Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.291

ПОЛИКОНТ 3.291 / 22.02.2006

I. Общо за всички модули

1. Промени в описанието на предприятието
Във формата за въвеждане на данните за предприятието са добавени полета за адрес за кореспонденция - пощенски код, вид и име на населеното място, улица. По време на актуализацията в тях се преписват данните от съответните полета за адреса по регистрация на фирмата.
Полето „БУЛСТАТ“ вече се нарича „Идентификационен номер“. Добавени са нови полета за номер и име на вида на идентификационния номер. Възможните стойности са: 1 – ЕИК по БУЛСТАТ, 0 – ЕГН, 2 – ЛНЧ, 3 – Служебен номер. Ако идентификационният номер е БУЛСТАТ код, той може да има дължина 9,10 или 13 знака. В останалите случаи полето трябва да има дължина 10 знака. При вид идентификационен номер „ЕГН“, програмата извършва тест за валидност на ЕГН.
Полето данъчен номер е запазено. То не трябва да се попълва от фирмите, които са регистрирани след 1.1.2006.
2. Промени в описанието на контрагентите
Във формата за въвеждане на данните за контрагентите полето „БУЛСТАТ“ вече се нарича „Идентификационен номер“. Добавени са нови полета за номер и име на вида на идентификационния номер. Възможните стойности са: 1 – ЕИК по БУЛСТАТ, 0 – ЕГН, 2 – ЛНЧ, 3 – Служебен номер. За въвеждането можете да използвате и формата за избор. Ако идентификационният номер е БУЛСТАТ код, той може да има дължина 9,10 или 13 знака. В останалите случаи полето трябва да има дължина 10 знака. Ако идентификационният номер не е попълнен, полето „Вид“ също трябва да е празно. При вид идентификационен номер „ЕГН“, програмата извършва тест за валидност на ЕГН.
По време на актуализацията автоматично се попълва полето „Вид код“ в зависимост от дължината на полето „Идентификационен номер“. Ако съществуват номера с дължина по-малка от 9, те се допълват с '?' до 9 знака. Идентификационните номера с дължина 11 или 12 се допълват с '?' до 13 знака.
Полето данъчен номер е запазено, но е преместено накрая на таблицата. То не трябва да се попълва за новите контрагенти.

II. Модул “Счетоводство“

1. Промени в Декларация и дневници за ДДС
Направени са промени в табличните и печатните форми на дневниците на покупките и продажбите, които се изготвят за периоди след 01.2006. Тези промени са в съответствие с промените в Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ бр.9 / 27.01.2006). Съгласно тези промени, за контрагентите и предприятието вместо данъчен номер и код по БУЛСТАТ, вече се показва идентификационен номер.
В Декларацията за ДДС при данните за фирмата се отпечатват адресът за кореспонденция и идентификационният номер.
2. Промени във файловете за ДДС
Направени са промени в структурата на файловете за ДДС, съгласно промените в Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ бр.9 / 27.01.2006) – Приложение N 10 към чл. 92, ал. 1 и 2. Промените се отнасят за периодите след 01.2006.
3. Промени в работата с ДДС периодите
При създаване на нов ДДС период, ако не попълните данните в полетата за „Посл.регистр.“, „Посл.дерегистр.“, „Упълномощено лице“, програмата ще препише данните от предходния период.

III. Модул “Работна заплата“

1. Справка за различия в разходните центрове
Работи се в "Справки" / "Справки тек.персонал" / "Разлика в РЦ".
Справката съдържа списък на служителите от текущия персонал, за които има несъответствие между разходния център, зададен в текущите данни и разходния център, който е зададен в щатното място от трудово-правния документ. За всеки служител се изобразяват пореден номер, личен номер, име и данни за двата разходни центъра. Ако стойността на общ параметър 70 Начин за име на звено във фиш и ведомост е 0 или 1 се използват данните за разходния център от първия трудово-правен документ за периода, а при стойности 2 и 3 - от последния.
Забележка: Справката е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД – гр.Севлиево.
2. Справка за различия в схемите за социално осигуряване
Работи се в "Справки" / "Справки тек.персонал" / "Разлика в сх.СО".
Справката съдържа списък на служителите от текущия персонал, за които има несъответствие между схемата за социално осигуряване от първия за периода документ за осигуряване и схемата, зададена в щатното място от първия за периода трудово-правния документ. За всеки служител се изобразяват пореден номер, личен номер, име и данни за двете схеми.
Забележка: Справката е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД – гр.Севлиево.
3. Документ за промяна в права за платени отпуски
Създаден е нов вид документ: 50 Промяна права за отпуски. Той се използва за увеличение на правата и салдата за платени отпуски - основни и допълнителни. Правото важи само за годината, в която попада началната дата на документа. След влизането им в сила, документите от вид 50 влияят на изчислението на салдата за отпуските и по този начин на работните заплати.
В съдържанието на документа се попълват вид отпуск и дни. За един вид отпуск може да се въведе един ред. Промяната на данните в документа, както и неговото изтриване са възможни при условие, че той не е влязъл в сила.
Забележка: Документът е разработен по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД – гр.Севлиево.
4. Промяна в справката „Права за отпуск“
Справката „Права за отпуск“ е преработена за отразяване на промените, които могат да се правят в правата и салдата за платени отпуски с документите от вид 50.

IV. Модул “НОИ“

1. Протокол за Декларация №6
Добавена е възможност за отпечатване на приемопредавателен протокол, придружаващ предаването на декларация №6.

V. Модул “Граждански договори“

1. Справки за физически лица, на които са изплатени доходи, различни от доходи от трудови правоотношения и пенсии за 2005 г.
Със заповед № ЗМФ-46/20.01.2006г. е утвърден нов образец на справката за физическите лица, на които са изплатени доходи, различни от доходи от трудови правоотношения и пенсии. Добавена е справка в меню Справки / Справки по сметки / Файл за год.справка, с помощта на която автоматично се изготвя файл SPR_57.TXT.
Файлът с данни за справката по чл.57 от ЗОДФЛ се предава в ТД на НАП.
Начин на работа:
От допълнителното меню може да се изготви и печатен образ на справката. Тя може да бъде предадена в НАП, ако лицата, за които се предава информация са по-малко от 10.

VI. Модул “Медицина“

1. Справки за болничните документи
Добавена е нова справка, която съдържа пълна информация от въведените документи за временната нетрудоспособност.
Забележка: Справката е направена по поръчка на „ИДЕАЛ СТАНДАРТ - ВИДИМА“ АД – гр.Севлиево.

VII. Модул “Фактури“

1. Нова форма за задаване на начина на плащане
Добавена е нова форма, с помощта на която може да се задават различни начини на плащания. Тя се извиква от „Основни данни“ / „ Начин на плащане“. От тази форма чрез стойността на поле „Приоритет“ може да посочи най-често използвания вид плащане. Този вид плащане ще излиза по подразбиране при създаване на нов документ.
2. Промени във връзка с новия ППЗДДС
В описите на издадените фактури има добавена нова колона „Идентификационен номер“, а колоната „N от НДР“ е отпаднала.
Ако дата на фактурата (сторно, проформа) е 27.01.2006 или след нея в печатния образ на документа се отпечатват идентификационните номера на контрагента и изпълнителя. Има промяна и в начина на отпечатване на адреса. От тази актуализация там ще се посочва адресът за кореспонденция на контрагента или изпълнителя.