Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 3.466

ПОЛИКОНТ – 3.466 / 02.07.2013

I. Модул „Поръчки

1. Въвеждане на изработено количество, което е по-голямо от зададеното

Създаден е нов общ параметър „104 Въвеждане на по-голямо количество от зададеното“. Ако стойността на параметъра е различна от нула програмата ще позволява да се отчитат операции, при които се произвежда по-голямо количество от зададеното в поръчката.

II. Модул „Работна заплата“

1. Промени, свързани с допълнителните трудови договори със същия работодател

С текущата актуализация в ПОЛИКОНТ са добавени нови възможности за автоматизация на обработката на допълнителните трудови договори със същия работодател:

  1. Копиране на досие от избран персонален номер

    Позиционирайте се върху служителя, за когото ще копирате досие и изберете формата „Досие“. От допълнителното меню продължете с „Копиране“. Изберете служителят, чието досие желаете да копирате и потвърдете. Програмата ще копира личните данни на избрания служител и автоматично ще формира стойността на поле „Фл.“ (пореден номер на ЕГН/ЛНЧ).

  2. Свързване на персонални номера с еднакви ЕГН/ЛНЧ в група за последователно изчисление на заплати

    Работи се в „Текущи данни“ / „Свърз.перс.N”. За да включите два или повече персонални номера в една група е необходимо в полето „N група“ да въведете едно и също число. В полето „Поред.N” се въвежда число, което задава последователността на изчисление на заплатите в групата. Програмата не позволява в една група да има служители с различни ЕГН/ЛНЧ.

  3. Изчисление на осигурителен доход за СО и ЗО при същия работодател

    Създадени са две нови пера 390 „ОД СО същия работодател“ и 399 „ОД ЗО същия работодател“. По време на актуализацията те се добавят в отключените каталози с неподписани ведомости след 1.4.2013 г. Перата се изчисляват само за служителите, който са включени в група за общо изчисление. Те съдържат стойността съответно на осигурителния доход за социално и здравно осигуряване, достигната за служителите в групата с по-малки поредни номера. Перата се използват за общо ограничаване на осигурителните доходи за групата до максималния размер от 2200 лв.

  4. Копиране на документ за отсъствие

    Функцията е достъпна от допълнителното меню на дневника на документите. Ако сте въвели документ за отсъствие на даден служител и искате да го копирате изберете „Копиране“ и посочете друг персонален номер на същия служител. Програмата ще копира посочения документ за отсъствие и автоматично ще формира неговия флаг за участие в описите за НОИ.

  5. Генериране на документ за годишно изравняване на ДОД

    Създадена е възможност за генериране на документ за годишен ДОД (вид 88) от избран служител за служителя с най-малък пореден номер в групата. Позиционирайте се върху него във формата за свързаните персонални номера и изберете „Добавяне на док. за данък“. Данните за облагаемия доход, данъчната основа, осигурителните вноски и удържания данък за втория номер от началото на годината до текущия месец включително ще се запишат в документа за първия персонален номер.

2. Указания за работа с допълнителен трудов договор със същия работодател

Ако с даден служител (българин) имате един основен и един допълнителен трудов договор, трябва да постъпите по следния начин:

  1. Въведете в списъка с персонала служителят два пъти с два различни персонални номера – например с номера 1 (за основния договор) и 101 (за допълнителния договор).

  2. Въведете еднакви досиета за всеки от персоналните номера.

  1. За всеки от персоналните номера въведете съответните трудово-правни документи, документи за осигуряване, банкови сметки и др.

  2. Добавете персоналните номера в съответните каталози за изчисление на работната заплата.

  3. Във формата за свързване на изчисленията на различните персоналните номера на един и същи служител („Текущи данни“ / „Свърз.перс.N”) въведете в една и съща група двата персонални номера. Поредният номер в групата на основния номер трябва да е по-малък от поредния номер на допълнителния договор.

  4. За всеки от персоналните номера програмата ще извърши самостоятелно изчисление на заплата и ще формира отделен фиш на база на въведените данни в документите. При формирането на осигурителните доходи и вноски за втория персонален номер, ще се вземат предвид стойностите на пера 390 и 399 (осигурителен доход за социално и здравно осигуряване при същия работодател), които ще съдържат информацията от изчислението на първия номер.

  5. При промяна на данните (документи, пера и др.) за първия номер на служителя, програмата автоматично ще отбелязва, че е необходимо да изчисли заплатата и на втория персонален номер.

  6. Преди изчислението на заплатите за втория номер, ако е необходимо програмата ще извършва изчисление и за първия номер.

  7. При изготвянето на Декларация 1 за служителя ще се формират два записа, като всеки от тях ще съдържа съответната информация от изчислението на заплатите за двата номера - вид осигуряване, доходи, дни, проценти и т.н.

