Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.311

ПОЛИКОНТ 3.311/ 04.12.2006

I. „Кадри“

1. Законоустановено работно време за длъжност

Във формите за въвеждане на съдържанието на документите от вид 2, 11 и 12 е добавено ново поле „Закон.час.дл.“ (законоустановени часове за длъжността). Позволените стойности за него са 6, 7 или 8. При непълно работно време програмата сравнява дали часовете по договор са по-малко от часовете за длъжността. При пълно работно време стойностите в двете полета трябва да са равни.

II. Модул „Работна заплата“

1. Нови общи параметри

Добавени са нови общи параметри от каталога за м.12.2006 г. със следното предназначение:

2. Служебни пера за дарения

Добавени са нови служебни пера в каталога за м.12.2006 г. със следното предназначение:

3. Служебно перо за осигурителен доход от друг работодател

Перото се използва, когато лицето има друг основен работодател.

4. Документ за годишен ДОД

Добавен е документ от вид 88 „Документ за ДОД годишен“, който се използва за въвеждане на информация, необходима за годишното изравняване на ДОД и изготвяне на служебните бележки.

Документът се използва, когато:

С документа се работи по установения начин – въвеждането се извършва на два етапа. На първия етап се въвеждат данни за номер и дата на документ и в „От дата“ и „До дата“ се въвежда период, който е в рамките на един календарен месец и през който трябва да се използва информацията за изчисляване на ДОД / м. 12 на календарната година /. На втория етап се попълва съдържанието на документа, където в полетата се въвеждат съответните стойности. Полетата се попълват с положителни числа, като се отчита тяхното предназначение. В полето „Добр.осиг.огр.“ се попълва размерът на личните доброволни осигуровки, ограничени до 10% от облагаемия доход. В полето „Добр.осиг.“ се попълва целият размер на удържаните личните доброволни осигуровки. В полето „Добр.застр.огр.“ се попълва размерът на личните застраховки с данъчно облекчение, ограничени до 10% от облагаемия доход. В полето „Добр.застр.“ се попълва целият размер на удържаните лични застраховки. Информацията за банковите сметки се избира от сметките на контрагентите.

5. Справка за годишно изравняване на данъчните облекчения за личните осигуровки и застраховки

Направена е промяна в справката за начина на изчисление на годишния размер на личните осигуровки и застраховки, като са добавени сумите за облагаемия доход и удържаните суми за лични осигуровки и застраховки от друг работодател, т.е. въведените суми в документ 88.

6. Справка за годишни дарения с данъчно облекчение

В меню „Текущи данни“/ „Персонал“ за всеки служител може да се разгледа начинът на изчисляване на даренията с данъчно облекчение. Справката се изготвя в м. декември в „Год.дарения с облекч.“.

7. Справка за годишния данък общ доход

Направена е промяна в справката за начина на изчисление на годишния размер на ДОД, като са добавени данните въведени в документ 88.

8. Служебна бележка за ДОД с годишно изравняване

Направено е допълнение в служебната бележка за ДОД с годишно изравняване в съответствие със заповед № ЗМФ – 1407 / 21.12.2005 г., с която са утвърдени образците на служебните бележки по чл.38 от ЗОДФЛ.

В служебната бележка се включва и информацията за данъчната основа и удържания данък от друг работодател, когато е използван документ от вид 88.

В служебната бележка с годишно изравняване не се включват ръчно направените промени в миналите периоди на перо 500.

9. Промяна при изчисление на осигурителни прагове

Променено е изчислението на перо 22 Работно време. За периодите след 12.2006 в стойността му се записва законоустановеното работно време за длъжността от първия трудово-правен документ.

Променено е изчислението на перото 951 Мин.осиг.праг за осиг.дни в случая на непълно работно време. За периодите след 12.2006 в изчислението се използва стойността на перо 22 Работно време. В предходните периоди законоустановеното работно време беше винаги 8 часа.

10. Промяна при изчисление на норматив от работни часове

Променено е изчислението на нормата от часовете при почасово (сумирано) отчитане на работното време за периодите след 12.2006. До текущата версия тя представляваше произведение от числото 8 и работните дни по официален календар, намалени с дните в отсъствия. Сега при изчислението се използва стойността на полето законоустановено работно време за длъжността от трудово-правния документ.

