Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.427

ПОЛИКОНТ – 3.427/ 12.09.2011

І. “НАП-Осигурени лица“

1. Предаване на Декларация 1 за избран служител и период

1. Работи се в модул „Работна заплата“. Избира се „НОИ/НАП" / "Декларация 1" / „Декларация 1-за перс.N".

2. Избира се служителят от списъка с персонала.

3. Задават се начален и краен период. Периодите се въвеждат във формат ГГГГ.ММ (Г-година,М-месец).

4. Програмата формира списък на периодите от зададения интервал, за които служителят има записи. Полето 'Перс.?' показва съответният запис за кои данни се отнася. То има следните стойности: К - данни от ведомостта, О - обезщетения, С - сметка за изплатени суми, Н - данни от допълнителния персонал.

5. В случая, когато в даден период служителят има данни от ведомостта и данни за обезщетение е необходимо да проверите и ако е необходимо да свържете записа за обезщетението с документа за социално осигуряване, който се отнася за него.

6. От допълнителното меню могат да се разгледат текущите пера ("Текущи пера") на служителя за съответния период.

7. За периодите, за които ще се предават данни в НАП полето флаг за участие трябва да има стойност 'Д'. За останалите се въвежда - 'Н'. За установяване на флаг за участие 'Н' за целия списък можете да използвате "Флаг за уч.-Н" от допълнителното меню.

Внимание!!! Ако за един период служителят има няколко записа трябва всички едновременно да се предават или да не се предават в НАП.

8. Файловете за Декларация 1 се изготвят от допълнителното меню с "Предаване на данни". Изобразява се списък на данните по години и видове, които трябва да предадете с отделни файлове и с отделни протоколи. От допълнителното меню за всеки ред от списъка се изготвя файл („Изготвяне") и се отпечатва протокол („Протокол"). Предаването на данните в НАП трябва да е в последователността от списъка, т.е. заличаващите записи за дадена година трябва да се предават преди редовните и коригиращите записи за нея.

ІI. Модул Парични обезщетения

1. Отпечатване на декларация 15 в масов режим

Добавена е възможност за отпечатване на декларация 15 за всички болнични листове от избран опис. От меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения" / "Описи" се избира желания опис и от допълнителното меню "Печат общо декл. 15" се отпечатват всички декларации. Изготвят се декларации само за документи с код - 0 (основен документ - болничен) и за код - 1 (основен документ - брем. и раждане) с вид отс. 61 (болничен - бременност и раждане), за които първоначално се предават данни.

ІIІ. Модул Поръчки

1. Търговска отстъпка във външните поръчки и поръчките за доставка

Във формите за работа с външни поръчки („Външни поръчки“) и поръчки за доставка („Доставки“) е добавено ново поле за въвеждане на процент на договорена търговска отстъпка. Стойността на полето по подразбиране е 0. Търговската отстъпка може да има стойности между 0 и 100.

Променен е печатният образ на външните поръчки и поръчките за доставка. Под договорената цена се отпечатва договорената търговска отстъпка. При изчислението на договорената стойност се използва цената с включената търговска отстъпка.

Информацията за търговската отстъпка е включена в справките за стойност на поръчка (F5 / „Стойност) и за сравнението на договорената стойност с фактическата и фактурираната стойност на поръчка (F5 /„Фактич. стойност).

Променена е процедурата за зареждане на ценоразпис във външна поръчка („Външни поръчки“ /F5/ “Зарежд. ценоразпис“ ). При задаване на коефициент по-голям или равен на 1, програмата работи по съществуващия в момента начин. Тя извлича продажните цените на номенклатурите, умножава ги по зададения коефициент и ги записва като договорени цени в позициите към поръчката. При задаване на коефициент по-малък от 1, програмата най-напред изчислява процент на търговската отстъпка по следната формула: (1 – коефициент) / 100. В позициите към поръчката за договорена цена се записва съответната продажна цена, а в полето за търговска отстъпка се записва изчисленият процент.

По аналогичен начин се извършва зареждането на договорени цени и отстъпки в поръчките за доставка, но в този случай се използват плановите цени за доставка на съответните номенклатури.

