Създаден е нов начин за ресурсно планиране, при който се работи с динамични връзки между външни и вътрешни поръчки. Този начин позволява лесно адаптиране на производството към към ситуации като закъснения в доставки на материали, добавяне на спешни задачи за изпълнение, аварийни ремонти на оборудването и др.
Удовлетворяването на потребностите се извършва в следната последователност:
Първо се осигуряват външните поръчки, а после вътрешните поръчки. Преглеждането на позициите в поръчките се извършва съобразно техния краен срок като се започва от тези с най-близък краен срок.
При осигуряването на потребностите първо се използват наличните количества, а после планираните за доставка или изработка количества.
Програмата записва начина на осигуряване на поръчките и той може да бъде разгледан от съответните справки. Този начин остава непроменен до следващото изчисляване на дефицит.
Това е справка, която показва списък на всички записани или незавършили поръчки и начина на тяхното осигуряване. Всеки ред описва една позиция от външна поръчка и посочва какво е количеството по задание, колко от него е експедирано, каква част от потребността може да се покрие веднага от складови наличности, каква част се покрива от бъдещо производство и колко остава непокрито.
От допълнителното меню може да се стартират справки, които показват от кои складове са взети необходимите количества и кои маршрутни карти се очаква да завършат за да се осигури текущият ред. От същото място може да се извика процедура, която да генерира поръчки за доставки и производство за ликвидиране на дефицита.
Всеки ред от справката описва един ресурс, необходим за производството на даден детайл. Посочено е необходимото количество, каква част от него се осигурява от склада, каква част се осигурява от планирани доставки или производство и каква част остава като дефицит. Справката съдържа списък на всички позиции от вътрешните поръчки, които са записани или се изпълняват в момента и необходимите за тях ресурси.
От допълнителното меню може да се стартират справки, които показват от кои складове са взети необходимите количества и кои маршрутни карти се очаква да завършат за да се осигури текущият ред. От същото място може да се извика процедура, която да генерира поръчки за доставки и производство за ликвидиране на дефицита.
Справката съдържа списък на необходимите ресурси за изработването на записаните и незавършените вътрешни поръчки. Тя обобщава данните от справка "Дефицит за вътрешни поръчки".
Всеки ред от справката описва един ресурс и за него се посочва необходимото количество, каква част от него се осигурява от склада, каква част се осигурява от планирани доставки или производство и каква част остава като дефицит.
Чрез тази процедура се извършва автоматично генериране на поръчки за доставки и вътрешни поръчки с подходящи срокове и състав за покриване на текущия дефицит. Процедурата се вика от допълнителното меню към справките, описани в т.2 и т.3. Преди нейното стартиране операторът може да въведе интервал от дни, през който е допустимо да се обединяват поръчки с еднакви номенклатури. Това означава, че ако има две или повече поръчки с еднакви номенклатури и крайни срокове в рамките на въведения интервал, то те ще бъдат обединени в една поръчка.
От тази актуализация ПОЛИКОНТ ще генерира автоматично документ за производство след като операторът съобщи на програмата за завършването на дадена вътрешна поръчка.
Добавена е възможност за автоматично генериране на преводно нареждане за персонал – кредит ( документ от вид 17 ).
За целта е необходимо да бъде въведен банков документ за лицето със сметката, по която ще се прави превод. В сметката за изплатени суми от допълнителното меню - „Платежен документ“ се избират последователно банковата сметка на лицето и фирмената банкова сметка. Генерираният документ може да бъде отпечатан от дневника на платежните документи.
Отстранена е грешка при отпечатване на снимки в стандартните отчети (възникнала в 327 актуализация).