11. Консолидирана обща рекапитулация

Добавена е възможността в генератора на рекапитулации да се изготвя консолидирана обща рекапитулация в табличен вид („Обща-консол.“). При изготвянето на тази рекапитулация освен данните от изчислените заплати на предприятието се включват и данните от заредените (импортираните) рекапитулации за съответния период. Справката съдържа следните колони: пореден номер на перо, код на перо, име на перо, параметър, мярка, стойност, флаг за корекция. Данните за перото за текущия месец се изобразяват на един ред, а за неговите корекции – на друг ред.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на Община Сандански – направление „Образование“.

III. Модул „Счетоводство“

1. Аналитичен признак „Разходен център“

Създаден е нов служебен атрибут с код 500 - „Разходен център“, който може да бъде използван като аналитичен признак. Той е от вид „списък“ и в него са преписани разходните центрове, които се използват в модул „Работна заплата“.

IV. Общо за всички модули

1. Нов инструмент „Превод“

Създаден е нов инструмент, с помощта на който може да се подготви превод на данни от дадена форма. След това преведените текстове може да се използват от ПОЛИКОНТ в специален режим, наречен "Превод". При този режим данните във формата ще се покажат на избрания от Вас чужд език и Вие ще можете да ги разгледате, отпечатате или експортирате.

Част от текстовите полета съдържат само имена. Съществува възможност данните в тях да не се превеждат, а само да се транслитерират, т.е. българските букви да се заместят с букви от азбуката на чуждия език. Дали текстовете от дадено поле ще се превеждат или ще се транслитерират се определя от стойността на поле „Транслитерация?“ („Да“ или „Не“) във форма „Превод на данни в колоните“.

Извикването на отделните форми към инструмента става от допълнително меню "Инструменти"/"Превод". Може да се използват и бързи клавишни комбинации: Ctrl+Z (избор на език), Ctrl+B (замяна на букви), Ctrl+E (превод на етикети), Ctrl+K (превод на данни в колоните), Ctrl+P (включване или изключване на режим "Превод").

Последователността на работа с инструмента е следната:

1. Избира се езикът, на който ще се превежда.

2. Подготвя се таблицата за транслитерация (ако не е вече подготвена).

3. Избира се режим "Превод". Програмата превежда текстовете във формата и определя непреведените думи. Режим "Превод" се изключва. В този момент програмата записва непреведените думи в базата. Ако някоя от тези думи вече е преведена в друг контекст, готовият превод се преписва.

4. Превеждат се заглавията и етикетите (антетката).

5. Превеждат се данните от отделните колони и/или се посочва, че те ще се транслитерират.

6. Отново се избира режим "Превод".

Горната последователност е примерна. Ако преводът е подготвен и не са въвеждани нови думи може да се преминава направо към режим "Превод".

За улеснение на операторите, програмата оцветява редовете във формите за превод на етикети и колони. Редовете с червен цвят съдържат непреведени думи или фрази. Редовете, оцветени в черно съдържат преводи, които са въведени от оператора (поле "Авт.?" = "Н"), а редовете, оцветени в синьо - преводи, които са добавени автоматично от програмата.

При работа на формата в режим "Превод" се налагат следните ограничения:

1. Въвеждането и промяната на данни е забранено.

2. Не може да се използват инструментите "Филтър", "Подреждане", "Шаблони", "Достъп" и "Операторски дневник".

Забележка: Инструментът е създадена по поръчка на „Фабрика за хартия“ - гр. Стамболийски.

Подобрения и отстранени грешки

    1. Прецизиран е форматът на изобразяване на някои колони, използвани при формирането на разценките за нормена заработка.

    2. Преработени са печатните образи на някои от справките от генератора на рекапитулации с цел намаляване на разстоянието между редовете.

    3. Добавен е тест за размера на полето „номер на документ“ във файловете за ДДС (покупки и продажби). Ако съществува документ с номер, по-дълъг от 10 знака програмата извежда съобщение за грешка и показва в коя папка и с какъв пореден номер е записан той.