Промените са извършени в съответствие с публикуваните Постановление N 47 от 1.03.2004 за приемане на Единен класификатор на длъжностите в администрацията и Наредба за прилагане на Единния класификатор (ДВ бр.18 / 05.03.2004), Постановление N 48 от 1.03.2004 за заплатите в бюджетните организации и дейности (ДВ бр.18 / 05.03.2004) и Наредба за изменение и допълнение на Наредба N 1 от 2000 г. за документите за заемане на държавна служба (ДВ бр.24 / 23.03.2004).
Във формата за длъжностите в администрацията са добавени няколко нови колони. В колоната “Мин.проф.опит” се въвежда изискваният минимален професионален опит в години за заемане на длъжността. Колоните “Прилож.N” и “Пор.N в Прил.” съдържат номера на Приложение и поредния номер на реда (ДВ бр.18 / 5.03.2004), в който са посочени минималната и максималната заплата за съответната длъжност. Длъжностното ниво се въвежда в колоните “Вид длъжност” и “Дл.ниво”.
Забележка: Видовете длъжности могат да се настроят от потребителите в “Основни данни” / “Вид.длъжн.адм.”.
Разрешено е въвеждането на нулева стойност в полето “Добавка”, което съдържа добавката за категория администрация. Необходимо е потребителите, които са имали въведена стойност в това поле да я нулират.
Добавени са полета за нормативния акт, с който са определени заплатите в бюджетните дейности и организации. В колоната “Поред.N акт” се въвежда “1” (ПМС N 48) или се оставя непопъленена.
Променени са печатните образи на документите за назначаване, преназначаване и промяна на заплатите на държавните служители (код 21, 22, 23, 24). Вместо основно месечно възнагражедение, което е сума от основната заплата за длъжност, добавката за категория администрация и добавката за ранг на държавен служител, се отпечатва основна месечна заплата. В документи с код 23 и 24 са добавени полета за оценка от атестация и процент индексация.
Създадена е нова печатна форма на поименно щатно разписание, съответстваща на Приложение N 2 към чл.11, ал.3 от Наредбата за прилагане на Единния класификатор на длъжностите в администрацията. Може да се изготвя за произволно звено от йерархичната структура към зададена дата. Работи се в “Справки” / “Поим.щатно разписание” / “Избор на дата” / “Избор на звено” / “Печат – форма 4”.
Табличната форма на поименното щатно разписание е допълнена с колони за вид длъжност, длъжностно ниво, минимален професионален опит.
Потребители, които работят с добавката “Държавни служители” е необходимо да нулират добавките за ранг на държавен служител в “Основни данни” / “Рангове ДС”. Освен това трябва да се изтрият записите от таблицата “Отпуски за ранг”, които бяха свързани с изчислението на правата за отпуск за ранг и служебен стаж в “Основни данни” / “Отпуски ранг”.
Създаден е печатен образ на документ с код 37 Присъждане на ранг на ДС. Отпечатването става от дневника на документите с “Допълнителна информация” / “Печат”.
Отпечатването е разработено по поръчка на Министерство на външните работи.
Добавена е възможност за изготвяне и отпечатване на фиш на работник или служител за желан период. Това може да се направи от меню “Текущи данни“ / “Персонал” / “Фиш за период “. Преди изобразяването на отчета се извършва изчисление на работната заплата на съответния служител за периода.
Създадени са няколко нови пера, предназначени за работа със заеми и членски внос за взаимо-спомагателна каса. Всички пера са служебни и са с номер на изчисление 130, незадължителни и без корекции.
535 Членски внос ВСК – в брой: Перото е с ръчно въвеждане и служи за отразяване на сумите, които са внесени в брой в каса за членски внос. Перото участвува при изчисление на салдото за членски внос със знак плюс.
537 Изтеглен членски внос ВСК: Перото е с ръчно въвеждане. В него се попълва стойността на изтегления в брой членски внос за ВСК. Участвува в изчислението на салдото за членски внос със знак минус.
