Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Промените се отнасят за платените отпуски за периодите след 1.7.2007. Те са свързани с новата ал.2 от чл.21 от НСОРЗ. Чрез нея се регламентира заплащането на добавка към платения отпуск в случая на промяна на работната заплата за периода на отпуска, която не е включена в базовото среднодневно брутно трудово възнаграждение.
Служебно перо 714
С текущата актуализация във всички периоди след 06.2007 се добавя ново служебно перо 714 Брутна заплата,пл.дни-отпуск. Добавянето е независимо от това дали каталозите са приключени или подписани. Ако даден период е бил заключен по време на актуализацията, перото 714 ще има параметър и стойност 0 за всички служители.
Перото 714 се изчислява по подобен начин на перото 704 Осн.заплата,пл.дни-отпуск, но съдържа договореното брутно трудово възнаграждение от месеца, предхождащ текущия, в който служителят има поне 10 отработени дни. Всички платени отпуски започнали през текущия месец ще използват данните за перото от миналия месец (отместване -1).
Общ параметър 76
По време на актуализацията във всички периоди след 07.2007 се добавя общ параметър 76 Коефициент между заплати при платен отпуск. В отключените каталози с неподписани ведомости общият параметър се добавя със стойност 4, а в останалите със стойност – 0. Общият параметър се използва в периодите след 07.2007. Той влияе на изчислението на платените отпуски по трудово правоотношение и показва дали определеното среднодневно брутно възнаграждение трябва да се умножи с коефициент между заплатите в базовия месец и месеца на ползване на отпуска. Коефициентът се изчислява само ако има повишение в заплатите.
При стойност 0 коефициент не се изчислява.
При стойности 1,2,3,4 ако в базовия месец договорената брутна заплата е 0 (перо 714 (-1) = 0), коефициентът се изчислява като основаната заплата към началото на текущия месец се раздели на основната заплата към началото на базовия месец.
При стойност 1 коефициентът е между договорената месечна брутна заплата в текущия и базовия месец.
При стойност 2 коефициентът е между договорената брутна заплата към началото на отсъствието в текущия месец и договорената месечна брутна заплата в базовия месец.
При стойност 3 коефициентът е между договорената брутна заплата към края на отсъствието в текущия месец и договорената брутна заплата в базовия месец.
При стойност 4 коефициентът е между договорената месечна брутна заплата в текущия и базовия месец, но само при условие, че към началната или крайната дата на отсъствието в текущия месец има повишение на брутната заплата спрямо базовия месец.
Документ за отсъствие
Добавено е ново поле във формата със съдържанието на документите за отсъствие след 1.07.2007 - „Брут.запл.“. То се попълва само в случаите на платен отпуск, в които се въвежда флаг за запазване 'Д'. В този случай базите за изчисление на платения отпуск не се изчисляват, а се задават от потребителите. Стойността на полето се използва в коефициента между заплатите от базовия и текущия месец.
Справка за изчислението на платен отпуск
От допълнителното меню на формата с текущия персонал („Текущи данни“ / „Персонал“) изберете „Спр.пл.отпуск“. Справката съдържа информация за изчислението на платения отпуск – дни, база, коефициенти на дни и заплати и др.
Преизчисляване на платените отпуски в приключените периоди
Ако имате модул „Корекции“ и желаете програмата да изчисли платените отпуски и в приключените вече периоди в съответствие с промените в НСОРЗ, трябва да направите следните стъпки:
Да отключите периодите след 07.2007 от „Настройки“ / „Работа с каталози“.
Да промените стойността на общ параметър 76 от 0 на 1,2,3 или 4. Препоръчваме Ви стойност 4, защото смятаме че в този случай изчислението е най-точно.
От последния отчетен период да стартирате от „Справки“ изчисление с предишни периоди.
Създадена е възможност за изготвяне на интерфейсен файл с данни за осчетоводяване в програма "SAP" (вариант за „Дуропак-Тракия папир“ АД). Файлът може да съдържа данни за работните заплати и за изплатените суми по граждански договори.
Използват се резултатите от конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва по разходен център. За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:
1. В "Основни данни" / "Разходни центрове" в колоната "Сметка" се попълва за всеки център код, с който е свързан той. Имайте предвид, че за интерфейса се използват първите 8 знака от полето.
2. В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя рекапитулацията, която ще се осчетоводява.
При създаване на файл с данни от заплатите няма ограничение върху перата, които могат да се включат в рекапитулацията. За изготвяне на файл с данни за сметките по граждански договори могат да се използват само следните пера: 900 - за начислената сума; 401, 402 - за "Пенсии"; 410, 426 - за "УПФ"; 454, 459 - за ЗО; 500 - за ДОД; 990 - за изплатената сума.
3. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка". Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участващо в рекапитулацията се задава начин на натрупване:
0 - по персонал
31 - по разходни центрове
30 - по разходни центрове и социално осигуряване
33 - по разходни центрове, социално осигуряване и възраст
Например: за пера 900, 348, 347 - начин 31; пера 401, 403, 405 - начин 33; пера 459, 454 - начин 30; пера 512, 513 - начин 0.
Попълването на останалите полета - сметки и аналитичности не е задължително, защото те не участват в интерфейсния файл. Данните за сметките се изобразяват обаче във формата за разглеждане на данните за експорт.
4. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс SAP Дуропак" или "Интерфейс SAP ГД" .
Във формата "Интерфейс SAP" се изобразяват данните, които ще се прехвърлят. Експортират се само първите 4 колони от формата. Записът във файл се извършва от допълнителното меню с "Експорт". Създава се текстови файл с фиксиран размер на записа. Името на файла се формира автоматично от текущата дата. За файла с данните за работната заплата разширението е '01', а за гражданските договори - '02'. Експортът може да се извършва многократно.
Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!
Забележка: Промяната е направена по поръчка на „Дуропак-Тракия папир“ АД – гр.Пазарджик.
Добавен е нов общ параметър 43, който се използва при изчисляването на възнаграждението за нощен труд, като процент от основната часова заплата. В стойността му се попълва процентът на база, на който се изчислява възнаграждението.
Добавено е незадължително служебно перо 613 „Нощен труд“, което се използва за нощен труд. Изчислява се като броят на нощните часове се умножи по зададения процент в общ параметър 43 от часова заплата в началото на месеца.
В ПИБ могат да се приемат файлове с данни за платежни документи, които имат сравнително общ формат. В ПОЛИКОНТ е разработен такъв експорт.
Платежните документи, които могат да бъдат експортирани в тези формати са:
11 Преводно нареждане – бюджет;
13 Преводно нареждане – кредит;
17 Преводно нареждане персонал – кредит;
Съществуват следните особености при изготвяне на файловете:
1. Избраните платежни документи, трябва да бъдат само в левове.
2. Сумите в документите трябва да са по-големи от нула.
3. За всеки вид документ се изготвя отделен файл. Името съдържа датата, на която е изготвен. Разширението е „DP“, последвано от номер на файла за деня.
Файловете могат да се изготвят от допълнителното меню на форма „Дневник-1“ или „Дневник-2“ на модул „Документи“ и от меню „Пл. документи“ на модул „Работна заплата“.
Забележка: Промяната е направена по поръчка на „Дуропак-Тракия папир“ АД – гр.Пазарджик.
От тази актуализация документите във форми „Фактури“, „Сторно“ и „Проформи“ ще се показват в обратен ред. Това означава, че при извикване на първия запис ще се показва фактурата с най-голям номер, а при преместване на последния запис ще се отива на фактурата с най-малък номер.
В генератора на справки може да се използва нов разрез – по разходни центрове и социално осигуряване.
Въведено е ограничение при въвеждане на дните за отпуска в трудово-правните документи – 365 дни.
В маршрутните карти вече се отпечатва и срокът на изпълнение.