Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Във формата за задаване към складовите документи на типови операции по подразбиране са добавени колони за вид и наименование на първичен документ. Полетата са незадължителни. Ако останат непопълнени, това ще означава че типовата операция ще се използва като операция по подразбиране за всеки документ, който се отнася за зададените складова операция и звено (или звена – при трансферите). Ако зададете вид документ, програмата ще използва типовата операция само за този вид документ, операция и звена/звена.
При автоматичното контиране на складовите документи програмата вече проверява дали всички използвани типови операции са конфигурирани. Ако има поне една неконфигурирана типова операция процедурата по контиране се прекъсва и се извежда съобщение за тази операция.
Добавена е нова форма за разглеждане, подготовка за контиране и контиране на складовите документи. Тя се стартира се от „Счетоводни операции“ / „Интерфейс складове“ / „Контиране по операции“. Състои се от две подформи. Първата съдържа всички складови операции, групирани по вид, звено, звено получател и вид документ.
Втората подформа съдържа всички складови документи от текущата група. Документите, които вече са контирани автоматично са оцветени в черно и в последните две колони за тях се съдържа информация за папката и поредния номер в нея, под който са записани. Останалите са оцветени в синьо, което е сигнал, че за тях не е извършвано автоматично (а не ръчно) контиране.
Подготовката за извършване на интерфейса представлява свързване на документите с типовите операции, които трябва да се използват за тяхното осчетоводяване. Типовата операция се въвежда чрез своя номер или чрез форма за избор. От допълнителното меню на първата подформа можете да разгледате типовите операции, които сте предвидили за съответната група документи.
Самото контиране може да се извърши по два начина:
- на текущо избрания документ - от втората подформа;
- на всички документи - от първата подформа.
И в двата случая се избира папката, в която ще се запишат документите. Ако даден документ вече е бил контиран автоматично по този начин, преди стартиране на новото осчетоводяване се изтрива старото записване от счетоводния дневник. За стойност, при съставяне на статиите от съответната типова операция се използва съответната стойност от документа, която е зададена при конфигуриране на интерфейса.
След успешно осъществяване на интерфейса съответните документи се оцветяват в черно, срещу тях се отбелязват папката и номерата на записване и данните за тях не могат да се модифицират.
При изтриване от потребителите на автоматично записване от счетоводния дневник съответният документ преминава в "неконтирано" състояние.
Необходимо условие за осъществяване на автоматичното контиране на документите от модул "Складове" е в съответния складов каталог да е извършено оценяване и той да е приключен.
Направено е допълнение за автоматично генериране на командировъчни заповеди за промяна на финансовите условия ( вид 63) за избрана дата и звено. В меню „Личен състав“ / „ Докум. автоматично“ / „Командировъчни заповеди“ се генерират документите.
Направено е допълнение за автоматично отпечатване на командировъчни заповеди (вид 61, 62, 63 и 65) за избрана дата. В меню „Личен състав“ / „Печат док. автоматично“ за избрана дата и вид документ може да се отпечатат всички документи от допълнителното меню „Печат общо“. Може да се отпечатва и всеки документ отделно от допълнително меню „Печат“.
Забележка: Допълнението е направено по поръчка на МВнР.
Отстранена е грешка в справката за движението на номенклатура за период в модул „Складове“.
Добавени колони за ЕГН в меню „Личен състав“ на модул „Кадри“.
Направен е нов печатен образ на Сметка за изплатени суми. Тя може да се отпечатва заедно с декларацията на лицето от допълнителното меню.
Добавена е нова група N 35 „Активи с ист. и худ. стойност“ в модул „Дълготрайни активи“.
В модул „Счетоводство“ във формата „Контиране-2“ са добавени всички възможности, които потребителят има във формата „Контиране-1“.