539 Салдо членски внос ВСК: Перото е автоматично и има 2 копия. При първоначално започване на работа с програмата в “Минали периоди” на отместване -1 в “Стойност” с флаг за запазване 'Д' се посочва салдото към началото на периода за съответния служител. При изчислението на перото в параметъра се записва началното салдо, а в стойността - крайното салдо. Салдото на членския внос ВСК към края на периода е сума от началното салдо, внесения в брой членски внос (535), удържания членски внос по ведомост (523), намалена с изтегления в брой членски внос (537).
536 Заем ВСК – в брой: Перото е с ръчно въвеждане и служи за отразяване на сумите, които са внесени в брой в каса за погасяване на заем от ВСК. Перото участвува при изчисление на салдото за заема от ВСК със знак минус.
538 Изтеглен заем ВСК: Перото е с ръчно въвеждане. В него се попълва стойността на изтегления заем от ВСК. Участвува в изчислението на салдото за заем ВСК със знак плюс.
540 Салдо заем ВСК: Перото е автоматично и има 2 копия. При първоначално започване на работа с програмата в “Минали периоди” на отместване -1 в “Стойност” с флаг за запазване 'Д' се посочва салдото към началото на периода за съответния служител. При изчислението на перото в параметъра се записва началното салдо, а в стойността - крайното салдо. Салдото на заема от ВСК към края на периода е сума от началното салдо и новоизтеглените заеми (538), намалена с месечните вноски за погасяване на заемите в брой (536) и по ведомост (524).
Перата са разработени по заявка на “В и К” ООД – гр.Габрово.
Добавена е възможността за създаване на конфигурирани от потребителя рекапитулации в разрез по разходен център и клас професия (категория персонал). Работи се в “Справки” / “Генератор рекапитулации”. Самата рекапитулация се подготвя по познатия вече начин. От допълнителното меню може да се продължи с изготвяне на справката в таблична форма (“В РЦ,категории”) или в една от двете печатни форми (“П РЦ,категории-1” или “П РЦ, категории-2”). При табличната форма допълнително могат да се използват всички вградени инструменти, като подреждане, търсене, филтриране, шаблони и т.н. Двете печатни форми се различават по подреждане и по групиране. В едната подреждането е по перо, клас професия, разходен център и натрупването на стойностите е на първо ниво по клас професия, а на второ – по перо. Във втората форма подреждането е по разходен център, перо и клас професия. Натрупването в нея е на първо ниво по перо, а на второ – по разходен център.
Печатен вид 2 на рекапитулацията е разработен по поръчка на “В и К” ООД – гр. Габрово.
Създадена е възможност за конфигуриране и изготвяне на рекапитулация по персонал в хоризонтален вид с до 10 колони за стойност. Работи се “Справки” / “Генератор на рекапитулации”. Рекапитулацията се подготвя по познатия вече начин. Допълнително за всяко перо може да се укаже дали в справката да участвува неговата стойност ('С'), параметър ('П') или и двете ('Д') в колоната “Пар./Стойн.”. В колоните за име на стойност и име на параметър могат да се зададат наименования за справката. Ако не се попълнят в справката се изобразява името на перото.
За изготвянето на самата рекапитулация се продължава от допълнителното меню с “Персонал хориз.” В справката служителите се подреждат по пореден номер, а за всеки от тях се изобразява личен номер и пълно име.Ако броят на включените стойности и/или параметри надхвърли 10 справката ще съдържа данни само първите 10 от тях.
Пример:
Рекапитулация за заеми ВСК
Пор.N |
Код перо |
Име перо |
Име стойност |
Име параметър |
Пар. /стойн. |
---|---|---|---|---|---|
1 |
540 |
Салдо заем ВСК |
Кр.салдо |
Нач.салдо |
Д |
2 |
538 |
Изтеглен заем ВСК |
Изтегл.сума |
|
С |
3 |
524 |
Заем ВСК |
Мес.вноска вед. |
|
С |
4 |
536 |
Заем ВСК – в брой |
Мес.вноска брой |
|
С |
Справката ще съдържа колоните: Поред.N , Личен N, Име,презиме,фамилия, Нач.салдо, Кр.салдо, Изтегл.сума, Мес.вноска вед., Мес.вноска брой.
