ПОЛИКОНТ - 3.305
дата: 25-09-2006

[отпечатай]

I. Модул „Работна заплата“

1. Хоризонтална ведомост с 20 числови колони

Създадена е възможност за изготвяне на хоризонтална ведомост с максимум 20 числови колони в два вида – печатен и табличен.

Работи се в „Справки“ / „Генератор на рекапитулации“. Подготвя се рекапитулация, към която се включват параметрите и/или стойностите на избрани пера. Потребителите могат да задават кратки наименования за перата в полетата „Име за стойност“ и „Име за параметър“. Ако тези полета не се попълнят при изготвяне на справката ще се използват наименованията на перата.

За да се изготви справката в табличен вид от допълнителното меню се избира „В персонал хориз.-20“, а в печатен вид - „П персонал.хориз.-20“. И в двете форми освен 20 числови колони има колони за персонален номер, имена на служител, ЕГН, длъжност и подпис. В табличната форма допълнително са включени пореден номер на служител, име на звено, прослужено време и основна заплата в началото и в края на периода.

Забележка: Печатната форма на хоризонталната ведомост е разработена по поръчка на „Бовис“ АД.

2. Рекапитулация по разходни центрове с разпределяне, социално осигуряване и възраст

Рекапитулацията се подготвя в генератора. За да се изготви справката в разрез по разходни центрове с разпределяне, социално осигуряване и възраст се избира от допълнителното меню „В РЗ,СО,възр.с разпр.“. Справката съдържа същите колони като съществуващата вече справка с групиране и натрупване на стойностите по разходен център, социално осигуряване и възраст. При изготвянето на новата справка програмата извършва разпределение на стойността на всяко перо между основния и допълнителните разходни центрове за всеки работник, пропорционално на отработените часове в тях. По същия начин се разпределят и отразените корекции от предходни периоди. Параметрите на перата винаги се изобразяват само в редовете с основните разходни центрове за служителите.

Забележка: Рекапитулацията е разработена по поръчка на „Пътища“ АД – гр. Пазарджик.

3. Интерфейс към програма „АТЛАС“ с данни за начисления по Стандарт 19

Създадена е възможност за изготвяне на интерфейсен файл за контиране на начисленията по Стандарт 19 в програма АТЛАС. За да се използва тази възможност е необходимо да се направят следните стъпки:

  • Да се подготви справка в генератора на рекапитулации, в която да се включат някои от перата:

    • 251 - за сумата на отпуските;
    • 900 - за сумата на отпуските заедно с предвидената индексация;
    • 401 - за "Пенсии";
    • 403 - за "Общо заболяване";
    • 405 - за "Трудова злополука";
    • 406 - за "ППФ";
    • 409 - за "УчПф";
    • 410 - за "УПФ";
    • 431 - за "Безработица";
    • 432 - за "Гарантирани вземания";
    • 454 - за ЗО;
    • 493 - за общата сума на осигуровките.

    2. В „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация / „Настройка“ да се въведе за всяко перо от рекапитулацията необходимата информация за осчетоводяване. Счетоводните статии, които трябва да се съставят могат да се зададат общо за всички разходни центрове или поотделно за всеки център. Във втория случай се попълват и данните за разходния център. Макросите, които могат да се използват са същите като при настройката на интерфейса за осчетоводяване на сумите за заплати и на сумите по граждански договори: #СМ#число (за сметките) и #АН# и #ПЕР# (за аналитичността).

    3. В „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ да се избере рекапитулацията и от допълнителното меню да се продължи с „Интерфейс АТЛАС-Ст.19“. Данните за експорт могат да се разгледат във видеограмата и да се запишат във файл от нейното допълнително меню.

    Забележка: Интерфейсът е разработен по поръчка на „Фабрика за хартия“ АД-гр.Стамболийски.

    II. Общо за всички модули

    1. Автоматични актуализации

    Добавена е нова възможност за извършване на актуализации. Тя се стартира от меню „Помощ“ / „Актуализации“. Ако базата от данни е на същия компютър ПОЛИКОНТ проверява има ли нова актуализация, сваля необходимия файл и го стартира. Ако базата от данни е на друг компютър от това меню се проверява само за наличие на нова актуализация.

    Подобна функция е добавена и в административната програма PkAdm. При работа в планов режим в края на всяка задача се извършва автоматично сваляне и стартиране на новите актуализации.

    Припомняме, че актуализациите се намират на страница www.polikont.bg и ще ви е необходима активна Интернет връзка за реализация на новата възможност.

    Подобрения и отстранени грешки

  • Отстранена е грешка при изготвяне на файл с данни за Райфайзенбанк, която се състоеше в невярно попълване на БАЕ – кода на наредителя.

  • Отстранена е грешка при формиране на списъка на колони за сумиране в инструмент „Шаблони“.