Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
В ДВ бр.14 / 15.02.2011 г. е публикувана промяна в „Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от Държавното обществено осигуряване". Описаните по-долу промени влизат в сила от 19.02.2011 г.
Направена е промяна в печатния образ на придружителното писмо, съгласно § 16 от Наредбата, като е добавена е възможността да се отпечатва допълнителна информация за лицето, което представлява осигурителя.
Направена е промяна в печатния образ на описа на документите по чл.3-5 и 14 от Наредбата, съгласно § 17.
Направена е промяна в печатния образ на Приложение N:3 към чл.5 от Наредбата, съгласно § 14 от Наредбата.
Направена е промяна в печатния образ на Приложение N:4 към чл.5, т.6 от Наредбата, съгласно § 15 от Наредбата.
Направена е промяна в годишната справка по чл.73 от ЗДДФЛ, като са отразени изискванията за изготвянето й за 2010 г. Съгласно тях изплатените доходи се представят по лица и вид доход.
Във връзка със задължението на осигурителите (самоосигуряващи се лица), като изплащащи доходи по извънтрудови правоотношения, да предоставят информация за изплатените доходи на физическите лица може да се изготви справка от меню "Справки" / "Файл за год.справка". Справката се изготвя от каталога за месец декември и съдържа информация за всички лица, на които са изплатени доходи през 2010 г. От допълнителното меню се изготвя файл и печатен образ на справката от "Печат >=2007".
Напомняме, че справката се представя в срок до 30 април в териториалната дирекция на НАП.
Добавени са нови печатни образи на гражданските договори. Те са изготвени по образец, предоставен от клиента. Могат да се изготвят от допълнителното меню.
Забележка: Допълнението е направено по поръчка на „АстраЗенека България“ ЕООД – гр. София.
Работи се в "Справки" / "Справки по сметки" / Избор на сметка / F5 / "Аналит.ОВ-салдови признаци" / Задаване на период.
Справката представлява аналитична оборотна ведомост за сметка с натрупване по салдови признаци за избрания от потребителя период. Оборотната ведомост съдържа толкова записа, колкото са всички срещани комбинации от стойностите на аналитичните признаци. За всяка комбинация се изобразяват колони за дебитни и кредитни начални салда, обороти и крайни салда.
От допълнителното меню за всеки ред от оборотната ведомост може да получите справка за документите и статиите, съдържащи текущите стойности на аналитичните признаци и участващи в изчислението на стойностите (салдата и оборотите).
Същата справка може да се изготви по време на контирането от "Счетоводни операции" / "Контиране-1" или "Контиране-2" за сметките от текущата счетоводна статия ("Ан.ОВ ДЕБИТ" или "Ан.ОВ КРЕДИТ"). Периодът, за който се изготвя справката в този случай е от началото на каталога до датата на записване на текущия документ.
Работи се в "Справки" / "Справки по сметки" / Избор на сметка / F5 / "ОВ-салд.призн.за партиди" / Избор на партиди / Задаване на период.
Преди изготвяне на справката се изобразява форма за задаване на целеви партиди. Формата съдържа салдовите признаци на сметката, които са от тип "списък". Срещу всеки аналитичен признак трябва да посочите конкретния елемент, за който искате да изготвите справката. Ако не посочите елемент справката ще се изготви за всички елементи на признака.
Справката представлява аналитична оборотна ведомост за сметка с натрупване по салдови признаци за избрания от потребителя период, които съдържат зададените целеви партиди. Всеки ред съдържа колони за дебитни и кредитни начални салда, обороти и крайни салда.
От допълнителното меню за всеки ред от оборотната ведомост може да изготвите справка за документите и статиите, съдържащи текущите стойности на аналитичните признаци и участвуващи в изчислението на стойностите (салдата и оборотите).
Същата справка може да се изготви по време на контирането от "Счетоводни операции" / "Контиране-1" или "Контиране-2" за сметките и аналитичните признаци от текущата счетоводна статия ("ОВ парт.ДЕБИТ" или "ОВ парт.КРЕДИТ"). Периодът, за който се изготвя справката в този случай е от началото на каталога до дата на текущото счетоводно записване.
Създадена е възможност за автоматично контиране на фактури в модул „Фактури“.
Работи се в „Документи“ / „Фактури“. След въвеждане на данните за фактурата от допълнителното меню посочете „Контиране“. Изобразява се форма, в която се извършва подготовката и самото контиране на текущата фактура. Най-напред се посочва типовата операция (чрез номер или форма за избор), която трябва да се използва за осчетоводяването на фактурата. От допълнителното меню се избира "Контиране". Посочва се папката, в която ще се запише документа. Програмата контира автоматично фактурата. След успешно осъществяване на интерфейса записът се оцветява в черно, срещу типовата операция се отбелязва папката и номерът на записване. От този момент се забранява промяната на фактурата.
Ако даден документ вече е бил контиран автоматично по този начин, преди повторно стартиране на осчетоводяване се изтрива старото записване от счетоводния дневник.
От допълнителното меню на формата можете да извикате "Изтрив.контир.-тек.док." ако желаете да изтриете счетоводното записване на текущата фактура. В този случай съответният приходен документ преминава в "неконтирано" състояние и неговата промяна е разрешена.
При работата с платежните документи в „Дневник-1“ или „Дневник-2“ е добавена възможност за автоматично контиране на текущия документ.
Най-напред се избира типовата операция, която ще се използва. От допълнителното меню с "Контиране" се извършва самото контиране на платежния документ в съответствие с избраната типова операция в посочената от оператора папка.
Ако даден документ е осчетоводен автоматично, програмата забранява неговата промяна и изтриване. Ако желаете да промените платежния документ е необходимо най-напред да изтриете счетоводното записване. За целта от допълнителното меню трябва да изберете "Изтрив.контиране".
Създадена е нова справка, която показва начина на осигуряване на поръчките с налични и планови количества, а също и евентуалния дефицит на ресурси. Справката заменя съществуващите до сега справки „Осигуряване от складове“ и „Осигуряване от МК“.
Новият алгоритъм се съобразява със срока на завършване на доставките само в случаите, когато те са разрешени. За доставки в състояние „записана“ се приема, че подлежат на планиране и програмата сама определя желания срок за тяхното изпълнение.
Направена е промяна в текста на приложение 1 и 5 към болничните листове.
Направена е промяна при изготвяне на Декларация 1 за вид осигурен 91 – не се попълва полето за нетно възнаграждение.
В модул „Счетоводство“ от допълнителното меню на формата за автоматично контиране на фактури може да се извърши изтриване на счетоводното записване на текущата фактура с „Изтрив.контир.-тек.док.“ .
В модул „Счетоводство“ от допълнителното меню на формата за автоматично контиране на платежни документи може да се извърши изтриване на счетоводното записване на текущия платежен документ с „Изтрив.контир.-тек.док.“ .
Отстранена е грешка в модул „Поръчки“, справка „Текущ план за материали“.
Отстранена е грешка в модул „Поръчки“, осигуряване на външни поръчки, тип „1:1“, проявяваща се при стойности на общи параметри 207=1 и 209=0.
Отстранена е грешка в превода на наименованията на колоните в някои динамично формирани справки.
Отстранена е грешка при експорт на данни на някои динамично формирани справки.