  8. Въведете данните за отсъствията за всеки от персоналните номера. За отсъствията по болест – въведете еднакви документи за персоналните номера. Полето „флаг за опис“ трябва да има стойност 'Д' за двата персонални номера. За отсъствията за бременност и раждане и отглеждане на дете отново се въвеждат еднакви документи за отсъствие. Полето „Флаг за опис“ трябва да има стойност 'Д' само за основния персонален номер, а за допълнителния – стойност 'Н'. Платените и неплатените отпуски се ползват независимо по всяко правоотношение и за тях документите за двата номера могат да са различни.

  9. С документите за отсъствие може да работите и по следния начин:

  1. При ръчно добавяне на документи в описите за НОИ трябва да имате предвид следното:

  1. При автоматичното генериране на описи програмата сама свързва еднаквите документи за отсъствие по болест и бременност на раждане на персоналните номера с еднакви ЕГН и флаг за ЕГН. Тя определя необходимостта от деклариране на банкова сметка и я закача в първия запис от групата. Програмата се грижи свързаните болнични да се добавят последователно в един и същи опис. При автоматичното генериране на описи не се включват документите за отсъствие с флаг за опис = 'Н'.

  2. При изготвянето на файла с данните за болничните (POPO2007.txt) програмата отчита свързаните записи и попълва коректно полетата за брой и пореден номер на приложение 15. Данните за банковата сметка (ако се декларира такава) се вземат от главния запис.

  3. При прекратяване на допълнителния договор със същия работодател може да генерирате документ 88 „Документ за ДОД годишен“ от втория персонален номер. За целта се позиционирайте върху него във формата за свързаните персонални номера и изберете „Добавяне на док. за данък“. Данните за облагаемия доход, данъчната основа, осигурителните вноски и удържания данък за втория номер от началото на годината до текущия месец включително ще се запишат в документа за първия персонален номер.

  4. При годишното изравняване на ДОД отново е необходимо да генерирате документ 88 за първия персонален номер, по начина, описан в предишната точка. Освен това трябва за втория персонален номер да изтриете перо 501 „ДОД с годишно изравняване“. За първия персонален номер програмата ще извърши изравняване на ДОД, като ще отчете и информацията за втория номер на служителя.

Ако за служителите с основен и допълнителен договор сте въвели отделни персонални номера и две досиета с различни флагове за ЕГН (0 и 2), за да заобиколите съществуващия в програмата контрол преди 463 актуализация, може да постъпите по следния начин:

  1. Позиционирайте се върху персоналния номер с неверния флаг за ЕГН и влезте в неговото досие.

  2. От допълнителното меню на формата изберете „Промяна на флаг ЕГН“.

  3. Програмата ще поиска потвърждение за промяната. Потвърдете с „Да“.

  4. Програмата ще промени флага за ЕГН и ще установи стойността на поле „Флаг“.

3. Справка за отработени дни и часове за избран период

Добавена е нова справка, която съдържа информация за отработените дни и часове по звена. В отработените часове са включени и отработените часове извънреден труд. Справката може да се изготви за избрано звено или цялата организация и съдържа информация за всички подзвена в избраното звено. Периодът, за който може да се изготви справката се определя от две дати, като датите могат да обхващат период, по-голям от един календарен месец.

Справката се изготвя от меню „Справки“ / „Отсъствия“ / „Присъствена форма“ и след избора на звено и период от допълнителното меню „Прис.форма за период“.

4. Промяна в печатните образи на служебните бележки

Направена е промяна при отпечатване на името на ръководителя в името за подписа и/или в името на представляващия. Към името на ръководителя се добавя званието му (попълнено в досието) и притежаваната научна степен ( от досието). Промяната е направена в „Декларация на работодателя“, „Удостоверението за РайфайзенБанк“, „Потвърждението за Уникредит Булбанк“, „Удостоверение за трудова заетост“, „Удостоверение за Булбанк“, „Съгласие за БДСК“, „Съгласие за СИБАНК“, „Справка-декларация ОББ“, служебната бележка за Експресбанк, ПИБ и за дохода.

III. Модул „Кадри“

1. Промяна в печатните образи на документите

Направена е промяна в печатните образи на трудово-правните документи. Добавена е възможност за отпечатване на „г.“ или „год.“ след всички дати в текста на документите. За тази цел в меню „Настройки“ / „Префикс докум.“ може да попълните желания формат в поле „Форм.д.“ за избрани от Вас документи.

IV. „Интерфейс към други програми“

1. Експорт на данни към програма Oracle

В ПОЛИКОНТ е добавена възможност за изготвяне на трансферни файлове за осчетоводяване на работни заплати в програма "Oracle".

