Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.417

ПОЛИКОНТ – 3.417/ 02.03.2011

І. Модул „Работна заплата“

1. Допълнения за работа със специализанти

Във връзка с публикуване на Упътване за попълване на сметките за изплатени суми са направени следните допълнения:

2. Автоматично изготвяне на допълнително споразумение (вид 2) при прекласиране

Добавена е възможност за автоматично изготвяне на допълнително споразумение от вид 2 при прекласиране. Може да се направи от меню "Справка" / "Справки текущ персонал" / "Пр.стаж". В справка се изобразява информация за всички лица, подлежащи на прекласиране. От допълнителното меню могат да се генерират споразуменията, като в резултат се изобразява информация за резултата от генерирането.

ІІ. Модул „НОИ-Парични обезщетения“

1. Промени във файла за придружителното писмо

Във връзка с публикувана спецификация на входните файлове с данни от придружителните писма и описите за изплащане на парични обезщетения от НОИ е направена промяна във файла, съдържащ информация за придружителното писмо. В него са допълнени полета с допълнителна информация за лицето, което представлява осигурителя.

ІII. Модул „Кадри“ , „Работна заплата“

1. Промени при създаване на групи за единна номерация

Променена е формата, в която се създават групите от документи, които имат автоматична и обща номерация. Както знаете формата се стартира от „Настройки“ / „Групи за номерация“.

До текущата актуализация потребителите можеха да включват в една група един или няколко вида документи. Всеки вид документ можеше да участва само в една група. Както знаете с документ от вид 3 Отсъствие в ПОЛИКОНТ се въвеждат всички видове отсъствия – платени, неплатени отпуски, отсъствия поради временна неработоспособност и отглеждане на дете. Програмата не позволяваше да се извършва отделна номерация на различните видове отсъствия.

С текущата актуализация този проблем е разрешен. Когато включвате в група за номерация документ от вид 3 Отсъствие, вече е необходимо да уточните и самия вид на отсъствието ( 1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 – Болнични, 4 – Отглеждане на дете).

Пример 1: Платените и неплатените отпуски са с единна номерация

Група

Вид

Вид документ

Отс.

Вид отсъствие

3

3

Отсъствие

1

Платен отпуск

3

3

Отсъствие

2

Неплатен отпуск



Пример 2: Платените отпуски са с една номерация, а неплатените отпуски – с друга.

Група

Вид

Вид документ

Отс.

Вид отсъствие

3

3

Отсъствие

1

Платен отпуск

4

3

Отсъствие

2

Неплатен отпуск



Работата с останалите видове документи е непроменена, т.е. за тях полето „Отс.“ не се попълва (остава 0).

Напомняме, че когато документите участват в групи за номерация, програмата генерира автоматично следващ номер и не позволява дублиране на номера в рамките на календарната година.

2. Автоматична номерация на документи за отсъствие

Променени са формите за работа с дневника на документите в:

Добавени са две нови колони „Отс.“ и „Вид отсъствие“. В тях се съдържа информация за вида на отсъствието само за документите от вид 3 Отсъствие. Полетата се попълват автоматично на база на въведената информация във формата със съдържанието на отсъствието.

Новите полета се използват в случаите, когато желаете автоматична номерация на документите за отсъствия. Може да работите по два начина:

I начин: Въвеждате данните за отсъствието, като оставяте номера на документа празен. Попълвате в полето Отс.“ видът на отсъствието (1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 Болничен, 4 – Отглеждане на дете). Програмата веднага ще генерира номер на документа. След това въвеждате съдържанието на документа за отсъствие.

II начин: Въвеждате данните за отсъствието без да въвеждате данни в полето „Номер на документ“ и „Отс.“. Програмата ще попълни полето за номер с 1. Въвеждате съдържанието на отсъствието. Програмата попълва автоматично полето за вид отсъствие и генерира следващ пореден номер.

За всички останали документи новите полета не се попълват („Отс.“ има стойност 0).

ІV. Модул „Счетоводство“

1. Промени, свързани с изменения в Правилника за прилагане на ЗДДС (ДВ бр.10 от 2011 г.)
  1. Създадена е нова сделка „26 Облагаема – 9 %“.

  2. Създадено е ново основание за начисляване на ДДС „3 Настаняване от хотелиер“, което е свързано с 26 сделка (модул „Фактури“).

  3. Текстът“ 7 %“ се заменя с текст „7/9 %“ в „Дневник на продажбите“ и „Декларация за ДДС“ за данъчни периоди след 01.02.2011 г.

  4. След 01.02.2011 г. към стойността на колонка 1-30 на декларацията за ДДС се добавя и 03-44 (ДО при тристр. операции).

  5. След 01.02.2011 г. файловете decklar.txt, pokupki.txt и prodavbi.txt ще бъдат с кодиране cp1251. В тази връзка в модул „Фактури“, меню „Импорт“ вече ще има две възможности: „Зареждане на дневн. продажби (МИК)“ и „Зареждане на дневн. продажби (CP1251)”.

  6. Направени са промени в тестовете за ДДС, в съответствие с новия тип сделка.

  7. Промени във VIES декларацията след 01.02.2011 г. - към текста „ЕГН / ЛНЧ“ се добавя „служебен номер от регистър на НАП“, а в края на декларацията се променя текстът на забележката.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка в печатния образ на придружителното писмо за болничните листове.

  2. Добавена е възможност за отпечатване на уведомление за избрано лице в регистрация на уведомленията.

  3. Отстранена е грешка в справката за стойност на поръчка за доставка.

  4. Отстранена е грешка при изготвяне на печатния образ на маршрутна карта – поле „количество на основен материал“.

  5. Направена е промяна в печатния образ на придружителното писмо при подаване на уведомления по чл.62 от КТ, във връзка с изменение в Наредбата.