Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Във връзка с публикуване на Упътване за попълване на сметките за изплатени суми са направени следните допълнения:
На лицето е необходимо да се добавят пера 137 "Нормативно признати разходи" и 142 "ФРЗ и кор.за из.тр.прав."(освен пера 143 и 136);
Необходимо е да се промени стойността в общ параметър 51 "Нормативно признати разходи ИД" на 25.
При изготвянето на сметките за изплатени суми трябва де се има предвид, че:
- в сумата по сметка се попълва възнаграждението за месеца. Ако лицето ползва отпуск за временна нетрудоспособност, възнаграждението за първите три дни, които осигурителят изплаща, не се включват в сумата;
- сумата за нормативно признатите разходи се определя върху сумата по сметка;
- осигурителният доход включва възнаграждението за месеца, възнаграждението за първите три дни от временната нетрудоспособност, ако има такава;
- осигурителният доход не може да бъде по-малък от минималния осигурителен доход по основна икономическа дейност на осигурителя и по групи професии;
За тези лица е препоръчително да се отпечатва и фиш. В него ще има информация за възнаграждението за първите три дни, които осигурителят изплаща, ако лицето ползва отпуск за временна нетрудоспособност.
Добавена е възможност за автоматично изготвяне на допълнително споразумение от вид 2 при прекласиране. Може да се направи от меню "Справка" / "Справки текущ персонал" / "Пр.стаж". В справка се изобразява информация за всички лица, подлежащи на прекласиране. От допълнителното меню могат да се генерират споразуменията, като в резултат се изобразява информация за резултата от генерирането.
Във връзка с публикувана спецификация на входните файлове с данни от придружителните писма и описите за изплащане на парични обезщетения от НОИ е направена промяна във файла, съдържащ информация за придружителното писмо. В него са допълнени полета с допълнителна информация за лицето, което представлява осигурителя.
Променена е формата, в която се създават групите от документи, които имат автоматична и обща номерация. Както знаете формата се стартира от „Настройки“ / „Групи за номерация“.
До текущата актуализация потребителите можеха да включват в една група един или няколко вида документи. Всеки вид документ можеше да участва само в една група. Както знаете с документ от вид 3 Отсъствие в ПОЛИКОНТ се въвеждат всички видове отсъствия – платени, неплатени отпуски, отсъствия поради временна неработоспособност и отглеждане на дете. Програмата не позволяваше да се извършва отделна номерация на различните видове отсъствия.
С текущата актуализация този проблем е разрешен. Когато включвате в група за номерация документ от вид 3 Отсъствие, вече е необходимо да уточните и самия вид на отсъствието ( 1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 – Болнични, 4 – Отглеждане на дете).
Пример 1: Платените и неплатените отпуски са с единна номерация
Група |
Вид |
Вид документ |
Отс. |
Вид отсъствие |
---|---|---|---|---|
3 |
3 |
Отсъствие |
1 |
Платен отпуск |
3 |
3 |
Отсъствие |
2 |
Неплатен отпуск |
Пример 2: Платените отпуски са с една номерация, а неплатените отпуски – с друга.
Група |
Вид |
Вид документ |
Отс. |
Вид отсъствие |
---|---|---|---|---|
3 |
3 |
Отсъствие |
1 |
Платен отпуск |
4 |
3 |
Отсъствие |
2 |
Неплатен отпуск |
Работата с останалите видове документи е непроменена, т.е. за тях полето „Отс.“ не се попълва (остава 0).
Напомняме, че когато документите участват в групи за номерация, програмата генерира автоматично следващ номер и не позволява дублиране на номера в рамките на календарната година.
Променени са формите за работа с дневника на документите в:
модул „Кадри“ / „Личен състав“ / „Служители“ (или „Кандидати“, „Напуснали“, „Пълна картотека“) / F5 / “Документи“
модул „Работна заплата“ / „Лич.състав“ / „Документи“
модул „Работна заплата“ / „Тек.данни“ / „Персонал“ / F5 / “Документи“.
Добавени са две нови колони „Отс.“ и „Вид отсъствие“. В тях се съдържа информация за вида на отсъствието само за документите от вид 3 Отсъствие. Полетата се попълват автоматично на база на въведената информация във формата със съдържанието на отсъствието.
Новите полета се използват в случаите, когато желаете автоматична номерация на документите за отсъствия. Може да работите по два начина:
I начин: Въвеждате данните за отсъствието, като оставяте номера на документа празен. Попълвате в полето Отс.“ видът на отсъствието (1 – Платен отпуск, 2 – Неплатен отпуск, 3 Болничен, 4 – Отглеждане на дете). Програмата веднага ще генерира номер на документа. След това въвеждате съдържанието на документа за отсъствие.
II начин: Въвеждате данните за отсъствието без да въвеждате данни в полето „Номер на документ“ и „Отс.“. Програмата ще попълни полето за номер с 1. Въвеждате съдържанието на отсъствието. Програмата попълва автоматично полето за вид отсъствие и генерира следващ пореден номер.
За всички останали документи новите полета не се попълват („Отс.“ има стойност 0).
Създадена е нова сделка „26 Облагаема – 9 %“.
Създадено е ново основание за начисляване на ДДС „3 Настаняване от хотелиер“, което е свързано с 26 сделка (модул „Фактури“).
Текстът“ 7 %“ се заменя с текст „7/9 %“ в „Дневник на продажбите“ и „Декларация за ДДС“ за данъчни периоди след 01.02.2011 г.
След 01.02.2011 г. към стойността на колонка 1-30 на декларацията за ДДС се добавя и 03-44 (ДО при тристр. операции).
След 01.02.2011 г. файловете decklar.txt, pokupki.txt и prodavbi.txt ще бъдат с кодиране cp1251. В тази връзка в модул „Фактури“, меню „Импорт“ вече ще има две възможности: „Зареждане на дневн. продажби (МИК)“ и „Зареждане на дневн. продажби (CP1251)”.
Направени са промени в тестовете за ДДС, в съответствие с новия тип сделка.
Промени във VIES декларацията след 01.02.2011 г. - към текста „ЕГН / ЛНЧ“ се добавя „служебен номер от регистър на НАП“, а в края на декларацията се променя текстът на забележката.
Отстранена е грешка в печатния образ на придружителното писмо за болничните листове.
Добавена е възможност за отпечатване на уведомление за избрано лице в регистрация на уведомленията.
Отстранена е грешка в справката за стойност на поръчка за доставка.
Отстранена е грешка при изготвяне на печатния образ на маршрутна карта – поле „количество на основен материал“.
Направена е промяна в печатния образ на придружителното писмо при подаване на уведомления по чл.62 от КТ, във връзка с изменение в Наредбата.