Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Създадена е нова форма, която служи за въвеждане на отработените часове за избран служител в разходни центрове, различни от основния разходен център. Работи се в "Текущи данни" / "Персонал" / Избор на служител / "Отр.часове по РЦ". Разрешени са добавянето, модификацията и изтриването при условие, че ведомостта за съответния период не е подписана и той е отключен за промени.
За всеки център може да се въведе само един ред с отработените часове. Центърът се задава чрез своя номер или като се използва форма за избор. Отработените часове трябва да са положително число.
В ПОЛИКОНТ е разработен алгоритъм за преразпределяне на стойностите на едно или няколко пера пропорционално на отработените часове в допълнителните разходни центрове. Стойността за всеки център представлява стойността на перото, разделена на общия брой отработени часове (перо 4 + перо 5) и умножена по броя на отработените часове в него. Стойността на основния разходен център е разлика между стойността на перото и разпределената стойност в допълнителните центрове.
Внимание! Сумата от отработените часове в допълнителните разходни центрове не трябва да надвишава общия брой часове в пера 4 и 5. В този случай стойността в основния разходен център ще бъде с обратен знак.
Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Фабрика за хартия“ АД – гр.Стамболийски.
Работи се в "Справки" / "Генератор рекапитулации" / Избор на рекапитулация / "Пълна" / "Разпред.РЦ".
Формата представлява справка за разпределянето на стойността на избрано перо за даден служител на база на отработените часове в основен и допълнителни разходни центрове. Всеки ред съдържа данни за разходния център, параметъра и разпределената стойност на перото, както и за отработените часове. Параметърът на перото се преписва в основния разходен център, а в останалите редове той е нула. Под колоната за стойност се изобразява общата стойност на перото, а под колоната с отработените часове се изобразява сумата от параметрите на пера 4 Отработени часове и 5 Разлика прев.нощни часове.
Ако срещу основния разходен център в полето за отработени часове има отрицателна стойност, това означава, че отработените часове в допълнителните центрове надвишава общия брой на отработените часове по личния график на служителя.
В генератора на рекапитулации са добавени 4 нови форми за изготвяне – 2 печатни и 2 таблични. Във всяка от тях се извършва преразпределяне на стойностите на перата на база на отработените часове в допълнителни разходни центрове.
„В РЦ с разпред.“
„П РЦ с разпред.-1“
„П РЦ с разпред.-2“
В перс.,РЦ с разпред.
Ако няма въведени данни за допълнителни центрове, рекапитулациите съответствуват на съществуващите вече рекапитулации по разходни центрове (без разпределяне).
Забележка: Справките са изготвени по поръчка на „Фабрика за хартия“ АД – гр.Стамболийски.
Справката се изготвя от "Справки" / "Справки текущ персонал" / "Отр.часове по РЦ". Тя съдържа информация за отработените часове в разходните центрове от персонала в текущо избрания каталог. За служителите, които не са свързани с разходен център в справката се изобразява по един ред, в който колоните за разходен център са празни. За служителите, които имат отработени часове и в допълнителни центрове, в справката има един ред за основния център и редове с часовете, отработени в допълнителните центрове. Ако в някой ред стойността на отработените часове е отрицателно число, това означава че при попълването на часовете в допълнителните центрове е надвишен общия брой отработени часове от служителя, които се съдържат в пера 4 Отработени часове и 5 Разлика прев.нощни часове.
Създадени са нови служебни пера за изчисление на извънредния труд на държавните служители:
604 Извънреден труд;
605 Работа на официален празник;
606 Увеличение за извънреден труд;
607 Извънреден труд на официален празник;
Перата се изчисляват аналогично на пера 204, 205, 206 и 207. Участвуват в изчислението на перо 900 ФРЗ. Като база за заплащане на 1 час се използва параметъра на перо 20 База за извънреден труд – ЗДС.
