Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
В справката за новопостъпили служители се добавени нови колони за основна заплата, % професионален опит и допълнително възнаграждение за професионален опит. Тази информация се извлича от документа за назначаване.
В справката за напуснали служители са добавени нови
колони за основна заплата, % професионален опит и допълнително
възнаграждение за професионален опит. Информацията се извлича от последния
трудово-правен документ, предхождащ заповедта за освобождаване.
Промените са направени по поръчка на "Монди Стамболийски" ЕАД.
С предходната актуализация беше създадена възможност за съхраняване на информацията за длъжностните лица с роли 1, 21 и 31, които са действащи към момента на създаването на документите за персонала. Припомняме, че за да използвате тази възможност е необходимо във формата "Настройки" / "Префикси докум." за съответния документ полето "Съхр.роли?" да има стойност 'Д'. В този случай информацията за ръководителите се съхранява към документите в момента на тяхното въвеждане, като се преписват ръководителите, въведени в меню "Настройки" / "Роли".
В някои организации има практика за различните документи ролите на ръководителите да се изпълняват от различни лица - например ролята на упълномощен ръководител за трудовите договори се изпълнява от едно длъжностно лица, а за допълнителните споразумения или отпуските - от друго. Както знаете, в ПОЛИКОНТ вече съществува възможност за задаване на ролите на ръководителите индивидуално към всеки вид документ (меню "Настройки" / "Подписи документи").
С текущата актуализация се променя начинът на изтегляне и съхраняване към документите на ролите на ръководителите. Програмата най-напред проверява дали за съотвения вид документ има индивидуално зададени роли и ги преписва в документа. В противен случай използва данните за ролите на ръководителите на ниво фирма.
Например: За документ 11 е зададено съхраняване на ролите на ръководителите ("Настройки" / "Префикси.докум.") В данните за фирмата ("Настройки" / "Роли") Иван Иванов е с роля 1. Към трудовия договор ("Настройки" / "Подписи документи" - Трудов договор) е въведен Петър Петров с роля 1. В подписите към трудовите договори ще се съхрани Петър Петров.)
Данните за съхранените роли към всеки документ могат да се разгледат от допълнителното меню "Съгласуване" на дневника с документи.
Добавена е нова таблична справка в хоризонтален вид в генератора на рекапитулации. Тя се иготвя за период в табличен хоризонтален вид и може да съдържа до 30 колони със сумите на параметрите и/или стойностите на зададени от потребителя пера. Справката се изготвя по служители и включва информация за поредния и личния номер, имената, ЕГН, звеното и главното звено, длъжността, разходния център, класификация 1 и класификация 2, основната заплата, професионалния опит, договорения % и размер на допълнителното възнаграждение за професионален опит, отчетен период.
Справката съдържа информация за един или повече отчетни периода.
Тя може да се изготви за цялата организация и/или за избрано звено. Работи в меню "Справки" / "Генератор на рекапитулации", избира се рекапитулацията. В първия случай се продължава от допълнителното меню с "В Персонал хориз. - 30 сум." и се задава период, а във втория случай - със "Звена с йерархия", задава се период, избира се звеното и се извиква от допълнителното меню "В Персонал хориз.30-сум.". В справката за избраното звено се включват данните за служителите, назначени в звеното и неговите подзвена.
При изготвянето на справката за един месец се използват данните само от избрания месец. При изготвяне на справка за период стойностите и/или параметрите на перата се сумират, а данните за служителите се вземат от последния период. Служителите, които нямат нито едно от включените в справката пера в последния период, в полето "Тек.перс" имат стойност "Н". Данните за тях са оцветени в червено.
Справката е направена по поръчка на "Монди Стамболийски" ЕАД
Променени са следните табличните справки, които се изготвят от генератора на рекапитулции:
Описаните справки вече могат да се изготвят за период по-голям от един месец. В тях са добавени и нови полета за класификация 1, класификация 2, за последен каталог, флаг за текущ персонал др.;
Добавен е нов общ параметър 99 "Облекчения за деца с увреждания". Неговата стойност съдържа размера на облекчението, което се използва при изчисляване на годишния данък. Данъчното облекчение за деца с увреждания за 2015 г. е 2000 лв.
Във връзка с чл.22г от ЗДДФЛ е добавено ново незадължително перо 487 "За дан.обл. - деца с увр.".
