Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.393

ПОЛИКОНТ – 3.397 / 15.02.2010

I. Модули „Платежни документи“, „Банки“

1. Промени при работата с банковите шаблони за персонала

До текущата актуализация при създаването на банков шаблон за персонала се изискваше задължително попълване на данни за вида на банковия документ за персонала (71 Банкова сметка или 72 Дебитна карта), както и на банковия клон, в който се намират тези документи. При изготвянето на файлове за масово плащане, както и при генерирането на платежни документи от даден шаблон програмата използваше само документи от зададения вид и в зададения банков клон.

С 396 актуализация са разширени възможностите за работа с банковите шаблони за персонала. Данните за банковия клон и банковия документ стават незадължителни за попълване. Това означава, че ако не е зададено изискване за банковия документ в шаблона могат да се включат както сметки, така и дебитни карти. Аналогично, ако не е зададен банков клон на персонала, това означава, че могат да се правят разплащания във всеки банков клон, в който служителите имат сметки. Новата възможност Ви позволява да използвате по-малко шаблони, както и да изготвяте по-малко файлове за масово плащане.

Примери:

I случай: Ако за изплащането на заплати използвате една и съща фирмена банкова сметка и банковите документи на персонала са карти или сметки, но са в един банков клон:

II случай: Ако за изплащането на заплати използвате една и съща фирмена банкова сметка, плащането става винаги по дебитни карти, а картите на персонала са в 10 различни банкови клона:

III случай: Ако за изплащането на заплати използвате една и съща фирмена банкова сметка, плащането става винаги по дебитни карти или разплащателни сметки, а те са в 10 различни банкови клона:

При работата със шаблони с ръчен списък, в които не сте попълнили вида на банковия документ, програмата ще Ви позволи да включвате в списъка документи от вид 71 и 72. Аналогично, когато не сте задали банков клон на персонала, в списъка ще можете да включвате банкови документи от всички банкови клонове.

2. Платежни нареждания за кредитен превод от сметки на разпоредители с бюджетни кредити

При отпечатване на платежни документи от вид 13 „Платежно нареждане-кредит“ и 17 „Платежно нарежд.перс.-кредит“ в случаите, когато IBAN на наредителя има '3' в 13 позиция (сметка на разпоредител с бюджетни кредити) с „Печат-3“, вече се използва бланката „Платежно нареждане/Вносна бележка от и към бюджета“. В останалите случаи се запазва отпечатването на бланката „Платежно нареждане/Вносна бележка за кредитен превод“.

II. Модул „Работна заплата“

1. Нови служебни бележки

В меню “Справки” / “Служебни бележки” е добавено автоматичното изготвяне на:

- Съгласие за превеждане на заплатата по разплащателна сметка за БДСК;

- Удостоверение за месечно трудово възнаграждение за СИБАНК;

- Съгласие за превеждане на заплатата по разплащателна сметка за СИБАНК;

- Служебна бележка за ПИРЕОС БАНК България;

- Искане за удостоверяване на трудова заетост;

- Потвърждение за Уникредит Булбанк;

- Удостоверение за Райфайзенбанк;

- Декларация на работодателя за ЦКБ;

- Справка-декларация за ОББ;

- Служебна бележка за ПИБ.

За някои от служебните бележки в меню “Настройки” / “Подписи док.” се задават длъжностните лица, които ще ги подписват. Преди изготвянето на някои от тях е необходимо да се избере от списъка на банковите клонове, този банков клон, за когото са предназначени.

Забележка: Служебните бележки са разработени по поръчка на „Идеал Стандарт-България“ АД-гр.Севлиево.

III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка при изчислението на здравните вноски за сметка на работодателя върху неплатените обезщетения за бременност и раждане.

  2. След 01.01.2010 г. за изборните длъжности (вид осигурен 82) се изчислява минимален осигурителен праг и в бюджетните организации.

  3. След 01.01.2010 г. за организациите на бюджетна издръжка за минимален осигурителен праг се приема минималната месечна работна заплата.

  4. Добавен е параграф 0 в атрибут 531 ЕБК-Класификация на разходите. Параграфът може да се използва при работа с контролните листа за поемане на задължение и извършване на разходи, в случаите когато видът на разхода е неуточнен.