Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
С текущата актуализация се добавя възможността за въвеждане на индивидуалните графици за ползване на платен отпуск от служителите. Работи се с документи от вид 8 Индивидуален график за отпуски. Тези документи съдържат два вида информация - за периодите на ползване на отпуск и за видовете отпуск по години, които ще се ползват.
Общата информация за документите от вид 8 се въвежда в дневника на документите. Началната дата на документа трябва да съдържа началото на периода, а крайната дата - края на периода, за който се съставя графика. Двете дати трябва да са от една календарна година. Датите "В сила от" и "В сила до" се преписват по програмен път от началната и крайната дата, която сте въвели. При въвеждането на документите се извършва тест за припокриване на периода на действие с периодите на други документи от същия вид.
Допълнителната информация за всеки график се въвежда във форма с две подформи.
Горната подформа съдържа данни за планираните периоди за ползване на отпуската ("Нач.дата" и "Кр.дата"). Началната дата трябва да е преди или да съвпада с крайната. Освен това двете дати трябва да попадат в периода, зададен от датите на документа. Полето "Раб.дни" не се попълва, а се изчислява автоматично от програмата на база на данните от официалния календар.
В долната подформа се въвеждат данни за вид на отпуска, година и брой работни дни. Видовете отпуски, които се планират с документ 8 са основните и допълнителните платени отпуски (видове 1, 2, 10, 18, 19, 101 и 102).
От допълнителното меню можете да стартирате функцията "Добавяне на салда". Програмата ще изчисли салдата на платените отпуски за служителя и ще ги добави в долната подформа. Вие можете да редактирате заредените салда.
Документът става завършен и се оцветява в черно, когато броят на дните в двете подформи съвпадне.
Отпечатването на индивидуалния график за отпуск се извършва от допълнително меню с "Печат" и "Печат график". И в двата случая е необходимо документа да е завършен.
От допълнителното меню имате достъп до текущите данни за служителя по отчетни периоди. За всеки от тях можете да разгледате салдата и правата за отпуск.
Забележка: Ако желаете да съгласувате графиците за отпуски с определени длъжностни лица е необходимо да ги посочите в „Настройки“ / „Подписи докум.“ или от допълнителното меню на текущия документ със „Съгласуване“.
Работи се в „Личен състав“ / „Докум.автоматично“. Въвежда се началната дата, за която ще се изготвя график за отпуски. Избира се звеното, за което ще се генерират документите от вид 8. Ако желаете да добавите документи за цялата фирма трябва да се позиционирате върху първия ред от йерархичната структура.
От допълнително меню се избира „График отпуски“. Въвежда се текст за основанието за генериране (например „График за отпуски за 2011 г.“.
За всички служители, назначени в избраното звено програмата ще добави документи от вид 8 Индив.график за отпуск. Датата на документите е текущата дата, началната дата съвпада със зададената от потребителя дата, а крайната дата е последния ден на годината. Основанието за генериране се записва като коментар в документите.
След генерирането програмата ще изобрази форма, в която за всеки служител се съдържа информация за резултата от генерирането.
Работи се в „Личен състав“ / „Печат док.автоматично“. Задава се дата на изготвяне на графика. Във формата с видовете документи се позиционирате върху вид документ 8. В долната подформа ще се изобразят всички индивидуални графици, които са с дата на документ, съвпадаща със зададената дата.
За да отпечатате всички графици е необходимо от допълнителното меню да изберете „Печат общо“.
Работи се в „Справки“ / „По структ.за период“. Задава се период за изготвяне на справките. Посочва се структурното звено. От допълнителното меню се избира „График отпуски“ или „График отпуски-съкр.“.
И двете справки са печатни. Те съдържат информация за всеки ден от зададения период – ден от седмицата, вид ден – работен, почивен или официален празник. За всеки от назначените служители планираните дни за отпуск са отбелязани с червени звездички.
В пълната справка се съдържат всички назначени служители в звеното, а в съкратената – само тези от тях, които в съответния месец имат поне един ден планиран отпуск.
Създадена е възможност да се добавя незадължително перо на служител след като ведомостта в съответния каталог е подписана. За целта е необходимо каталогът да е отключен за промени. Перото може да се добави индивидуално за един служител от „Текущи данни“ / „Персонал“ / „Незадължит.пера“ / Избор на перо / „Добавяне“ или за група служители по признак от „Текущи данни“ / „Незадълж.пера по признак“. Перото може да се добави само при условие, че параметърът и стойността му са нулеви.
Можете да използвате новата възможност в случаите, когато е необходимо да направите корекция на стойността на незадължително перо, което се изчислява автоматично. Програмата ще изчисли корекции на перото и ще ги отрази в първия каталог с неподписани ведомости.
В ДВ бр.32 / 19.04.2011 е публикуван Закон за допълнение на Закона за бюджета на ДОО за 2011 г. Законът влиза в сила от 1.04.2011 г. С него се създават 4 нови групи икономически дейности – от 77 до 80. В тях са включени икономически дейности от 86 група и 94.91. Новите групи се отнасят само за определени длъжностни наименования – медицинска сестра, акушерка, рехабилитатор, лаборант, началник на клиника/отделение и енорийски свещеник.
В ПОЛИКОНТ са добавени новите групи и са въведени праговете за тях в периодите след 04.2011. Преработени са процедурите за определяне на групата икономическа дейност и за изчисление на минималните осигурителни прагове за цитираните по-горе длъжности.
Списък на кодовете по НКПД-2011, за които действат новите прагове:
от 13426012 до 13426019 (група 77 и 79)
от 22215001 до 22215015 (група 77 и 79)
от 22225001 до 22225008 (група 77 и 79)
от 22645001 до 22645003 (група 77 и 79)
от 32113001 до 32113002 (група 77 и 79)
от 32123001 до 32125012 (група 77 и 79)
от 13427010 до 13427011 (група 78)
26369005 (група 80)
Добавена е възможност за автоматично генериране на граждански договори. Въвеждането на гражданските договори се извършва на две стъпки. Първоначално се въвежда общата информация за договора в дневника на документите. При попълване на съдържанието му може да се използва от допълнителното меню "Генериране от предходен документ". В този случай в новия граждански договор ще се препише автоматично информацията от предходния.
Добавена е нова справка, която да се използва при попълването на годишната данъчна декларация от лицата. Може да се изготви за избрано лице и избран период, като е препоръчително да се изготвя с период една календарна година. В справката са включени всички сметки, които са изплатени през периода. Съдържа информация за осигурителния период, осигурителния доход, личните вноски по видове и общо, данъчната основа и авансово удържания данък. В справката се съдържа обобщена информация за сумите през текущия период (в случай, че осигурителният период попада в избрания период) и за сумите за минали периоди (в случай, че осигурителният период е преди началото на избрания период). Втората част на справката съдържа информация за размера на осигурителния доход по осигурителни периоди на база информацията, попълнена при изготвяне на сметките в полета "От дата" и "До дата".
Отстранена е грешка при генерирането на приходен касов ордер от фактура.
Отстранена е грешка в справката за фактическа себестойност на външна поръчка.