Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.404

ПОЛИКОНТ – 3.405 / 01.07.2010

I. Модул „Финансов контрол“

1. Създаване на аналитичност към разходни параграфи

Работи се в "Основни данни" / "Аналит.към парагр.".

Формата служи за въвеждане, промяна и изтриване на аналитични партиди към разходните параграфи от единната бюджетна класификация. Можете да използвате данните от тази таблица, за да уточните вида на задължението или разхода при създаването и отпечатването на контролните листа.

Всеки ред съдържа една аналитична партида и се описва с номер, наименование, коментар и номер на параграфа, с който се свързва.

Полето за номер е уникално положително число. Наименованието съдържа текст и е задължително за попълване. Полето за коментар също е текстово, но е незадължително.

Разходният параграф, с който се свързва аналитичната партида се въвежда директно като число в полето "N параграф" или се посочва от формата за избор.

Изтриването на данни от формата, както и промяната на полетата за номер и номер на параграф са разрешени само при условие, че аналитичната партида все още не е използвана в контролен лист.

Промяната на данните в полетата за име и коментар са разрешени дори ако записът вече е цитиран, но се извежда предупредително съобщение и се изисква потвърждение от оператора.

2. Разпределяне на регистри по оператори

Работи се в "Контролни листа" / "Разпределяне на регистри".

Разпределянето на регистрите по оператори се използва в организациите, в които се налага определени оператори да имат достъп за работа с контролните листа и справките само от някои регистри.

Всеки ред съдържа данни за един оператор и един регистър. Операторът се въвежда чрез номер или се избира от форма за избор. Същото се отнася и за регистъра. За един оператор могат да се въведат на няколко реда номерата на регистрите, до които ще има достъп. Един регистър може да се въведе също на няколко реда, но с различни номера на оператори. Това ще означава за програмата, че с него ще могат да работят всички изброени оператори.

По всяко време можете да добавяте нови редове във формата, както да променяте или изтривате данните от нея.

3. Работа с регистрите на текущия оператор

Работи се в "Контролни листа" / "Регистри за оператор".

Формата изобразява регистрите, които са въведени при разпределянето на регистрите ("Контролни листа" / "Разпределяне регистри") за текущия оператор.

От допълнителното меню с "Контролни листа" можете да работите с контролните листа от регистъра, върху който сте се позиционирали.

4. Определяне на финансов контрольор за контролни листа

Във формата с описанието на регистрите имате възможност за всеки регистър да зададете името и длъжността на лицето, което подписва контролните листа за поемане на задължения и съответно за извършване на разходи. Задаването на контрольор на ниво регистър става чрез въвеждане на номер на длъжностно лице в полетата "N подпис КЛПЗ" и "N подпис КЛИР", както и чрез посочване на съответното длъжностно лице от формата за избор.

Ако оставите полетата празни програмата ще използва при създаването на нови контролни листа от регистъра данните за финансовия контрольор на организацията, зададени в "Настройки" / "Роли".

Имайте предвид, че промяната на данните за контрольорите за организацията или регистрите се отразява само на новосъздадените контролни листа. Създадените преди това контролни листа остават непроменени.

Във формите за работа с контролните листа за поемане на задължения и извършване на разходи е добавено поле за финансов контрольор. Ако желаете за даден лист контролът да се извърши от длъжностно лице, което не извършва обичайно тази дейност, можете да го посочите от формата за избор.

5. Задаване на длъжностни лица за съгласуване на контролни листа

Работи се в „Настройки“ / „Подписи към документи“. Позиционирайте се върху отчет 9012 (за КЛПЗ) или 9013 (за КЛИР). Във втората подформа въведете последователно длъжностните лица, с които желаете за извършвате съгласуване съответно при подписване на контролните листа за задължения или разходи.

6. Въвеждане на данни за аналитичност към параграфи в контролните листа

Във формите за въвеждане на данните за контролните листа в подформата с данните по параграфи са добавени полета „N аналит.“, „Аналитичност“ и „Пояснения аналитичност“. Попълването на аналитичността по параграфи е незадължително. Можете да го използвате само ако желаете да направите допълнително разделяне и анализ на разходите и задълженията. Можете да въведете число в полето „N на аналит.“ или да използвате формата за избор.

7. Промяна на печатните форми на контролните листа

При отпечатването на контролните листа с „Печат 2“ или „Печат 2–общо“ най-накрая се отпечатват данните на лицата за съгласуване. Информацията за финансовия контрольор се извлича от самия контролен лист.

Освен това след текста за одобрение на задължението или разхода се отпечатват данни за одобрените задължения или разходи по параграфи и аналитични партиди към тях.

8. Промяна при изготвяне на справки за всички регистри

Изготвянето на справките за всички регистри е преместено в „Справки“ / „Справки-всички регистри“. Добавена е справка за контролните листа от всички регистри, които са подписани за даден период („Контролни листа-за период“).

9. Справки за оператор

Работи се в "Справки" / "Справки за оператор".

Формата се състои от две подформи. В първата се изобразява списъкът на регистрите, с които може да работи текущия оператор. От допълнителното меню можете да изготвите справки за регистъра, върху който сте се позиционирали.

За всеки регистър във втората подформа се изобразяват групите контролни листа. От допълнителното меню можете да изготвите справки за текущата група контролни листа.

Можете да изготвите следните справки за регистър или група контролни листа:

II. Модул „Счетоводство“

1. Нова възможност за изготвяне на типови справки

Работи се в "Справки" / "Типови справки" или "Справки" / "Справки по сметки". Избира се справка и се продължава от допълнителното меню с "Аналит.ОВ-2" или "Аналит.ОВ-кол.2".


Всяка конфигурирана типова справка за сметка вече може да се изготви и под формата на аналитична оборотна ведомост с допълнително натрупване за първия аналитичен признак, включен в нея.

В този случай се вземат предвид само основните аналитични признаци, които са включени в справката. Оборотната ведомост съдържа толкова записа, колкото са всички срещани комбинации от стойностите на аналитичните признаци. Ако сметката притежава аналитичност "Количество" можете да използвате справката „Аналит.ОБВ-кол2“. В този случай освен колоните за стойностите на началните и крайните салда и за оборотите, се изобразяват и съответните колони за количествата. От допълнителното меню за всеки ред от оборотната ведомост можете да получите справка за документите и статиите, съдържащи текущите стойности на аналитичните признаци и участвуващи в изчислението на стойностите (салдата и оборотите).


В справката са включени и сумарни редове, които се появяват преди смяната на първия аналитичен признак. Те са оцветени в синьо. Накрая на справката има сумарен ред за цялата сметка, който е оцветен в лилаво.


III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна при използването на общ параметър 69 Изтегляне на разходен център от звеното. Ако стойността на общия параметър е по-малка от 0, по време на подписване на ведомостта програмата изтегля данните за разходния център на всеки служител от щатното място или от звеното (ако са попълнени). Ако поне един служител остане с непопълнен разходен център ведомостта не може да се подпише.

  2. Подобрен е алгоритъмът, с който дадена сметка за изплатени суми се свързва автоматично с граждански договор.

  3. Подобрен е алгоритъмът, с който документ за прекратяване на отсъствие се свързва автоматично с документ за отсъствие.