Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Знаете, че ПОЛИКОНТ изисква за целите на планирането работните места да бъдат разделени на групи по функционална еквивалентност. Тези групи се използват в описанието на операциите като място за изпълнението им. В някои случаи работните места (машините), макар и функционално еквиваленти, имат значителна разлика в скоростните характеристики и времето за подготовка. Това води до неприемлива неточност при моделиране на производствения процес. За да се реши този проблем от тази актуализация към всяка операция може да се въвежда списък от работни места.
Формата за въвеждане на конкретните работни места се извиква от допълнителното меню на форма „Технология“ или „Технология-дървов.“. Тя дава възможност за всяко работно място да се посочи различно време за настройка и норма. Добавено е и поле „Приоритет“, чрез което устройствата може да се подредят по предпочитание.
Ако за една операция е въведен списък от работни места календарното планиране работи само с него и игнорира данните за групата еквиваленти работни места от описанието на операцията.
Нова възможност в технологичния маршрут е и добавянето на поле „Настр.“ към описанието на операциите. To съдържа времето за настройка на работното място в минути.
Добавен е нов общ параметър 86 Начин на превръщане на нощните часове при сумирано РВ. При стойност 0 се превръщат в дневни всички нощни часове. При стойност 1 се превръщат в дневни само часовете от нощните смени, като за нощни смени се считат смените с 4-ри и повече нощни часове. При почасово отчитане на работното време общият параметър не влияе на превръщането. В този случай се превръщат само часовете в нощните смени.
Създадени са следните служебни пера:
35 Брой нощни смени - в параметъра на перото програмата изчислява и записва броя на нощните смени, като за нощни смени се считат отработените дни с 4 и повече нощни часове.
639 Безплатна храна за присъст.дни - перото е аналогично на перо 637, но се изчислява на база присъствените дни (перо 33).
Направена е промяна във формата за въвеждане на отсъствия. Добавени са полета за "Код МКБ", "Наименование МКБ", "N на рег.", "Дата рег.", "Лекар 1", "Лекар 2" и "Лекар 3". Тези полета се използват за въвеждане на информация за регистрацията на болничните листове и заболяванията при отсъствия от видове от 41 до 61, включително. Кодът по МКБ може да се въвежда директно или да се използва формата за избор. Полето за номер на регистрация може да се генерира автоматично. За целта е необходимо да го оставите празно, но да въведете дата на регистрация.
Въведената информация във формата се използва в справките за модули "Медицина" и "Парични обезщетения". Въвеждането на информация в описаните полета не е задължително. При въвеждане на данни в тях за видове от 1 до 40 и по-големи от 61 информацията не се съхранява.
Добавени са нови начини за изчисления на пера (10, 12, 13, 42, 59, 62, 63 и 64). Можете да използвате новите начини за конфигуриране на потребителски пера.
Създадени са две нови функции – за добавяне и изтриване на избран служител от текущия персонал в каталозите, които попадат в диапазона на датите на даден документ. Тези функции могат да се извикат от допълнителното меню на формите, в които работите с дневника на документите. Позиционирайте на желания документ и старирайте „Добавяне за период“ или „Изтриване за период“. Програмата ще определи сама отчетните периоди, в които трябва да добави или изтрие служителя.
Направена е промяна на съдържанието на документите за социално осигуряване. Тя позволява автоматизиране на изчислението на обезщетенията по КТ или ЗДС, които се зачитат за осигурителен стаж и предаването на данните с Декларация 1.
Във формата за съдържанието на документа за социално осигуряване са добавени полета за код, наименование на перо за обезщетение и стойност. Ако желаете да изплатите обезщетение по КТ, зачетено за осигурителен стаж, в полето „Код обещ.“ трябва да въведете 394. Аналогично за обезщетение по ЗДС, трябва да посочите код 395. В полето стойност се въвежда размерът на обезщетението. Имайте предвид, че можете да въвеждате данни за изплатено обезщетение само при условие, че сте задали вид осигурен 27, 18, 19 или 20. Периодът, за който ще се зачете осигурителния стаж зависи от датите („В сила от“, „В сила до“), които сте задали на документа за осигуряване. Разпределянето на стойността на обезщетението се ризвършва в отчетните периоди, попадащи между двете дати, пропорционално на дните по официалния календар.
От допълнителното меню със „Справка обезщетения“ можете да получите информация как се разпределя зададената стойност по отчетни периоди.
Описаните промени се отнасят за документите за осигуряване с начална дата след 1.1.2005.
До текущата актуализация при работа с такъв вид обезщетения, например за оставане без работа се работеше по следния начин:
Въвежда се документ за социално осигуряване за периода на обезщтението.
Въвежда се ръчно стойност в перо 345.
В перо 386 се въвеждат дните и сумата на осигурителния доход за текущия месец.
В перо 385 се въвеждат дните и сумата на осигурителния доход за минали периоди.
Декларация 1 за текущия период се изготвя автоматично, а за миналите периоди данните се подават чрез въвеждане на информация в допълнителния персонал.
След текущата актуализация можете да работите по следния начин:
Въвежда се документ за социално осигуряване за периода на обезщетението. Попълва се код на перо и размер на обезщетението.
Изчислението на перата за обезщетения (394 и 395), ограничаването до максималния осигурителен доход, както и изчислението на дължимите осигурителни вноски е напълно автоматизирано. В случай, че част от обезщетението се отнася за един или повече отчетни периоди, за които ведомостите са подписани, програмата преизчислява заплатите за тези периоди и пренася необходимите корекции в първия период с неподписани ведомости. Имайте предвид, че служителят трябва да присъства в отчетните периоди, за които се отнася обезщетението. Можете да използвате функцията от т.5 за добавяне на персонал.
Предаването на Декларация 1 за текущия период се извършва от „Декларация 1 – тек.период“, а за миналите периоди данните се изготвят от „Декларация 1–мин.периоди“.
Въпреки, че старият начин на работа е все още достъпен, Ви съветваме да използвате новия начин, защото така ще спестите време и ще облекчите своята работа.
Справката за въведените болнични листа за период до момента можеше да се извиква само от модул „Медицина“. От тази актуализация вече можете да използвате справката и от "Парични обезщетения" / "Болн. листа за период". Задават се начална и крайна дата. Справката съдържа пълна информация за болничните листове – номер и име на персонал, номер и дата на документ, период, номер и дата на регистрация, вид отсъствие, код по МКБ, серия, година и приложения. Справката може да се използва за автоматично изготвяне на регистъра на болничните листа.
1. Направена е промяна в процедурата за експорт на платежни нареждания към бюджета в SWIFT формат, във връзка с изменения в приемащата програма на Райфайзенбанк.
2. В базата за платен отпуск, във всички отключени каталози след 01.08.2010 г., са добавени доплащанията за нощен труд (пера 202, 203, 613 и 239).
3. Отстранена е грешка при генериране на платежен документ от текущия шаблон. Грешката се проявяваше в случай, че от един шаблон имаше за генериране повече от един платежен документ.
4. Добавена е възможност за избор на начин на подреждане на персонала в присъствените форми. Възможните начини са по длъжност и персонален номер, по азбучен ред и по персонален номер. Избрания начин се отбелязва със стойност 1.