Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.494

ПОЛИКОНТ – 4.494 / 12.11.2014


I. Модули "Работна заплата", "Кадри"

1. Документ за решение на ТЕЛК

Добавен е нов документ 36 Решение на ТЕЛК. Той се използва за въвеждане на информация за намалена трудоспособност на персонала.

Документът се въвежда на два етапа. На първия етап се въвеждат данните за номера и датата на телковото решение и периода, през който действа. На втория етап се въвежда съдържанието на документа - процент на намалената трудоспособност и пояснение. Документът не влиза в сила. Той се използва за изчисление на перата за данъчни облекчения.

2. Справка за решения на ТЕЛК

Добавена е нова справка в меню "Справки" / "Решения на ТЕЛК". Справката може да се изготви за избран период.  Справката съдържа информация за всички работещи, които имат действащi решения на ТЕЛК през избрания период - номер и име на служител,  номер, дата, коментар и период на решението за ТЕЛК, процент за намалена трудоспособност и пояснения.

Справката може да се изготви от меню "Справки" / "Решения на ТЕЛК".

II. Модул "Работна заплата"

1. Нова възможност за работа с данъчни облекчения за намалена трудоспособност

Добавен е общ параметър 68 Данъчни облекчения от докмент за ТЕЛК. При стойност 0 информация за ползване на данъчни облекчения на лицето се получава от добавените му пера 349 и 469.

При стойност 1 на общия параметър, месечното и годишното данъчно облекчение се ползва от лица, на които са въведени документи за ТЕЛК с 50% и над 50% инвалидност. В този случай перата 349 и 496 трябва да са незадължителни.  Програмата сама ги добавя и изтрива на служителите в зависимост от това дали имат действащ документ за ТЕЛК или не. За да има даден служител месечно данъчно облекчение е необходимо да има действащ документ за поне един ден от месеца, а за да има годишно данъчно облекчение - да има действащ документ за поне един ден от годината.

2. Автоматично генериране на документи за ТЕЛК

Добавена е възможност за автоматично генериране на документи за ТЕЛК - "Текущи данни" / "Генериране док.ТЕЛК".

За да генерирате документите е необходимо текущият каталог да е отключен и с неподписани ведомости, а всички предходни каталози да са с подписани ведомости. Освен това се изисква и предходният каталог да е отключен.

Документите се генерират на всички работещи, които имат перо 349 в текущия каталог. Периодът на действие на документа се определя от периода на перото. В съдържанието на документа се попълва 50 в полето  за % инвалиндост.

Автоматично се добавя документ за ТЕЛК с период от един ден (последния ден на последния подписан месец), на работещите, които са имали поне в един месец от началото на годината до текущия каталог перо 349 и нямат перото в текущия каталог. В съдържанието на документа отново се попълва 50% намаление на трудоспособността. Този документ ще се използва при годишното изравняване на данъка.

След генерирането на документите, като резултат може да се разгледа списъкът на успешно и неуспешно генерираните документи.

Генерираните документи ще се използват при определянето на правотото на месечни и годишни данъчни облекчения. В тези документи могат да се направят ръчно корекции, като в тях се отрази действителния процент нетрудоспособност, номер, дата и период на действие. Може да съхраните и образа на решението на ТЕЛК в дневника по познатия вече начин.

3. Нови начини за конфигуриране на нормативни пера

Създадени са два нови начина за изчисление на пера:

4. Печат на фишове по оператори

Добавена е възможност за отпечатване на фишовете с подреждане по номер на оператор, пореден номер и персонален номер. Може да използвате тази възможност, ако данните за вашите служители се обработват от няколко оператора / касиера и те раздават фишовете на служителите.

III. Модул "Фактури"

1. Протоколи по чл.117 от ЗДДС 

С тази актуализация към модул "Фактури" се добавят нови видове документи - протоколи по чл.117 от ЗДДС и протоколи към протоколи по същия член. Работата с тези документи е сходна на работата с фактурите и известията към тях. Извикването на новите форми става от "Документи" / "Протоколи по чл.117".

Добавени са нови служебни основания за начисляване или неначисляване на ДДС с номера 53 до 65. Те са подходящи за протоколите по чл.117.

Създадена е нова справка, която групира стойностите на номенклатурите по класификационнен код за ИНТРАСТАТ. Справката се извиква от допълнителното меню "Групиране по CN8". В тази връзка към "Основни данни" / "CN8 ИНТРАСТАТ" е добавена форма, с която може да създадете списък на използваните от Вас CN8 кодове, а формата за въвеждане на номенклатури е разширена с полета "Код CN8" и "Име на вид стока".

Описът на документите ("Справки" / "Опис на документи") е преработен и включва и протоколите по чл.117. Добавен е служебен шаблон, който ще ви даде само списъка на издадените протоколи.

Автоматичното осчетоводяване на протоколите може да се извършва по аналогичен начин на останалите документи. Обръщаме внимание, че за момента документите в зависимост от избраната типова операция ще се запишат само в единия от двата дневника на ДДС. Другият запис трябва да направите самостоятелно. Автоматичната работа с двата дневника ще бъде реализирана в някоя от следващите актуализации.

Новата функционалност е създадена по поръчка на "СТС пак холдинг" ООД - гр.Габрово.

IV. Модул "Счетоводство"

1. Аналитични признаци за папка

Работи се в "Основни данни" / "Папки" / Избор на папка / F5 / "Атр.по подразбиране".

Формата се използва за задаване на стойности по подразбиране на аналитичните признаци за избраната папка. Попълнените в тази форма данни за аналитичните признаци се извличат автоматично при добавяне на счетоводно записване в дадената папка, ако една от двете сметки притежава съответната аналитичност. Признаците се използват само при ръчните записвания и не влияят на записванията, направени чрез типови операции.

За да зададете стойност на аналитичен признак по подразбиране е необходимо най-напред да въведете или изберете код на атрибут. Ако той е от тип "Списък", посочете или изберете номер на елемент. За останалите типове атрибути ("Текст", "Дата" или "Число"), попълнeте желаната стойност в полето "Стойност по подразбиране".

По всяко време може да променяте данните в тази форма - да добавяте нови атрибути по подразбиране, да променяте стойности или да изтривате признаци. Промените ще се отразят само на бъдещите счетоводни записвания.

Новата възможност може да Ви е полезна ако в папката контирате документите само за дадена банка, отчетна група, проект, вид дейност и др.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка във файла за масово плащане към Алфа Банк.
  2. Премахната е грешка при прилагане на ключ при многофирмена конфигурация на ПОЛИКОНТ. Грешката е възникнала в 493 актуализация.
  3. В табличната форма на поименното щатно разписание са добавени полета за образователна степен, номер и дата на решение на ТЕЛК.
  4. Отстранена е грешка при изобразяване на колоните в спрвките за права за платени отпуски.
  5. В модул "Граждански договори" вече може да се изпозват възможностите за интерфейс към други счетоводни програми.
  6. Създаден е нов интерфейсен файл към Гама конт, в който се включва информация за номерата и имената на служителите. Той се старира с "Интерфейс Гама конт-2" / "Интерфейс Гама конт ГД-2".
  7. Променен е видът на операцията за дебит при плащане на суми по граждански договори от 21 на 25.