Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
В ПОЛИКОНТ е създадена възможност за изготвяне на интерфейсни файлове за програма „Гама конт”. Интерфейсните файлове се разделят на три вида по данните, които съдържат:
файл с данни за начисленията на трудовите възнаграждения;
файл с данни за начисленията на осигуровките за сметка на работодателя;
файл с данни за удръжки на персонала.
Файловете отговарят на изискванията от спецификацията, предоставена от фирма „Гама консулт“. Те са в текстови формат с разделител запетайка и с DOS кодировка (MIK таблица).
Изготвянето на файловете се извършва в „Работна заплата“ - „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация. От допълнителното меню се избира „Гама конт“. При създаването на файловете ПОЛИКОНТ използва информацията от модул „Работни заплати“ и попълва данните във файловете в съответствие с извършената от потребителя конфигурация.
Начин на работа:
В ПОЛИКОНТ трябва да се създадат разходни центрове. За всеки разходен център се попълват номер, име, код на сметка и аналитичност. Например:
N РЦ |
Разходен център |
Код сметка |
Аналитичност |
---|---|---|---|
1 |
Звено 1 - Висш персонал |
011020 |
01 |
2 |
Звено 1 – Среден персонал |
011020 |
02 |
3 |
Звено 1 – Друг персонал |
011020 |
03 |
4 |
Звено 2 – Висш персонал |
011030 |
01 |
5 |
Звено 2 – Среден персонал |
011030 |
02 |
6 |
Звено 2 – Друг персонал |
011030 |
03 |
... |
|
|
|
Всеки служител трябва да се свърже с разходен център и по този начин той ще се отнесе към структурно звено и ще се определи какъв вид служител е. Ведомостите няма да могат да се подписват, ако има поне един служител с непопълнен разходен център.
Създават се рекапитулации в генератора на рекапитулации. Всеки файл се изготвя на базата на една рекапитулация. Имената на рекапитулациите трябва да са съответно FS – за начисленията на възнагражденията, SS – за осигуровките за сметка на работодателя, PIF – за личните осигуровки и други удръжки. Името на интерфейсните файлове се формира от името на рекапитулацията, годината (2 знака) и месеца (2 знака) от текущия каталог. Разширението на файловете е TXT.
Към всяка рекапитулация се включват перата от работната заплата, чиито стойности трябва да участват във файла за нея. Например, в рекапитулация FS се включат перо 900 ФРЗ, 901 Обезщетения по болест работодател, 908 Всичко начисления социални разходи и т.н. В рекапитулациите могат да се използват по избор всички служебни и потребителски пера.
За всяко перо от трите рекапитулации се извършва конфигурация. Работи се в „Справки“ / „Интерфейс др.програми“ / Избор на рекапитулация / F5 / „Настройка“. Позиционирате се върху дадено перо от рекапитулацията и във втората подформа в поле "Сметка дебит" се въвежда номерът на параграфа, изискван от Гама конт, а в "Аналитичност дебит" - името на параграфа. В поле „Начин“ задавате начин на натрупване. Може да използвате следните начини: 30 - по разходни центрове и социално осигуряване, 32 - по разходни центрове без отделяне на корекциите, 31 - по разходни центрове, 33 - по разходни центрове, социално осигуряване и възраст, 35 - по разходни центрове с разпределяне, 36 - по разходни центрове без отделяне на корекциите,38 - по РЦ, СО и възраст с разпред. Ако зададете разходен център, програмата ще включи във файла само данните от перото за този център. В противен случай ще участват всички разходни центрове. Ако в полето "Знак" се въведе '-', изчислената стойност на перото в интерфейсния файл ще участва с обратен знак. Попълването на останалите полета не е задължително, защото те не участват в интерфейсния файл.
