Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
С тази актуализация ПОЛИКОНТ преминава към 4 версия. Преди всичко, няколко думи за обозначението на версията. То има вида X.YYY като цифрата Х показва версията на програмите, с които операторите работят, а цифрите YYY показват версията на базата. Ние променяме версията на базата при всяка актуализация, но версията на програмите се променя само при значителна промяна на алгоритмите и/или средствата за разработка.
Новата версия ще бъде с 32 и 64 битови варианти на програмите. Освен това ПОЛИКОНТ вече може да се използва изцяло и на компютри с операционна система Linux. Направени са и някои промени в потребителския интерфейс:
Нови икони.
Нови инструменти: мащаб и експорт на структура. Инструментът "Мащаб" Ви позволява да променяте ширината и височината на формите и полетата и така програмата да се приспособява по-добре към разрешаващата способност на екрана и размера на шрифта. Чрез "Експорт на структура" Вие можете да записвате в текстови файл данни, представени в дървовиден вид: сметкоплан, структура на номенклатура, структура на организацията и др.
Има възможност за избор на шрифт при отчетите: при всички стандартни отчети и част от специализираните (засега само фактури, проформи и известия).
Добавен е експорт на отчетите в PDF формат.
Подсистемата за помощна информация има нов външен вид. Експортът на текста от помощта вече е в HTML формат.
Много се надяваме новата версия да Ви хареса и Ви пожелаваме приятна работа!
Добавена е нова таблична справка, която може да се изготви за избран период и избрано звено или цялата организация. Справката съдържа информация за планираните и извършените обучения за назначените служители.
Тя се изготвя се от меню „Справки“ / „Обучение“ . Избира се периода и звеното. От допълнително меню се продължава с „Планирани и извършени об.“
Забележка: Справката е създадена по поръчка на „Дуропак Тракия“ АД – гр. Пазарджик.
До текущата актуализация в ПОЛИКОНТ справките за начисленията и отписванията на провизиите по Стандарт 19 се изготвяха по два начина – по персонал и по разходни центрове. В тези справки се съдържа информация за дните неизползвани платени отпуски по видове и години, размера на провизията и осигуровките за сметка на работодателя – по фондове и общо.
Създадени са 2 нови справки за начисление и отписване по група на разходния център и класификация на персонала. Определянето на разходния център и неговата група, както и класификацията на персонала зависи от стойността на общ параметър 74 „РЦ при отписването се опред.от катал.на начисл.“. При стойност 1 на общия параметър данните се вземат от каталога на начисление, а при стойност 0 – от каталога на отписване. Справките се изготвят от „Справки“ / „Стандарт 19“ / „Нач.Ст.19-гр.РЦ,класиф.“.
Създадени са 4 нови справки:
за начисление на провизии – общо по разходни центрове („Нач.Ст.19-РЦ общо“);
за начисление на провизии - общо по група на разходните центрове и класификация на персонала („Нач.Ст.19-гр.РЦ,кл.общо“);
за отписване на провизии - общо по разходни центрове („Отп.Ст.19-РЦ общо“);
за отписване на провизии - общо по група на разходните центрове и класификация на персонала („Отп.Ст.19-гр.РЦ,кл.общо“).
Забележка: Част от справките са създадени по поръчка на „Дуропак Тракия“ АД – гр. Пазарджик.
В генератора на рекапитулации е добавена възможност за изготвяне на справки с данни за отписване на провизии по Стандарт 19. За да използвате новата възможност е необходимо да въведете в полето „Вед.?“ - 'О' (отписване). Разрезите, които може да използвате в този случай са „В Разходни центрове“, „В група РЦ, класиф.перс.“.
Перата, които можете да включвате в справка за Стандарт 19 са:
251 - за сумата на отпуските
900 - за сумата на отпуските заедно с предвидената индексация
401 - за "Пенсии"
403 - за "Общо заболяване"
405 - за "Трудова злополука"
406 - за "ППФ"
409 - за "УчПф"
410 - за "УПФ"
431 - за "Безработица"
432 - за "Гарантирани вземания"
454 - за ЗО
493 - за общата сума на осигуровките
Създадените по описания в точка 2 начин рекапитулации могат да се включват в групова рекапитулация и да се отпечатват по съществуващите 3 начина.
IV. Отстранени грешки и извършени подобрения
Направена е промяна в сметките за изплатени суми. На сумите по сметки, изплатени през периода от 01.10 до 31.12 на календарната година, не се изчислява и удържа авансов данък.
Автоматичното създаване на приходен ордер от фактура / сторно фактура се извършва само за положителни стойности. Ако вече има създаден ордер към фактура и стойността й стане отрицателна, ордерът се изтрива.
При изготвянето на заличаващ запис на заповед за прекратяване на трудово правоотношение е добавена датата на прекратяване.
Отстранена е грешка при изготвянето на Приложение 15 в случай на застъпващи се болнични листа и предаване на информация на периоди, за които дните и/или часовете са нулеви.
Повишено е бързодействието при изготвяне на интерфейсните файлове към външни счетоводни програми.