Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.442

ПОЛИКОНТ – 3.442 / 03.04.2012

I. „Работна заплата

1. Промени, свързани с документите за временна нетрудоспособност, майчинство и отглеждане на дете

Направени са промени в Наредбата за изчисляване и изплащане на паричните обезщетения и помощи от ДОО, които са публикувани в ДВ. бр. 16/24.02.2012г. Промените влизат в сила от 01.04.2012 г.

При предаване на повече от два болнични листа, приложение №15 трябва да се предава на електронен носител (чл.11 ал.3 от Наредбата). В тази връзка в ПОЛИКОНТ е добавена възможност за включване на информацията от приложение №15 във файла с описа на болничните листове. Промяната се отнася за описите с дата на изготвяне след 01.04.2012 г. Във файла информацията за приложението се попълва само за документите с код '0' (болничен лист).

В тази връзка във формата "Опис на болнични листа"/"Списък с документи" са добавени полета "Дата прекр." и "Дата прекъсв.". В "Дата прекр." се попълва датата на прекратяване, ако е прекратено правоотношението на лицето през периода на болничния лист или преди неговото започване. В "Дата прекъсв." се попълва датата на прекъсване на осигуряване, ако правоотношението не е прекратено, но осигуряването е прекъснато и не е възобновено - при самоотлъчка, при работа само в определени дни от месеца, при ползване на неплатен отпуск, който не се зачита за трудов стаж и др. Полетата се попълват автоматично при генериране на списъка с документите и могат да се променят при необходимост. При ръчно въвеждане на документ в списъка, полетата "Дата прекр." и "Дата прекъсв." се въвеждат от оператора.

Добавена е и възможност за автоматично попълване в приложение №15 (във файла и при отпечатване) на информацията за дните или часовете във временна нетрудоспособност с право на обезщетение/възнаграждение през периода на болничния лист. Програмата отчита периода на отчитане на работното време на лицето – подневно или сумирано. Данните се попълват като се използва информацията от изчислението на заплатата през съответния период, а ако такава липсва се работи с дните и часовете от официалния календар. Ако желаете да изготвите справка за дните или часовете изберете от допълнителното меню „Дни и часове БЛ“.

Запазена е възможността за отпечатване на приложение № 15. Неговият печатен образ също зависи от датата на описа. Променени са печатните образи и на приложения 2, 3, 4, 5, 9, 12, 13, 14 и 15.

Изготвянето на файла с описите се извършва по установения до сега начин - "Парични обезщетения" / "Описи" / "Дискета". Ако описът е с дата по-голяма или равна от 01.04.2012 той се изготвя в новия формат, а в противен - в стария формат.

Внимание! Преди да генерирате опис или да изготвите файл за даден отчетен период, изчислете заплатите за него. Това е необходимо за правилното попълване на информацията в описа.

Забележка: НОИ има нова тестваща програма и тя може да се използва за тестване на изготвените файлове.

II. Модул Поръчки

1. Копиране на позиции от избрана поръчка

Създадена е възможност за копиране на позициите от избрана поръчка в текущата поръчка. Копирането може да се извършва за всички видове поръчки – за доставка, вътрешни и външни.

Ако желаете да копирате позициите на външна поръчка трябва да направите следните стъпки:

  1. Във формата за работа с външните поръчки (“Поръчки“ / „Външни поръчки“ ) трябва да създадете външната поръчка, в която ще копирате. Въведете код, срок, контрагент, коментар и др.

  2. Ако поръчката вече е описана, трябва да се позиционирате върху нея.

  3. Проверете статуса на поръчката. За да се извърши копиране е необходимо поръчката да е със статус „записана“.

  4. От допълнителното меню на формата изберете „Копиране от др.пор.“. Потвърдете копирането.

  5. Програмата ще изобрази списък с всички външни поръчки, свързани с контрагента от текущата поръчка.

  6. Позиционирайте се върху поръчката, чиито позиции желаете да копирате.

  7. Програмата ще копира позициите от избраната поръчка в текущата. Сроковете на позициите ще съвпадат със срока на текущата поръчка. Всички копирани позиции ще са със статус „записани“.

  8. Ако желаете може да редактирате информацията за всяка позиция, да извършите осигуряване и да разрешите поръчката.

По аналогичен начин се извършва и копирането за другите два вида поръчки.

Забележка: Възможността е добавена по поръчка на „ИСС“ ООД – гр.Враца.

2. Преместване на позиция от външна или вътрешна поръчка

Създадена е възможност за преместване на текущата позиция от външна или вътрешна поръчка в избрана от потребителя поръчка. Работи се по следния начин:

  1. Позиционирайте се върху желаната позиция от външна или вътрешна поръчка. За да е възможно преместването позицията трябва да е в статус „записана“.

  2. От допълнителното меню изберете „Преместване“.

  3. Програмата ще изобрази всички записани външни (вътрешни) поръчки. Позиционирайте се върху желаната поръчка и от допълнителното меню изберете „Преместване“.

Забележка: Възможността е добавена по поръчка на „ИСС“ ООД – гр.Враца.

III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранени грешки при отпечатването на специализирани отчети.

  2. От годишната справка за лицата, получили доходи от извънтрудови правоотношения (по чл.73 от ЗДДФЛ) са изключени лицата, получили доходи от участие в избирателни комисии (осигурени от вид 71).

  3. При фактуриране на номенклатура с количество 0 програмата няма автоматично да нулира съществуващата цена.

  4. При фактуриране на номенклатура цените по подразбиране ще се зареждат и в случая, когато фактурата е в лева, а цената е във валута. При изчисляването на цената в лева ще се използва последният въведен курс на валутата към лева.