Във връзка с изменения на ЗДДФЛ от 2015 г. могат да се ползват данъчни облекчения за деца и за деца с увреждания. Данъчните облекчения могат да се ползват от работещите при определяне на годишната данъчна основа от работодателя, ако предоставят през периода от 30.11 до 31.12 на съответната година на работодателя необходимите документи (декларации по чл.22в / чл.22г от ЗДДФЛ, валидно решение на ТЕЛК и др.)
В ПОЛИКОНТ за ползване на данъчно облекчение за деца (чл.22в ЗДДФЛ ) е необходимо на служителя да се добави в месец декември незадължително перо 497 "За дан.обл. - деца" и в параметъра да се въведе броят на децата, които не са навършили пълнолетие и за които родителят има право да ползва облекчение. Размерът на облекчението за едно дете е 200 лв., за две деца - 400 лв. и за три и повече деца - 600 лв. С него се намалява данъчната основа.
За ползване на данъчно облекчение за деца с увреждания (чл.22г ЗДДФЛ ) е необходимо на работещия да се добави незадължително перо 487 "За дан.обл. - деца с увр." и в параметъра да се въведат броя на децата, за които родителя има право да ползва облекчение. Размерът на облекчението е стойността на общ параметър 99.
Във връзка с промяна в ЗДДФЛ за 2015 г. е променен печатният образ на служебната бележка при напускане. Новият образец е публикуван в ДВ бр.77 / 06.10.2015 г.
Служебната бележка може да се изготви от меню "Справки" / "Служебни бележки" и след избор на лицето от допълнителното меню "ДОД при напускане". За изготвяне на бележки за 2014г. се използва "ДОД напускане 2014".
Направена е промяна в начина на изготвяне на сметки за изплатени суми за периода от м.10.2015 г. до м.12.2015 г. Промяната е във връзка с промяна в ЗДДФЛ и за този период вече лицето може да избира дали да му се удържа данък или да не се удържа данък върху сумата от сметката. В ПОЛИКОНТ по подразбиране автоматично се попълва облагаемия доход и се изчислява данък. В случай, че не желаете да се изчислява и удържа данък е необходимо облагаемия доход да е променен на 0. (през 2013 г. и 2014 г. последното тримесечине не се удържаше данък върху изплатените суми).
Във връзка с промяната в ЗДДФЛ е променен и печатния образ на сметките за изплатени суми. Новият образец е публикуван в ДВ бр.77 / 06.10.2015 г. Всички сметки, изготвени с дата на документа 01.09.2015 г. и след това ще бъдат в новият образец, а изготвените с дати, преди 01.09.2015 г. ще бъдат в стария образец за 2015 г.
В описанието на номенклатурите е добавено поле "Ув.ВТП%". В него операторите могат да въвеждат процент, с който програмата ще увеличи количеството при генериране на вътрешни поръчки. По подразбиране полето е празно, което означава, че няма да има автоматично увеличаване на количеството.
Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.
ПОЛИКОНТ изисква изпълнението на отделните позиции (партиди) в една вътрешна поръчка да се извършва в заложената маршрутна последователност и всяка следваща операция да започва след завършването на предишната. Ако количеството в партидата е твърде голямо това може да създаде затруднения от транспортен и организационен характер. Досега операторите, занимаващи се с ресурсно планиране, трябваше ръчно да разбиват тази партида на по-малки партиди за да покрият тези затруднения. От тази актуализация ПОЛИКОНТ може автоматично да разпределя големите количества в по-малки партиди. За тази цел се използва стойността на поле "Дет.в пор." (детайли в поръчка) от описанието на номенклатурата. В него операторите трябва да запишат желания максимален размер на партидата ( за произвежданите номенклатура) . Ако стойността на полето е 0 (по подразбиране) се приема, че няма ограничение на размера на партидата.
Промяната е направена по поръчка на "Габинвест" ЕООД.
Създаден е нов общ параметър - 253 Отчитане на заработка с данни за време. Той определя дали при отчитането на операциите в маршрутните карти потребителите ще могат да въвеждат в полетата за начало и край само данни за датата (стойност 0) или за датата, часа и минутата (стойност 1). След актуализацията стойността на общия параметър е установена в 0. Ако желаете да отчитате и време при изпълнението на операциите е необходимо да я коригирате.
Във връзка с горната промяна са променени справките за отчитане на нормената заработка, процедурите за генериране на употребени ресурси и произведена продукция, разпределянето на разходите по операции в модул "Фактическа себестойност", както и справките за анализ на незавършеното производство, текущите разходи и произведената продукция.