В предишните версии на ПОЛИКОНТ като база за изчислението на извънредния труд се използваше параметъра на перо 13 Основна заплата часова. В текущата версия е добавена възможността потребителите сами да конфигурират базата за изчислението на извънредния труд, като включват различни елементи на договореното брутно възнаграждение. За целта са създадени две служебни пера:
19 База за извънреден труд – КТ;
20 База за извънреден труд – ЗДС.
Изчислението на перата се управлява съответно от стойностите на общи параметри: 46 Начин на изч.база за извънреден труд – КТ и 45 Начин на изч.база за извънреден труд – ЗДС. Чрез тях могат да се включват различни елементи на брутното възнаграждение в базата за извънреден труд:
0 - основно месечно възнаграждение
1 - добавка за прослужено време
2 - добавка за научна степен
4 - добавка за секретност
8 - добавка за дипломатически ранг
16 – добавка за езици
32 – добавка за условия на труд.
Например: Ако желаете да изчислявате извънредния труд на база на основната заплата, добавката за клас, научна степен и условия на труд, в съответния общ параметър трябва да въведете 35 ( 0 + 1 + 2 + 32). Всички елементи на брутното възнаграждение се задават със стойност 63.
Перата за извънредния труд по трудово правоотношение (204,205,206,207) използват за база перо 19, а перата за извънреден труд по служебно правоотношение използват за база перо 20.
При изготвянето на интерфейсен файл за програма „АТЛАС“ потребителите вече могат да използват два начина на изчисление на избраната рекапитулация: по основни разходни центрове и по разходни центрове с преразпределяне.
Забележка: Промяната е извършена по поръчка на „Фабрика за хартия“ АД – гр.Стамболийски.
Справката се изготвя на базата на информацията от трудово-правните документи, действащи към зададена дата и данните за заетите с тях щатни места и длъжностното разписание от „Справки“ / „Поим. щатно разписание“ / „Печат - форма 5“. В колоната „по дл. разписание“ се отпечатва броя на съществуващите към датата на изготвяне щатни места, групирани по звена и длъжности. В колоната „налични“ се отпечатва броят на заетите места, включително и на заместниците. Отпечатва се броят на мъжете и жените за заетите места и броят на незаетите места. В справката срещу всяко звено се съдържа броят на свободните и заетите места за звеното и неговите подзвена.
В справката имената на звената могат да се отпечатат цветно, като правилата за цвета и отместването при отпечатване зависят от вида на звеното.
Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима“ АД – гр.Севлиево.
Справката се изготвя към определена дата от „Справки“ / „Поим. щатно разписание“ / „Печат – форма НПК“, като данните се разделят на две групи – по план и по отчет. Първата група използва данните от щатните места и длъжностите, свързани с тях. Втората група данни се свързва със заетите и свободни щатни места, като се отпечатват данни за наличните ( заетите ) места, заместниците и майките. В броя на майките се включват всички, които не са заместници и са в отпуск поради бременност и раждане или отглеждане на дете. В броя на заместниците се включват всички, назначени на основание за заместване. В броя на наличните работници и служители се включват всички, които не са заместници и майки. В справката срещу всяко звено се отпечатват съответните бройки за звеното и неговите подзвена.
В справката имената на звената могат да се отпечатат цветно, като правилата за цвета и отместването при отпечатване зависят от вида на звеното.
Забележка: Справката е изготвена по поръчка на „Идеал Стандарт – Видима“ АД – гр.Севлиево.
Преработени са печатните образи на документите от вид 61, 62, 63 и 65. Добавени са полета за маршрут. Променени са основанията от Наредбата за дългосрочно командироване в чужбина, които се цитират и др.
Забележка: Промените са извършени по поръчка на Министерство на външните работи.
При изготвяне на Присъствена форма 1 и Присъствена форма 2 е направено допълнение, като е създадена възможност формите да се отпечатват по звена и персонала в тях е подреден по длъжности.
Добавени са нови основания за освобождаване на държавни служители.