера.