Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.359

ПОЛИКОНТ – 3.359/ 04.08.2008

I. Модул „Работна заплата“

1. Нов експорт на данни за платежни документи към счетоводен продукт АСС

Създаден е експорт към счетоводен продукт АСС.

Интерфейсният файл се използва за зареждане на данни за сумите от платежни документи, разпределени по параграфи и разходни центрове в счетоводна система АСС.

Файлът има структура, която съдържа три вида записи:

- първи вид запис / служебен / - съдържа информация за месеца и годината, които отговарят на данните в текущия каталог;

- втори вид запис - с него се подава информация за документа, който се осчетоводява - номер документ, дата и дата на осчетоводяване, папка, номер и име на рекапитулация;

- трети вид запи - с него се подават данни за счетоводните статии;

От допълнителното меню се извършва записът на съответния файл. Името на файла се формира автоматично, като 'OP'+номер рекапитулация+'.acc'.

При конфигурирането на интерфейса е използвана рекапитулацията за разпределение на сумите от платежни документи. В нея допълнително се използва перо 0, чрез което се описва дебитната и кредитната сметка, вида на плащане в СЕБРА и нивото на аналитичност. Могат да се използват следните макроси:

- #PROG# - извлича кода на разходния център от справката за разпределението и прави съответствие с полето „Сметка" в описанието на разходните центрове;

- #PARAG# - извлича кода на параграфа от справката за разпределението.

2. Нов експорт на данни за работни заплати към счетоводен продукт АСС

Интерфейсните файлове се използват за осчетоводяване на данни от работни заплати в счетоводна система АСС.

Всеки от файловете има структура, която съдържа три вида записи:

- първи вид запис / служебен / - съдържа информация за месеца и годината, които отговарят на данните в текущия каталог;

- втори вид запис - с него се подава информация за документа, който се осчетоводява - номер документ, начална и крайна дата на каталог, папка, номер и име на рекапитулация ;

- трети вид запис – с него се подават данни за счетоводните статии;

От допълнително меню се извършва записът на съответния файл. Името на файла ще се формира автоматично, като 'OP'+номер рекапитулация+'.acc'.

При конфигуриране на интерфейса се използва предварително подготвена рекапитулация от генератора. Могат да се използват всички служебни и потребителски пера. За всяко перо от рекапитулацията могат да се задават една или няколко счетоводни статии. За всяка статия се въвеждат данни за дебит и кредит сметка и аналитичности, както и данни за звено, правоотношение и начин на контиране. Разпределението на стойностите на перата може да се извърши общо, по персонал, по звена, РЦ и правоотношение от трудово-правните документи или по звена, РЦ и правоотношение от документите за социално осигуряване.

Нивото на аналитичност се описва по два начина. Първият начин е с използване на константа за аналитичен признак, например за параграф, за вид правоотношение, за дейност и др. Вторият начин е с използване на макроси, като с всеки от тях се описва различна аналитичност. Предназначението на макросите е следното:

#PERSN# - извлича информация за перс. номер;

#MES# - извлича информация за месеца на обработка;

#GOD# - извлича информация за годината на обработка;

#ZW# - извлича информация за номера на звеното;

#PROG# - извлича информация за номера на програмата от полето „Сметка" в описанието на разходните центрове.

3. Нови общи параметри

Добавени са следните общи параметри, след 01.07.2008г.:

4. Нови пера

Добавени са следните нови пера, след 01.07.2008г.:

II. Модул „Поръчки“

1. Договорени цени в поръчка за доставка

Във формата за работа с поръчките за доставка са добавени колони за договорена цена и договорена парична единица. В тях можете да въведете цената, която сте договорили за всяка позиция от поръката с вашия доставчик. От допълнителното меню на формата със „Зареждане цени“ можете да заредите плановите доставни цени, които сте определили за всяка номенклатура.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на „АББ Авангард“ Ад-гр.Севлиево.

2. Стойност на поръчка за доставка

Работи се в „Поръчки“ / „Доставки“ / F5 / „Стойност“.

Справката съдържа информация за всички поръчки, номенклатури, количества, цени и стойностите в лева и валута за избраната главна поръчка за доставка. Тя може да се използва за предварителна оценка на поръчката към доставчика. Цената и паричната единица за всяка позиция се извлича от самата поръчка, ако са попълнени. В противен случай се използват данните за плановите доставни цени на номенклатурите. Ако паричната единица не е „лв.“ програмата ще използва съответния валутен курс към лева за най-близката дата, предхождаща срока на изпълнение.

Към справката е подготвен служебен шаблон „Стойност на доставка в лв.“.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на „АББ Авангард“ Ад-гр.Севлиево.

3. Печатна справка за експедирани количества по външна поръчка

Справката се изготвя от допълнителното меню на формата с външните поръчки („П Експедирано колич.“). Тя съдържа за всяка позиция от външната поръчка данни за номенклатурата, поръчаното, екпедираното количество и тяхната разлика. Под всяка позиция се отпечатват всички фактури или складови документи, с които е направена експедицията и съответните количества.

Забележка: Справката е създадена по поръчка на „АББ Авангард“ Ад-гр.Севлиево.

III. Модул „Планова себестойност“

1. Въвеждане на планови доставни цени

Забранена е промяната на полето „Планова цена“ във формата за въвеждане на номенклатурите.

Създадена е нова форма за работа с плановите доставни цени. Тя се стартира от „Основни данни“ / „Планови дост.цени“. Формата съдържа списък с номенклатурите, които се доставят. В нея е разрешена само модификацията на полето „План.цена“. За всяка номенклатура можете да зададете цената, на която очаквате да я доставите. Тази цена ще се използва при изчислението на плановата себестойност на номенклатурите, за производството на които е необходима дадената номенклатура.

Забележка: Формата е създадена по поръчка на „АББ Авангард“ Ад-гр.Севлиево.

IV. Отстранени грешки и извършени пдобрения

  1. При промяната на името, презимето и фамилията на служител от персонала, за който вече са въвеждани някакви данни (досие, документи и др.) програмата изисква потвърждение от оператора. Промяната е направена за защита от случайни промени на тези данни.