Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
С текущата актуализация на ПОЛИКОНТ се добавя възможността потребителите да влияят на използването на взаимозаменяемите ресурси в операциите към маршрутните карти. Работи се в модул „Поръчки“ / „Вътрешни поръчки“ / Избор на МК / „Операции“. От допълнителното меню се избира „Ресурси“.
Формата съдържа данните за необходимите ресурси за изработване на посоченото количество за текущата операция на маршрутната карта. При въвеждане на начало на операция ресурсите за нея се преписват от технологията на производство на номенклатурата от маршрутната карта. Освен необходимите номенклатури с най-висок приоритет за всяка позиция се изтеглят и алтернативните номенклатури. Всеки ред от формата съдържа номенклатурен номер, име, мярка, позиция, приоритет, планова разходна норма и изработено количество на номенклатурата от маршрутната карта. За алтернативните номенклатури изработеното количество по подразбиране е 0.
Ако желаете да редактирате количеството на номенклатурата, която сте произвели чрез влагане на съответния ресурс е необходимо да използвате от допълнителното меню „Промяна на количество“. Програмата ще установи количеството за текущия ресурс и съответно ще намали или увеличи количеството на останалите ресурси за същата позиция.
По този начин потребителите ще могат да посочват от кои от алтернативните номенклатури е произведена всяка маршрутна карта.
Пример: Детайл 1 се произвежда с една операция от Материал 1 с приоритет 0 и от Материал 2 с приоритет 1. Маршрутната карта е за 10 бр. Потребителят е отбелязал, че е произвел 10 бр.
Първоначално формата ще изглежда така:
Ресурс |
Позиция |
Приоритет |
Планова разходна норма |
Изработено количество на детайл 1 от ресурс |
Планов разход на ресурс |
Материал 1 |
10 |
0 |
2 |
10 |
20 |
Материал 2 |
10 |
1 |
3 |
0 |
0 |
Ако потребителят желае да произведе 3 детайла от Материал 2 вместо от Материал 1 трябва да се позиционира на „Материал 2“ и да зададе във формата „Промяна на количество“ количество 3. Програмата ще запише количество 3 срещу „Материал 2“, а срещу „Материал 1“ - количество 7.
Ресурс |
Позиция |
Приоритет |
Планова разходна норма |
Изработено количество на детайл 1 |
Планов разход на ресурс |
Материал 1 |
10 |
0 |
2 |
7 |
14 |
Материал 2 |
10 |
1 |
3 |
3 |
9 |
Промяната на информацията за влагането на номенклатурите ще е възможно само при условие, че отчетният период на фактическата себестойност, който съответства на началото на операцията е отключен.
Използването на алтернативни номенклатури се отразява автоматично на съответните документи за употребени ресурси и на формирането на фактическата себестойност на съответната маршрутна карта.
Забележка: Новата възможност е създадена по поръчка на „СТС пак холдинг“ ООД – гр. Габрово.
Във формата, в която се описват щатните места „Структура“ / „Щатно разписание“ са добавени нови полета.
Полето „Щат?“ показва дали съответното щатно място е в съответствие с изискванията на длъжностното разписание. В този случай полето трябва да има стойност „Д“. Ако съответното място е за извънщатна бройка в полето се въвежда „Н“. В този случай щатното място се оцветява в червено.
В полето „Щат ниво“ може да въвеждате длъжностното ниво (квалификационна степен) на щатното място. Ако попълните това поле програмата ще го извлича автоматично в трудово-правните документи. Полето „Дл.ниво“ е само информативно. То изобразява информацията, въведена за длъжността към щатното място.
Във формата за въвеждане на трудов договор и споразумение е добавено поле „Степ“. Полето е незадължително за попълване. В него се изтегля автоматично стойността, която сте въвели в поле „Щат ниво“ за съответното щатно място. Ако попълните число в полето при отпечатване на документа ще се добави текст за квалификационна степен/длъжностно ниво.
Променено е отпечатването на датата в текста „Днес, “. В случай, че при настройките към документ от вид 11/12 сте задали в полето „Печат дата?“ - „Н“ (не), вместо датата на документа ще се отпечата многоточие ('...........' ).
Създадена е нова форма на поименно щатно разписание (Печатна форма-7). Тя съдържа следната информация: номер, име и код по НКПД на длъжността, код на икономическата дейност, схемата за осигуряване (категория труд), персонален номер и имена на служителите, длъжностната степен (от документа, щатното място или длъжността) и данни за основна, брутна заплата и допълнителни възнаграждения. Последното поле „Щ?“ показва дали щатното място е извънщатно („Н“). Тези места са оцветени в червено. Имената на структурните звена се оцветяват в зависимост направените настройки за съответния вид звено.
В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени колони за код на икономическата дейност и флагът, който показва дали мястото е извънщатно.
Създадена е нова форма на длъжностно разписание (Печатна форма-3).
Тя съдържа информация само за щатните места, които имат стойност „Д“ в полето „Щат?“. Данните в това длъжностно разписание са групирани по длъжности, диапазони на основната месечна заплата, код на икономическата дейност, изискваното образование и категорията за пенсиониране (схема на осигуряване).
Създадени са печатни образи на документите за награди и наказания. В тях се съдържа информация за номера и датата на документа, данните за текущото назначение на служителя, както и вида, причините и мотивите за наказанието/наградата.
Документите могат да се отпечатват в групов режим. За тях могат да се правят и всички останали настройки, като префикси, лого, дати, брой копия и т.н.
Добавени са нови възможности за описание на пера. В “Основни данни“ / „Описание пера“ са добавени нови видове пера - Л („Заглавие ляво“) и З („Заглавие дясно“). Перата, които са от вид „Л“ се отпечатват във фишовете и ведомостите за заплати в заглавната част от ляво, а тези от вид „З“ - отдясно.
Променени са печатните образи на фишовете, ведомостите и ведомостите по звена.
Забележка: Промените са направени по поръчка на „Юрий Гагарин“ АД – гр. Пловдив.
Увеличено е изчакването при зареждане на файл с актуализация от www.polikont.bg.
Ctrl_C и Ctrl_V отново може да се използват при работа с таблични подформи.
Премахната е грешка при създаване на стандартен отчет на база на шаблон (заглавие и под).
Във формата за въвеждане на съдържанието на сметките за изплатени суми е добавена информация за гражданския договор, с който е свързана сметката.