Създадени са две нови таблици за ДОД: месечна с номер 9 и годишна с номер 10, съгласно промените в ЗОДФЛ, публикувани в ДВ бр.118/20.12.2002. Ако вече са създадени отчетните периоди след 1.1.2003, таблиците автоматично се свързват с тях.
Обръщаме внимание, че фирмите които изплащат възнаграждението на месец декември 2002 в януари 2003 (общ параметър 20 = 0 ), трябва сами да укажат в каталог 2002.12, че месечната таблица е номер 9 (“Текущи данни”/”Таблици”).
Със списъка на разходните центрове се работи в меню “Основни данни” / “Разходни центрове”. Всеки център се описва с номер (неотрицателно число) и наименование до 40 знака. Списъкът може да се допълва по всяко време. Изтриването на даден център или промяната на номера или името му е възможно само, ако нито един служител не е свързан с него.
Работи се в “Текущи данни” / “Персонал” или в “Текущи данни” / “Персонал по оператори”. За всеки служител се въвежда номер на разходен център или се извършва избор от формата с разходните центрове. Промяната на разходните центрове в даден отчетен период (каталог) е разрешена при условие, че ведомостите за него не са подписани. При създаване на нов каталог информацията за принадлежността на служителите към центровете се прехвърля автоматично, но може да се променя, ако е необходимо.
При изготвянето на всяка рекапитулация, създадена с генератора в разрез “по персонал с подробна информация” (“Пълна”) потребителите вече могат да получат информация за центъра на разходи, към който се отнася всеки служител. С помощта на инструментите за подреждане и филтриране могат да се създадат различни нерегламентирани справки, които са необходими при осчетоводяване по разходни центрове.
Създадени са три нови начина за изготвяне на рекапитулации по разходни центрове.
При първия начин справката се изготвя в табличен вид. Тя съдържа информация за всяко перо от рекапитулацията с натрупване на стойностите по разходни центрове. Стойностите на корекциите се изобразяват на отделни редове. За перата, които се измерват в мерни единици за съотношения (%, коеф. и др.) се извършва групиране по стойностите на параметрите.
При втория и третия начин справките се изготвят под формата на отчети. В единия отчет информацията е подредена по разходни центрове и пера, със сумиране по центрове, а в другия – по пера и после по центрове.
В меню “Справки” / “Стандарт 19” / “Стандарт 19 нач.-центр.” в месец декември всяка година може да се получи информацията, необходима за осчетоводяване на неизползваните отпуски през нея. Сумите са натрупани по разходни центрове и по видове платени отпуски.
В меню “Справки” / “Стандарт 19” / “Стандарт 19 отп.-центр.” може да се получи информацията за един или няколко отчетни периода (от една година) за сумите на използваните отпуски за минали години. Те са натрупани по разходни центрове, видове отпуски и години.