Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.415

ПОЛИКОНТ – 3.415/ 25.01.2011



I. Модул „Платежни документи“

1. Общи параметри

Добавена е форма, съдържаща параметри, които променят работата на някои алгоритми. Формата се извиква от „Основни данни“ / „Общи параметри“.

Първият общ параметър е „1. Номер на език за ПНП и ПНБ, SWIFT формат“. Ако стойността му е 0 всички текстови полета от експортираните платежни нареждания за персонала или платежни нареждания за бюджета в SWIFT формат се записват във файла без промяна. Ако стойността на параметъра е различна от нула ПОЛИКОНТ автоматично превежда текстовите полета на съответния език.

Забележка: Промяната е направена по поръчка на Посолство на Великобритания.

IІ. Модул „Кадри“

1. Нови основания за назначаване

Добавени са следните нови основания за назначаване:

2. Въвеждане на стаж за пенсиониране

Добавена е възможност да се въвежда изискуемият за пенсиониране трудов стаж в години и месеци за жени и мъже в "Основни данни"/"Точки пенсиониране".

3. Справка за служители, подлежащи на пенсиониране

Направена е промяна в справката за придобилите право на пенсиониране, като за периодите преди 2011 г. правото на пенсия се определя на база възраст и брой точки, а за периодите след това на база възраст и трудов стаж. При определяне на трудовия стаж се използва информацията от ПОЛИКОНТ за трудов стаж и професионален опит.

IІІ. Модул „Работна заплата“

1. Договор за обучение

Направена е промяна в името и предназначението на документ от вид 81. Новото му име е "Договор за управление/обучение". Документът ще се използва освен за начисляване на възнаграждението на управителите и за начисляване възнаграждението на специализантите, които получават възнаграждение по договор за обучение за придобиване на специалност от номенклатурата на специалностите, определени по реда на чл.181, ал. 1 от Закона за здравето. Разликата между двете предназначения на документа се отразява в поле "Фл.спец.". При стойност "Н" договорът е за управление, а при стойност "Д" – договорът е за специализант.

2. Осигуряване за специализанти

Добавен е нов вид осигуряване 93 "Специализанти по договор за обучение" и нова схема 50 "Специализанти с възнагр. по договор за обучение", които се използват в документите за осигуряване на специализантите по договор за обучение.

За специализантите се дължат вноски във фондовете „Пенсии“, „УПФ“, „Общо заболяване и майчинство“, „Трудова злополука“, „Безработица“, както и за здравно осигуряване. Може да разгледате осигурителна схема 50 и вноските, свързани с нея, от „Текущи данни“ / „Осигурителни схеми“.

3. Перо за възнаграждение на специализанти

Добавено е ново перо 143 "Възнаграждение специал.", което се използва за начисленото възнаграждение за отработено време на специализанти.

4. Възнаграждение и осигуряване на специализанти

Начинът на работа със специализантите е:

Възнагражденията и осигурителните вноски на специализанти не се включват в статистическите справки. За тях се предава Декларация 1 и 6.

Внимание!!! Ако имате договори за обучение със специализанти е необходимо да направите съответните промени в шаблоните за платежни документи.

IV. Модул „НАП-уведомления“

1. Промяна в начина на работа

Направена е промяна в начина за изготвяне на уведомления по чл. 62, ал.4 от КТ. След избор на "Регистрация на договори" от меню "НАП/НОИ" вече може да се избират няколко възможности с различни предназначения.

V. Модул „НАП-Осигурени лица“

1. Промени в Декларация 1

В ДВ бр.6 / 18.01.2011 г. са публикувани промени в „Наредба № Н-8 от 29.12.2005 г. за съдържанието, сроковете, начина и реда за подаване и съхранение на данни от работодателите, осигурителите за осигурените при тях лица, както и от самоосигуряващите се лица“ .

В ПОЛИКОНТ е направена промяна при попълването на данните за Декларация 1 в съответствие с промените в наредбата:



VI. Модул „Граждански договори“

1. Въвеждане на вид доход в сметките за минали периоди

Добавена е възможност за промяна на вида на дохода в сметките за изплатени суми за минали периоди в "Справки"/"Промяна на вид доход". Тази информация ще се използва при изготвянето на годишната справка за изплатени суми по чл.73 от ЗДДФЛ. В момента за всички въведени сметки доходът е отнесен към вид 1.

VII. Модул „Фактури“

1. Създаване на приходен касов ордер от фактура

Добавена е възможност за автоматично създаване на приходен касов ордер от фактура, проформа или сторно. Ако искате да използвате тази възможност е необходимо да се позиционирате върху съответния документ за продажба и от допълнителното меню да изберете „Приходен касов ордер“. Програмата ще добави в дневника на платежните документи приходен ордер с данните от фактурата – дата, контрагент, вносител, стойност, основание, паспортни и адресни данни. След като касовият ордер е генериран и промените контрагента, получателя, стойността или забележката във фактурата, програмата автоматично ще актуализира съответната информация в ордера.

VІII. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. В документите за прекратяване на трудово правоотношение се отпечатва класификация на длъжността към датата на прекратяване.