Подобни справки могат да се изготвяат за осигурителните вноски – лични или на осигурителя, за различни видове разходи на предприятието, за членския внос ВСК и т.н.
Рекапитулацията е изработена по поръчка на “В и К” ООД – гр. Габрово.
Добавен е нов вид справка в генератора на рекапитулациите. Може да се изготви в таблична или печатна форма от “Справки” / ”Генератор рекапитулации”. Съдържа данни за работната заплата по елементи и списъчния състав за желания период. Изготвя се по разходни центрове, система на заплащане и класове професии.
Справката може да се изготви, като се конфигурира рекапитулация по следния начин:
с пор.номер 1 се въвеждат перата, които трябва да се включат в основната заплата;
с пор.номер 2 се въвеждат перата, които трябва да се включат в доплащанията по КТ;
с пор.номер 3 се въвеждат перата, които съдържат информация за начислените възнаграждения за преизпълнение;
с пор.номер 4 се въвеждат перата, които трябва да се включат в обезщетенията по КТ;
с пор.номер 5 се въвеждат перата, които трябва да се включат в обезщетенията по КСО;
с пор.номер 6 се въвеждат перата, които трябва де се включат в осигуровките.
Ако в някои от колоните не желаете да се съдържа информация не се въвеждат пера с този пореден номер.
Забележка: Ефективният фонд работно време по разчет и фактическият фонд работно време са в минути.
Справката е разработена по поръчка на “Елмот” АД – гр. Велико Търново.
Досега в ПОЛИКОНТ можеше да се избира от перата за аванси (350, 360, 370) при изготвяне на авансови ведомости. С текущата версия се добавя възможността за изготвяне на разплащателни ведомости с избор на перо. Ведомостта може да се изготви общо за предприятието, за избрано звено или за текущия оператор. Освен това по подобие на авансовата ведомост има два варианта за изготвяне – пълен и кратък. В краткия вариант участвуват само служителите с ненулеви стойности на избраното перо, а в пълния – всички служители, които притежават това перо.
Работи се в “Справки” / “Ведомост за перо” / “Избор на вариант” / “Избор на перо” / “Печат”.
Новата функция може да се използва за изплащане на пера за социални разходи, купони за храна и др.
Ведомостта е създадена по поръчка на “В и К” ООД – гр. Габрово.
Добавени са нови колони в таблицата с банковите сметки на контрагентите: “ДДС” и “Приоритет”. В първата от тях за ДДС – сметките се попълва 'Д', а за всички останали – 'Н'. Във втората от тях се указва “важността” на сметката спрямо останалите. Има стойност по подразбиране 0. Сметките, които се използват като сметки по подразбиране (обикновена или ДДС) трябва да имат най-малко число в тази колона. При равни стойности в полето “Приоритет”, определящ е поредният номер на сметката.
Създадени са две нови форми, които се извикват от допълнителното меню на формата, в която се въвеждат контрагентите. Едната съдържа списък на длъжностните лица, а втората служи за определяне на техните роли ( Управител, Гл.счетоводител, Получател, МОЛ, Отговорник за СО) в организацията на съответния контрагент.
За банковите сметки на фирмата са направени аналогични промени на промените за сметките на контрагентите.
Променена е формата, съдържаща длъжностните лица на предприятието. Създадена е нова форма за ролите, които те изпълняват ( Управител, Гл.счетоводител, Получател, МОЛ, Отговорник за СО) във фирмата. С формите се работи в меню “Настройки”.
Във формата, в която се описва йерархичната структура на предприятието е добавена нова колона, която показва дали съответното звено е прозиводствено ('П'), склад ('С') или друго (не се попълва).
Всички промени в този раздел са извършени във връзка с предстоящото стартиране на нови модули от пакета: “Фактуриране” и “Складове”.
Отстранена е грешка при изготвянето на служебната бележка за бюрото по труда;
Променен е форматът на полетата за дати при експорта към Мултикеш.
Отстранена е грешка при генерирането на салдо за отпуски с изчезващи права в следващи години.