ПОЛИКОНТ - 4.619
дата: 07-07-2020

[отпечатай]

I. Общо за всички модули

1. Промяна в менютата на модулите

Направени са промени в основните менюта на модулите. Преработката е направена с цел менютата да се съкратят, да се групират по направления и функциите да се откриват по-лесно от потребителите. Текущите потребители може в началото да приемат това за неудобство, защото имат вече изградени навици, но се надяваме, че ще възприемат добре новата организация с течение на времето.

В меню "Основни данни" на повечето модули елементите на менютата са групирани. Например:

  • Подменю "Географски данни" - "Държави", "Области", "Населени места";
  • Подменю "Банкови данни" - "Банки", "Банкови клонове", "Фирмени банкови сметки", "Валутни курсове";
  • Подменю "Номенклатури" - "Групиране на номенклатури" ("Групи номенклатури", "Бизнес групи", "Бизнес области"), "Номенклатура", "Видове работи", "Видове измервания", "Документи за номенклатури", "CN8 за ИНТРАСТАТ", "Замяна на номенклатури", "МДФ кодове";
  • Подменю "Контрагенти" - "Контрагенти", "Длъжности при контрагенти", "Предмет на дейност", "Класификация на контрагенти";
  • Подменю "Графици и работно време" - "Официален календар", "Работно време", "Графици".

По подобен начин са преобразувани и менютата, в които потребителите въвеждат текуща информация, както и тези, в които изготвят справки.

II. Модул "Поръчки"

1. Нов общ параметър

Създаден е нов общ параметър 6 "Промяна на втора мерна единица". Когато стойността е различна от 0 се разрешава промяната на втората мерна единица в описанието на номенклатурата. Когато стойността е равна на 0 промяната е позволена, когато номенклатурата не участва в складов документ, фактура или поръчка.

III. Модул "Интрастат"

1. Печат на отчет към декларации в плик

Създадена е нова функционалност за отпечатване на отчет към декларации, които са генерирани в плик. Тя е изготвена по образец на "Отпечатване на отчет" в офлайн приложението за изготвяне на декларации към НАП. Възможността се намира в меню "Пликове" / Избор на декларация / "Печат на отчет".

В печатния образ са изобразени данни за декларацията (месечна / коригираща, поток, референтен период) и информация за Интрастат оператора и пълномощника (ако има такъв).

Под формата на таблица са изобразени всички транзакции, които участват в декларацията, и свързаните с тях данни.

Когато декларацията е коригираща се отпечатва допълнителна колона - "Вид":

  •  = - нова транзакция;
  •  - -редактирана стара транзакция;
  • + - редактирана нова транзакция;
  • ! - изтрита транзакция;

В отчета се отпечатват сумирани стойностите за стойност в лева и статистическа стойност в лева след данните за транзакциите на декларацията. Изобразяват се името и телефонът на лицето, изготвило декларацията.

IV. Отстранени грешки и извършени подобрения

  • В общите параметри на модул "Поръчки" е променено наименованието на общ параметър 1. От "Промяна на мерните единици" името се променя на "Промяна на първа мерна единица".
  • В модул "Финансов контрол", меню "Договори" са добавени 4 допълнителни менюта: "Активни договори 1", "Активни договори 2", "Приключени договори 1" и "Приключени договори 2". При стартиране се изобразяват филтрирани договори спрямо избрания критерий.
  • В справка "Технология с йерархия" е променено изчислението на нормовремето за полуфабрикатите. Полето се изчислява като нормовремето се раздели на нормено количество за дадената номенклатура. Получената стойност се умножава по разходната норма на номенклатурата, за която се изготвя справката.
  • В справка "Технология с йерархия" нормовремето и норменото количество на материали не се попълва.
  • Отстранена е грешка в календарното планиране, свързана с ангажирането на персонала.
  • Създаден е нов начин за определяне на работното време на персонала, който не зависи от дейностите в модул "Работна заплата".
  • Справката за работното време на персонала в модул "Поръчки" вече съдържа данни за всеки ден от зададения период, като в нея има 3 нови колони - за вид ден, флаг за правоотношение, флаг за отсъствие.
  • Направена е промяна в изчислението на перо 618 "Ваучери". Промяната е свързана с изчисляването на стойността на перото за работещите по два трудови договора при един работодател. Ако на служител е начислена цялата необлагаема сума за ваучери (стойността на общ параметър 106) по основното правоотношение, по второто правоотношение стойността на перо 618 ще е 0. Ако по основното правоотношение е начислена само част от необлагаемата сума за ваучери, по второто правоотношение стойността на перо 618 ще е равна на остатъка до пълния размер.