При изготвянето на фактури, които са свързани с външни поръчки, програмата вече извлича и записва във фактурата и договорения процент на търговска отстъпка. Извличането се извършва както при работа с фактури, които не са свързани със складови документи, така и при автоматичното създаване на фактури от складови документи.

Забележка: Промяната е създадена по поръчка на „Промел“ ООД – гр. Севлиево.

ІV. Модул „Планова себестойност“

1. Промяна при изчисление на планова себестойност

Създаден е нов общ параметър 303 „Коефициент за изчисление разход на труд“. Той има стойност по подразбиране 1. Променен е начинът на изчислението на плановата себестойност по статия на калкулация „Пряк труд“. Във формулата освен продължителността и разценките на операциите участва и стойността на общия параметър.

Променени са справките за начина на изчисление на плановата себестойност. В тях е добавена информация за общия параметър.

2. Включване в плановата себестойност на разходи по статии на калкулация

Във формата за въвеждане на статии на калкулацията „Основни данни“ / „Статии на калкулация“ е добавено поле („Автом.?“), което показва дали съответната статия се изчислява автоматично ('Д') или потребителите могат да задават стойности за нея ('Н'). Служебните статии за труд и материали са автоматични. Полето за процент може да има стойност, по-голяма от 0 само за автоматичните статии с номер, по-голям от 2.

Създадена е възможност за въвеждане от потребителя на разходи за неавтоматичните статии на калкулация за номенклатурите, които се произвеждат. Работи се в „Номенклатури“ / „План.разх.по статии“. Може да използвате новата възможност например за въвеждане на стойността на разходите за външните операции или услуги, които трябва да се включат в плановата себестойност на дадена номенклатура. За целта е необходимо да добавите запис с номера на статията на калкулацията и стойността на разходите за производството на една номенклатура.

3. Нова справка за планова себестойност на външна поръчка

Създадена е нова таблична справка за плановата себестойност на избрана външна поръчка. Справката се стартира от модул „Себестойност“ / „Планова себестойност“ / „Себест.външни пор.-йерарх.“. Позиционирайте се върху желаната поръчка и я изберете (с Enter или двойно щракване). Справката съдържа следната информация за себестойността на всяка номенклатура от външната поръчка: номенклатурен номер, наименование, чертежен номер, мярка, поръчано количество, разход на материал, разход за труд, разход за външни услуги, общ разход по други статии на калкулация, планова себестойност, договорени цени и стойности в парична единица и лева, търговска отстъпка, както и данни за рентабилност. Номенклатурите от поръчката са оцветени в червено. Под всяка номенклатура се изобразяват в йерархичен вид всички номенклатури, които представляват ресурси за нейното производство. За всеки ресурс има данни за разходна норма, планова себестойност и стойност – общо и по статии на калкулация. Оцветяването на ресурсите е свързано с нивото в йерархията – започва от тъмно-синьо (1 ниво) и става по-светло за следващите нива.

Забележка: Новите възможности в модул „Планова себестойност“ са направени по поръчка на „Промел“ ООД – гр. Севлиево.

V. Модул Складовеи „Фактическа себестойност“

1. Нова възможност за установяване на цени

Създадена е нова възможност за установяване на цените на номенклатурите, използвани за изчисление на планова себестойност. Работи се в меню „Справки“ / „По звена“ / „Сравнение дост.цени“. В съществуващата справка за номенклатурите от избраното звено е добавена нова колона за цената на съответната номенклатура от последно направената доставка за периода. За всяка номенклатура се търсят документите за приход в съответното звено с най-късната дата. От тези документи се взема максималната цена и тя се изобразява в справката.

От допълнителното меню може да се стартира установяване на плановите цени на база последните доставни цени („Устан.посл.дост.цена“). Записът се извършва само при условие, че цената от последната доставка на съответната номенклатура е различна от нула.

Аналогична възможност е добавена за установяване на цените за продажба. В този случай се работи в „Справки“ / „По звена“ / „Сравнение прод.цени“.

Забележка: Новата възможност за установяване на цени е създадена по поръчка на „Промел“ ООД – гр. Севлиево.

VI. Отстранени грешки и извършени подобрения
  1. За периодите след 01.09.2011 г. е променена стойността на общ параметър N:2 "Минимална месечна работна заплата" на 270, във връзка с ПМС N: 180/30.06.2011г.