Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
С текущата актуализация в ПОЛИКОНТ се добавя възможност за създаване и отпечатване на сертификати за качество и декларации за съответствие.
Последователността на работа е следната:
Подготвят се образци на сертификати - "Поръчки"/"Сертификати"/"Образци".
Добавя се сертификат в дневника на сертификатите:
Добавяне от оператора - "Поръчки" / "Сертификати" / "Дневник на сертификати";
Автоматично добавяне на сертификат за избрана външна поръчка - "Поръчки"/"Външни поръчки"/F5/"Добавяне на сертификат";
Автоматично добавяне на сертификат за избран складов документ - "Складове"/"Разход"/F5/"Добавяне на сертификат";
Отпечатва се сертификат и/или декларация - от дневника на сертификатите / F5 / "Печат на сертификат" или "Печат на декларация".
По-долу подробно е описан начинът на работа с образците и дневника на сертификатите.
С образците на сертификатите се работи в "Поръчки" / "Сертификати" / "Образци".
Във формата се описват образците на сертификати и декларации, които се използват при работата с дневника на сертификатите. Всеки образец съдържа полета за описание на постоянната част, която ще съдържа съответния сертификат - предназначение, графични образи, които се отпечатват отгоре и отдолу на страницата, фиксирани текстове в началото и края на сертификата.
Полето за номер на сертификат е уникално положително число.
Наименованието е задължително и се използва като име на съответния сертификат или декларация в дневника.
В "Сертификат?" се въвежда 'Д' ако създавате образец на сертификат и 'Н' - ако създавате образец за декларация на съответствие.
Приоритетът е число, по-голямо или равно на 0. Той се използва от програмата за определяне на сертификатите по подразбиране, с които ще се работи в дневника. Предпочитаните от Вас образци трябва да имат най-малко число в това поле. При равни приоритети, определящ е номерът на образеца.
В полето "Пояснения" се въвежда текст, който пояснява за какво се издава сертификатът.
В полето "Предназначение" се въвежда текст, който показва за предназначението на сертификата.
В полетата за графичните образи може да заредите информация от графични файлове (BMP, JPG, ICO, EMF, WMF). Добре е съотношението между височината и широчината на зарежданите образи да е 1:6.
Полетата за фиксирани текстове трябва да съдържат постоянния текст, който се включва в съответния сертификат или декларация.
Ако даден образец е използван в дневника, програмата забранява промяната на всички негови полета, с изключение на приоритета. В този случай е забранено и изтриването на образеца.
С дневника на сертификатите се работи в "Поръчки" / "Сертификати" / "Дневник на сертификати".
Със сертификатите за избрана поръчка се работи в модул "Поръчки" - "Поръчки" / "Външни поръчки" / "Сертификати за поръчка", а със сертификатите за избран складов документ - в модул "Складове" - "Документи" / "Разход" / "Сертификати за документ".
Всеки сертификат съдържа информация за номер и дата на издаване, номера на образци за сертификат и/или декларация, данни за външна поръчка и/или складов документ, пояснения, променлив текст и данни за длъжностното лице, което подписва сертификата.
Номерът на сертификата е уникално положително число. Програмата автоматично Ви предлага следващ номер.
Полето „Дата“ съдържа датата на издаване на сертификата.
Образецът за сертификат се определя чрез въвеждане на неговия номер или се посочва от формата за избор. Програмата определя номер на образец по подразбиране на база зададения приоритет за образците.
Образецът за декларация не е задължителен за въвеждане. Той също се въвежда чрез номер или се избира.
Всеки сертификат задължително се свързва с външна поръчка. Тя се посочва чрез въвеждане на код или се избира от форма. Поръчката трябва да е външна и да е разрешена, изпълнена или анулирана.
Ако желаете може да свържете издавания сертификат със складов документ. В този случай информацията за него ще се отпечата в декларацията за съответствие. Документът се определя чрез въвеждане на неговия вид, номер и дата или чрез посочване от форма за избор.
Длъжностното лице, което ще подписва сертификата се посочва чрез номер или се избира. По подразбиране програмата извлича автоматично длъжностното лице, което играе роля на управител.
При въвеждане на данните в дневника се извършват следните проверки:
Датата на издаване на сертификата не трябва да предхожда датата на поръчката и/или складовия документ.
Поръчката и складовият документ трябва да са свързани с един контрагент.
В складовия документ трябва да има поне един ред, свързан с дадената поръчка.
Складовият документ трябва да е за разход.
В дневника на сертификатите може да се добавят автоматично сертификати за външна поръчка или за складов документ. В първия случай трябва да се позиционирате върху външната поръчка и от допълнителното меню да изберете "Добавяне на сертификат". Във втория случай трябва да се позиционирате върху желания складов документ за разход и от допълнителното меню да изберете "Добавяне на сертификат".
Отпечатването на сертификати и декларации се извършва от допълнителното меню на дневника.
Текущата актуализация добавя нов общ параметър 91 „Начин за изчисление на доп. възнаграждение за стаж“ във всички отключени каталози с неподписани ведомости с дата след 01.03.2012 г. Стойността на общия параметър е 1.
Общият параметър задава начина за изчисление на перо 201 Допълнително възнаграждение за стаж.
При стойност 0 програмата използва за всеки служител таблицата за клас от първия трудово-правен документ (ако е попълнена) или общата таблица за периода, данните за стажа към първо число на месеца и определя процент, с който се умножава базата за клас (перо 200).
При стойност, различна от 0 програмата използва таблицата за клас от всеки трудово-правен документ, данните за стажа към първо число на месеца и сумира изчисленото допълнително възнаграждение за всеки от документите. Резултатите от изчислението се записват в перо 199 Клас от документи. Перо 201 Допълнително възнаграждение за клас съдържа в параметъра си процента от първия документ, а стойността му е сума от изчисленото допълнително възнаграждение от документите (перо 199) и полагащата се сума за клас върху пера 103 Основна заплата за звание и 110 Заработка за норма.
При стойност на общ параметър 91, различна от нула се променя и начинът на изчисление на пера 227 "Брутна запл.посл.ден мин.мес." и перо 25 "БТВ-по договор".
С тази актуализация се разрешава въвеждане на данни в поле "Стойност" от описанието на фактурираните номенклатури. При това, ако количеството е различно от нула програмата ще преизчислява цената, а ако количеството е нула цената също ще става нула.
Промяната е направена за да се даде възможност за фактуриране и прихващане на аванси само със стойност без да е необходимо операторите да се грижат за изравняване на данните в поле "Количество".
Във връзка с приемането на ПМС № 56 / 08.03.2012г. за изменение на нормативните актове е направена промяна в печатните образи на трудово-правните документите по служебно правоотношение - вид 21, 22, 23 и 24. Промяната е в съответствие с Наредбата за документите за заемане на държавна служба и влиза в сила от 15.03.2012 г.
Добавено е ново служебно незадължително перо 398 "Дневни над дв.разм.ком." в периодите след 01.03.2012 г. Перото се използва се за въвеждане на информация за размера на дневните пари, изплатени при командировка, които надвишават двукратния размер на дневните пари, определен в нормативен акт. Тази сума подлежи на облагане по КСО и ЗДДФЛ. Облагането по КСО е във връзка с изменението на Наредбата за елементите на възнаграждението и доходите, върху които се правят осигурителни вноски, публикувано в ДВ бр. 16/24.02.2012 г.
Отстранена е грешка при работата с гражданските договори и изготвянето на справки.