За създаването на всеки файл се използва конфигурирана от потребителя рекапитулация и зададени настройки за интерфейс. Изчислението на сумите в рекапитулацията се извършва по определения от потребителя начин. За да се подготви и осъществи интерфейсът е необходимо да се направят следните стъпки:

1. В "Справки" / "Генератор рекапитулации" се подготвя рекапитулацията, която ще се осчетоводява. В рекапитулацията можете да включите всяко служебно или потребителско перо. Ако попълните текст в полето "Име на стойност", програмата ще го използва в интерфейса вместо името на перото. Имайте предвид, че наименованието на рекапитулацията също се включва при експорта.

2. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената за интерфейса рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Настройка".

Във формата "Конфигуриране интерфейс" за всяко перо, участващо в рекапитулацията се попълва информацията, необходима за осчетоводяване: сметка дебит и кредит, аналитичност дебит и кредит. За всяко перо могат да се опишат една или повече счетоводни статии. Задава се начин на изготвяне на рекапитулацията. Всички възможни начини за изготвяне съдържат информация за разходен център: 30,31,32,33,35,36 и 38. Ако желаете дадена статия да се изготви само за даден разходен център, трябва да го въведете в поле "N РЦ".

Данните за счетоводните сметки се въвеждат директно в полетата "Сметка дебит" и "Сметка кредит". Може да използвате и макрос #СМ# (на кирилица) в поле "Сметка кредит" за извличане на сметката от сметката на разходния център. Макрос #АН# (на кирилица) в поле "Аналит.кредит" извлича данни за аналитичността на разходния център.

Попълването на полетата, които участват в експорта е различно в случай, че разходният център представлява проект за организацията. За да отчете програмата този факт е необходимо в "Сметка дебит" да въведете "PROJECT" ИЛИ аналитичността на разходния център за започва с текста "PROJECT".

Пример за конфигурация - общо за всички разходни центрове:

Перо

Начин

Сметка дебит

Аналит. дебит

Сметка кредит

Аналит. кредит

900

32

613030


#СМ#

#АН#-0

187

32

613040


#СМ#

#АН#









Пример за конфигурация - по разходни центрове

Перо

Начин

Сметка дебит

Аналит. дебит

Сметка кредит

Аналит. кредит

РЦ

Име на РЦ

900

32

613030


#СМ#

#АН#-0

1

FCO Consular - 3003301 CN1001

900

32

PROJECT




6

HMRC OGD 62088

187

32

613040


#СМ#

0-0

1

FCO Consular - 3003301 CN1001

187

32

PROJECT




6

HMRC OGD 62088



4. В "Справки" / "Интерфейс др.програми" се избира подготвената от вас рекапитулация и се продължава от допълнителното меню с "Интерфейс Oracle". Програмата изчислява заплатите, ако е необходимо.

Във формата "Интерфейс Oracle" се изобразяват данните, които ще се прехвърлят. Освен тях програмата съдържа и допълнителни полета, които подпомагат проследяването на конфигурацията.

Записът във файл се извършва от инструментите с избор на формат "Excel". Изберете само полетата, които желаете да се експортират. Може да зададете и допълнителни настройки, които да съхраните в конфигурационен файл и да използвате всеки път при експорта. Натиснете бутона "Старт" за да експортирате данните.

Внимание! Не забравяйте да подпишете ведомостите преди осъществяване на интерфейса!

Забележка: Експортът е разработен по поръчка на Посолство на Великобритания.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Направена е промяна в печатните образи на трудов договор (вид 1), допълнително споразумение (вид 2) и заповед за прекратяване на трудово правоотношение (вид 6), като за името на организация се използва дългото име.

  2. Добавено е отпечатването на вида осигурен в декларации-заявления за парични обезщетения от ДОО.

  3. В справките за заприходени и отчислени активи за избран период е добавена информация за името на звеното.

  4. Отстранена грешка в служебната бележка за дохода.

  5. Променени са печатните образи на договорите за лектори и модератори и договорите за членове на консултативни съвети. При изготвянето на договорите за лектори и модератори е необходимо да се въведе допълнителна информация за продължителността на лекцията, начина на участие (като лектор или модератор ) и броя на дните за предварително представяне на презентациите в полето „Коментар“.

  6. При автоматичното контиране на приходни фактури в модул „Счетоводство“ и използване на разрез „По групи номенклатури“, в аналитичен признак „Количество“ се записва сумата във валута на фактурираните номенклатури от съответната група. При всички начини е добавено и попълването на аналитичен признак 5 „Курс към лева“.

  7. При автоматичното изчисление на стойността на текущата статия или на всички статии от текущия документ вече се взема предвид и стойността на аналитичен признак 5 „Курс към лева“.

  8. Променена е точността при работата с разходните норми в технологичната структура от 4 на 8 знака след десетичната точка. Това означава, че вече може да въвеждате разходни норми с 8 знака след десетичната точка. Освен това са преработени всички форми, отчети и справки, съдържащи информация за разходни норми, както и всички изчислителни процедури.