Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Във връзка с Постановление № 57 от 14.03.2014 г. за приемане на Устройствен правилник на Агенция „Митници“ се изменя Класификатора на длъжностите в администрацията. Промяната е обнародвана с Държавен вестник бр. 25 от 18.03.2014 г.
Добавена е нова статистическа справка. Справката съдържа информация за броя на служителите, приравнени към пълен работен ден, с натрупване по звена и разходни центрове. Справката се изготвя за избрано звено и/или цялата организация, като се включва информацията за звеното и неговите подзвена. Справката се изготвя за период от един месец (текущия каталог). Данните за звеното, в което е назначен служителят се определят от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70. Информацията за разходните центрове се взема от попълнените данни за разходните центрове на всеки служител в избрания месец.
FTE бройката на всеки служител се изчислява, като сборът на отработените часове и часовете в платен отпуск се раздели на законоустановените часове за месеца, закръглени до втория знак. Законоустановените часове за месеца се изчисляват, като произведение от броя на работните дни по официалния календар и законоустановената продължителност на работното време на длъжността, на която е назначен служителят.
Броят на служителите за звеното и разходния център представлява сбор от бройките на всеки служител, закръглен до втория знак.
Забележка: Справката е изготвена по поръчка на МБАЛ „Токуда болница София“ АД.
Във формата за въвеждане на щатните места („Структура“ / „Щатно разписание“) са добавени нови полета за системата на заплащане и вида на работника/служителя. Полетата са незадължителни за въвеждане. При създаването на щатни места от еталон системата на заплащане и вида на служителя се преписват от еталонното място.
Информацията от новите полета се използва от програмата в част от описаните в т.2 справки.
В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени полета за системата на заплащане за щатното място и от трудово-правния документ на назначеното лице, както и данни за вида на работника/служителя.
Добавени са 5 нови статистически кадрови справки. Те се изготвят от меню „Справки“ / „Статистически справки“. Потребителят задава датата, към която желае да получи информацията. От формата с йерархичната структура на организацията се избира структурно звено. От допълнителното меню се посочва желаната справка:
„Списъчен състав по клас професии, образование, квалификационна степен и пол“ („СС по кл.пр,обр. и кв.ст.“)
В справката се съдържа информация за броя на служителите, групирани по клас професия, образование, квалификационна степен и пол. Информацията за клас професия и квалификационна степен се извлича от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70.
„Списъчен състав по звена и клас професии“ („СС по звено и кл.пр.“)
В справката се съдържа информация за броя на служителите, групирани по звена и клас професии. Информацията за звеното и класа професия се извлича от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70.
„Справка за персонала“ („Щат и перс. по зв. и кл.пр.“)
В справката се съдържа информация за броя на щатните места и назначените служители, групирани по звена и клас професии. Информацията се извлича от щатното разписание към избраната дата и от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70.
„Справка за наличните работници по длъжности“ („Работн.по сист.з. и вид“)
В справката се съдържа информация по звена и длъжности за броя на работниците (без служителите) на повременна и сделна система на заплащане, с отделяне на броя на основните и спомагателни работници. Информацията се извлича от щатното разписание към избраната дата и от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70.
„Справка за персонал по система на заплащане“ („Работн.по сист.запл.“)
В справката се съдържа информация по звена и длъжности за броя щатните места и на назначените работниците на сделна и повременна система на заплащане. Информацията се извлича от щатното разписание към избраната дата и от трудово-правните документи, действащи към началото или края на месеца, в зависимост от стойността на общ параметър 70.
Забележка: Справките са изготвени по поръчка на „ВМЗ“ АД – гр.Сопот.
В ПОЛИКОНТ е създадена нова възможност за разпределяне на разходите за заплати на част или на целия персонал по звена. Токова разпределяне е полезно, ако имате служители, които полагат труд в повече от едно звено на вашата организация.
Перата се разпределят по звена на базата на часове, проценти или директно зададени стойности.
Възможните начини са следните:
N на разпр. |
Име на разпределяне |
Параметри на перо/пера |
---|---|---|
1 |
Отработени часове |
4 |
2 |
Нощни часове |
202 + 203 + 613 |
3 |
Отработени часове на официален празник |
205 + 605 |
4 |
Часове разположение |
208 |
5 |
Часове домашно дежурство |
209 |
13 |
Извънредни часове на официален празник |
207 + 607 |
14 |
Извънредни часове в работни и почивни дни |
204 + 604 |
15 |
Извънредни часове в работни, почивни дни и на официален празник |
206 + 606 |
21-25 |
Процент 1 до Процент 5 |
|
31-35 |
Стойност 1 до Стойност 5 |
|
Последователността на работа е следната:
В „Текущи данни“ / „Нормативни пера“ срещу всяко перо, чиято стойност желаете да разпределяте по звена задайте начин на разпределяне. При създаване на нов каталог данните за начина на разпределяне се копират от предходния период. Ако желаете можете да използвате различни начини на разпределяне в различните отчетни периоди.
В „Текущи данни“ / „Персонал“ за служителите, за които ще правите разпределяне въведете във формата „Разпред.по звена“ информацията за звеното, данните за отработените, нощните и извънредните часове, часовете в разположение и домашно дежурство. Ако използвате разпределяне с проценти въведете процентите, които желаете да разпределите в съответното звено. За перата с директно задаване на стойност, въведете стойността на перото, която отделяте в съответното звено.
Имайте предвид, че в полетата за часове можете да въвеждате само положителни числа или нули, а в полетата за проценти – числа между 0 и 100.
Звената, в които разпределяте разходи трябва да съществуват в съответния каталог.
Данните за работата на служителите по звена могат да се въвеждат само ако съответния каталог е отключен и е с неподписани ведомости.
Не въвеждайте данни за часовете, процентите и стойностите за основното звено. Програмата изчислява отработените часове за основното звено като намали параметъра на перо 4 Отработени часове с часовете, които сте записали за останалите звена. По аналогичен начин се изчисляват останалите часове като се използват параметрите на перата, посочени в таблицата.
Процентите за основното звено се изчисляват като от 100 % се извадят въведените процентите за другите звена. При директното разпределяне на стойност на перо за стойността на основното звено е равна на стойността на перото, намалена с отделените стойности в другите звена.
Разпределянето на стойностите на перата се извършва автоматично от програмата на база въведената информация за работата на служителя в звената.
Може да използвате следните нови справки в генератора на рекапитулации:
„В по звена с разпред. и РЦ“
„П по звена с разпред. и РЦ“
„В персонал хориз.30 – разпред.по звена“
„По звена с йерархия“ / Избор на звено / „В персонал хориз.30 – разпред.по звена“
„Пълна“ / F5 / “Разпред.по звена“.
В хоризонталните справки по персонал всеки служител се изобразява на толкова реда, в колкото звена е работил. Данните за разпределените суми са оцветени в лилаво.
Забележка: Механизмът за разпределяне на разходите по звена е създаден по поръчка на МБАЛ „Токуда болница София“ АД.
Отстранена е грешка в параграфа за плащане на служебни шаблони 4,14,24 и 34 (110000 вместо 111111) и в начина на изчисление на шаблон 24 ДОД за граждански договори. Ако желаете презаредете отново шаблоните или ги коригирайте.