Например:
Код |
Име на перо |
Сметка дебит |
Ан.дебит |
Сх. осиг. |
Нач. |
Начин на изчисление |
---|---|---|---|---|---|---|
900 |
ФРЗ |
0105 |
ФРЗ |
|
31 |
По разх.центрове |
401 |
СО Р Пенсии |
550101 |
ДОО 3 катег. |
3 катег. |
30 |
По РЦ и социално осигуряване |
401 |
СО Р Пенсии |
550102 |
ДОО 2 катег. |
2 катег. |
30 |
По РЦ и социално осигуряване |
... |
|
|
|
|
|
|
403 |
СО Общо заболяване |
550101 |
ДОО 3 катег. |
3 катег. |
30 |
По РЦ и социално осигуряване |
403 |
СО Общо заболяване |
550102 |
ДОО 2 катег. |
2 катег. |
30 |
По РЦ и социално осигуряване |
... |
|
|
|
|
|
|
Изготвянето на интерфейсните файлове се извършва след изчислени заплати и подписани ведомости. Работи се в "Справки" / "Интерфейс др.програми". Избира се подготвената рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс Гама конт". Програмата ще изчисли стойностите на включените пера в рекапитулациите (от текущия месец и отразените корекции от предходни месеци) и ще извърши натрупване на сумите по зададения в конфигурацията начин. От разходния център ще се използва информацията за код на сметка (номер на структурно звено) и аналитичност (вид служител). От конфигурацията, зададена за перото ще се извлече информацията за номера и името на параграфа. Данните се изобразяват във форма. Записът на файла се извършва от нейното допълнително меню с „Експорт“.
Файловете могат да се изготвят многократно.
Забележка: Експортът е създаден по поръчка на МБАЛ „Токуда“.
Направена е промяна в наименованието на общ параметър 20 "Заплати за месеца се изплащат през текущия месец". Стойността му е 0, ако заплатите се изплащат през следващия месец. Стойността му е 1, ако заплатите се изплащат през текущия месец.
Направена е промяна в начина на изготвяне на служебната бележка, когато заплатите се изплащат през следващия месец, като в полето за година и месец ще се отпечатва годината и месеца на изплащане на дохода. При изготвянето на бележката ще се използва стойността на общ параметър 20.
Създадена е възможност за поддържане на отделна номерация в дневника на касовите документи за период от календарна година. Номерацията е уникална за всеки вид касов документ – приходен или разходен ордер в лева.
В дневника на платежните документи полето „Номер на документ“ продължава да е уникално за всеки вид платежен документ. При добавяне на нов документ програмата автоматично попълва полето със следващ номер. Във формите за работа с касовите документи са добавени две нови полета „Година на документ“ и „Номер за година“. Полето за годината не се попълва от оператора, а се изчислява от програмата на база на информацията в полето „Дата на документ“. При добавяне на нов документ програмата попълва автоматично полето „Номер за година“ със стойност по подразбиране. Тази стойност се определя по следния начин: програмата открива най-големия номер на платежен документ от същия вид за годината и го увеличава с 1. При въвеждане на номер от потребителя се извършва контрол за уникалност за всеки вид платежен документ и всяка година. За всички въведени вече документи в дневника в полето „Номер за година“ се преписва стойността на полето „Номер на документ“.
Ако не желаете да продължите номерацията на касовите документи от предходната година е необходимо в първия документ от годината да въведете число с единица, по-голямо от последния документ за предходната година.
При отпечатването на касови документи се използва информацията от новото поле.
Променени са справките за касовите документи. В тях се съдържат данните за полето „Номер за година“ вместо полето „Номер на документ“.
Променена е формата за автоматично контиране на платежни документи в модул „Счетоводство“. В нея се съдържа информация за новото поле за номер.
Променена е процедурата за автоматично контиране на платежни документи. В дневника на документите в полето „N док.“ се записва информацията от полето „Номер за година“ от дневника на касовите документи.
Направена е промяна в статистическата справка по категории. В нея е добавено поле и за ССБ без лицата в отпуск за отглеждане на дете.
Направена е промяна в пълния и краткия печатен образ на контролния лист за поемане на задълженията. Когато датата на контролния лист е след 25.02.2012 г. се променя текста на въпроса, свързан с необходимостта от провеждане на процедура по ЗОП. От него отпада „Наредбата за възлагане на малки обществени поръчки“. Промяната се извършва въз основа на промяна на чл.14 от ЗОП, публикувана в ДВ бр.93/ 2011г. и влиза в сила от 26.02.2012 г.
В справката са добавени нови полета: коментар на групата контролни листа, пояснения, забележка, изисквани и представени допълнителни документи. Последните четири полета извличат първите 100 знака от съответните полета в контролните листа.
Във връзка с изменения в КТ, публикувани в ДВ бр.7/24.01.2012 г., е добавено ново основание за прекратяване на трудовото правоотношение - чл.327, ал.1, т.7а.
Променено е основание за прекратяване на трудовото правоотношение - по чл.328, ал.1, т.10. Промяната е направена във връзка с изменения в КТ, публикувани в ДВ бр.7/24.01.2012 г.
При работата с платежен документ, който има дата на издаване в една календарна година и дата на осъществяване на превода в друга, определящата за автоматичното контиране е датата на превода.