Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.435

ПОЛИКОНТ – 3.435 / 24.01.2012

I. Модул „Работна заплата“

1. Отпадане на право за ползване на платени отпуски

Създадена е възможност за регистрация и обработка на отпадащи права за ползване на платени отпуски. Отпуските, за които се губят правата са:

Регистрация на отпадащи права се извършва в каталозите след 1.12.2011 г., за които месецът е декември.

През декември 2011 година могат да отпадат отпуски за 2011 година, а през следващите години – правата за отпуски с дата на възникване след 2010 година.

Може да работите по два начина. И двата начина описват работата в период 12.2011. Аналогично ще се работи и в следващите години.

I начин – по служители

  1. Избирате отчетен период 12.2011.

  2. Позиционирате се върху служителя от „Текущи данни“ / „Персонал“.

  3. От допълнителното меню избирате „Салдо отпуски“.

  4. Във формата със салдата за отпуски попълвате в поле „Отпадат“ броя на дните за съответния отпуск от 2011 година, които служителят ще загуби на 1.1.2012. Възможно е служителят да загуби изцяло или частично правото за съответната отпуска. Най-голямото число, което може да въведете в полето „Отпадат“ е разликата между началното салдо на отпуската в началото на периода („Нач.салдо“) и използваното количество („Оборот“) през периода.

  5. В полето „Кр.салдо“ ще видите броя на дните за всяка отпуска, които ще се прехвърлят като начално салдо за следващата година.

II начин – общо за всички служители

  1. Избирате отчетен период 12.2011.

  2. Работи се в „Текущи данни“ / „Отпад.салда пл.отпуски“.

  3. Във формата се изобразяват платените отпуски, чиито права служителите могат да загубят.

  4. В колоната „Отпадат“ въведете броя на дните, които представляват загубено право.

  5. Ако желаете може да използвате и възможността за автоматично попълване на стойността на полето. За целта изберете от допълнителното меню „Зареждане“. След зареждането може да коригирате броя на отпадащите в следващата година дни.

  6. В полето „Кр.салдо“ ще видите броя на дните за всяка отпуска, които ще се прехвърлят като начално салдо за следващата година.

2. Промени в справки за платени отпуски

Във връзка с новата възможност от т.1 са допълнени следните справки:

  1. Справка за права за отпуск на служител - „Текущи данни“ / „Персонал“ / „Права за отпуски“.

  2. Справка за избран вид отпуск за служител и период - „Текущи данни“ / „Персонал“ / „Спр. За вид отпуск“.

  3. Справка за права и салда на платени отпуски за целия персонал - „Справки“ / „Отсъствия“ / „Отпуски-права“.

  4. Справка за салда за платени отпуски за целия персонал - „Справки“ / „Отсъствия“ / „Салда пл.отпуски“.

  5. Справка за салда за неплатени отпуски за целия персонал - „Справки“ / „Отсъствия“ / „Салда непл.отпуски“.

От текущата актуализация последните три справки могат да се изготвят за служителите, назначени в избрано структурно звено и неговите подзвена. Работи се в „Справки“ / „Отсъствия“ / „Спр.отп.по стр.с йерарх.“. Избира се звено и от допълнителното меню се продължава с желаната справка.

3. Промени за Стандарт 19

В справките за начисление по Стандарт 19 вече се вземат предвид отпадащите права за платени отпуски. Тези дни не подлежат на провизиране.

В справките за отписване по Стандарт 19 в отчетните периоди за месец декември се включват дните и съответно сумите на отпадащите права за платен отпуск.

II. „Интерфейс към други програми“

1. Създаване на интерфейсни файлове за програма „Workflow”

В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на интерфейсни файлове за програма „Workflow”. Файловете могат да съдържат следните данни от работните заплати:

Изготвянето на файловете се извършва в модул „Работна заплата“ - „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ . Избира се рекапитулация, на базата на която ще се изготви файла и от допълнителното меню се продължава с „Интерфейс Workflow запл.“ , „Интерфейс Workflow перс.“ или „Интерфейс Workflow пл.док“.

При създаването на файловете се използват данните от модул „Работна заплата“ и се съставят счетоводните записвания в съответствие с извършената от потребителя конфигурация, описана в т.2.

Данните, които ще се експортират се изобразяват във форма. Като се използват вградените инструменти на програмата за експорт във формат на Excel, данните се експортират във файл, Името на файла се определя от потребителя.

Всички файлове имат структурата, която се изисква от програмата Workflow.

2. Конфигуриране на интерфейса

При конфигуриране на интерфейса се използват предварително подготвени рекапитулации от генератора на рекапитулации. Могат да се използват всички служебни и потребителски пера. За всяко перо от рекапитулацията може да се задават една или няколко счетоводни сметки. За всяка статия се въвеждат данни за дебит и кредит сметка, както и данни за звено, правоотношението и начин на формиране на стойностите.

Формирането на стойностите на перата може да се извърши по следните начини:

Счетоводните статии, които програмата съставя за дадено перо включват данните за звеното и неговите подчинени звена.

При конфигуриране на описанието на сметките трябва да се използват полетата за сметка(дебит и кредит) и полетата за аналитичност към сметките. При описанието на аналитичностите могат да се използват константи и макроси. Например, с константата може да се задава параграфа. Макрос #СМ# може да се използва за извличане на информацията от полето „Сметка“ от списъка с разходните центрове.

ІІІ. Отстранени грешки и извършени подобрения
  1. Направена е промяна в Декларация 1, която е свързана със специализантите. Промяната е в сила от 2012 година и се отнася до попълването на полетата за облагаем доход, ДОД и осигуровки и застраховки с данъчно облекчение (полета 31-34).

  2. След 01.01.2012 г. са изтрити пера 291, 292, 293, 294, 295, 296, 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303, 312, 313, 314, 315, 316, 320, 321, 323. Те не могат да се използват повече за изчисление на обезщетения за временна нетрудоспособност за сметка на ДОО, започнала в периода преди 01.01.2007 г.