Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.516

ПОЛИКОНТ – 4.516 /  16.11.2015


I. Модул "Дълготрайни активи"

1. Основни данни

В основните данни за дълготрайния актив е добавена възможност за въвеждане на фабричен номер и доставчик. Фабричният номер се състои от цифри и/или букви и е с максимална дължина 15 символа. Доставчикът се избира от списъка на контрагентите. 

2. Акт за въвеждане в експлоатация на ДА

Отпечатването на акта за въвеждане в експлоатация на дълготраен актив се извършва от допълнителното меню на формата с основните данни на ДА с "Акт за въвеждане в експлоат.".

Добавена е възможност за въвеждане на данните за комисията, която е прегледала и приела актива. За целта се избира от допълнителното меню "Комисия за въвежд.експл.". Председателят и членовете се избират от списъка на длъжностните лица. За председател програмата приема длъжностното лице с пореден номер 1. Останалите лица са членовете на комисията.

Ако към актива не е въведена комисия, данните за нея ще се вземат от подписите към отчет 1010 ("Настройки" / "Подписи документи").

При изготвянето на отчета се използват основните данни на дълготрайния актив и информацията от първия запис на неговата хронология.

Потребителите могат да задават отпечатването на header(лого) и footer от "Настройки" / "Настройки на отчети".

Новите възможности и промените са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

3. Промени в справките за ДА

В инвентарната книга, инвентарния опис, списъка на дълготрайните активи и в справката за заприходените активи са добавени полета за фабричен номер, номер и име на доставчик.

Добавено е поле за отчетна стойност в началото на месеца в групираната инвентарна книга.

II. Модул "Поръчки"

1. Промяна на приложението за отчитане на заработката

Направена е промяна във външния вид и начина на работа на приложението за отчитане на операциите. Добавени са полета за предишната операция по маршрутната карта, възможност за въвеждане на брак и годно количество, място на изпълняване на операцията и изпълняване от бригада.

Начинът на работа при стартиране на операция ще е следният:

  1. Работникът ще въведе своя личен номер и ще се идентифицира с парола.
  2. С помощта на баркод-четец, свързан с компютъра ще сканира баркода от маршрутната карта или отчетната бележка.
  3. Програмата ще извлече въведените данни за предходната и за текущата операция – код и име на операцията, въведено годно количество и брак, както и данните за работното място.
  4. Ако е необходимо операторът ще може да редактира номера на работното място, а програмата ще изобрази името му.
  5. Ако операцията ще се изпълнява от бригада ще е необходимо да се въведе нейния номер, а програмата ще изобрази името й.
  6. Работникът ще натисне бутона „Старт“.

Начинът на работа при отчитане на операция ще е следния:

  1. Работникът ще въведе своя личен номер и ще се идентифицира с парола.
  2. С помощта на баркод-четец, свързан с компютъра ще сканира баркода от маршрутната карта или отчетната бележка.
  3. Програмата ще извлече въведените данни за предходната и за текущата операция – код и име на операцията, въведено годно количество и брак.
  4. Ако операцията е извършена от бригада ще е необходимо да се въведе нейния номер, а програмата ще изобрази името й.
  5. Работникът ще въведе данни за годно количество и брак и ще натисне бутон „Край“. Ако сумата от въведеното годно количество и брака за текущата операция надхвърлят въведеното годно количество от предната операция, програмата ще изведе предупреждение за грешка. Работникът ще може да избере „Потвърждавам“ или „Отказ“. При потвърждение въведените данни ще се съхранят, а при отказ работникът ще има възможност да коригира данните в полетата за годно количество и брак.
2. Нова справка за незавършени маршрутни карти

Създадена е нова таблична справка за незавършените маршрутни карти. Тя се стартира от "Справки" / "Незавършени МК".

Справката съдържа информация за стартираните операции от всички разрешени маршрутни карти. Полето "Външна поръчка" съдържа кода на външната поръчка, за която пряко или косвено е предназначена маршрутната карта. Ако тя осигурява повече от една външна поръчка, полето има стойност '*'. Следва информация за номенклатурата, количеството в картата, кода и наименованието на текущата операция. Останалите полета в справката се отнасят за следващата операция: номер и име, номер и име на работно място, оставащо количество, оставащо време в минути, начало и край (фактически или планови).

3. Длъжностно лице във външни поръчки

Във формата за работа с външните поръчки са добавени полета за номер, име и длъжност на представителя на контрагента, който е направил поръчката. Полетата са незадължителни за въвеждане. Необходимо е да посочите номера на длъжностното лице или може да използвате форма за избор. Ако лицето липсва в списъка, може да го добавите с бутона "Нов".

Данните за длъжностното лице се използват при отпечатване на потвърждението на поръчката (виж т.4).

4. Печат на потвърждение на поръчка

Отпечатването на потвърждението на поръчка се извършва от допълнителното меню на формата с външните поръчки с "Потвърждение за поръчка". Печатната форма съдържа данни за контрагента, длъжностно лице, както и за поръчаните позиции - номенклатура, количество, мярка, договорена цена и търговска отстъпка, парична единица, стойност и срок.

Ако желаете може да задавате отпечатване на header (лого) и/или footer като използвате формата "Настройка на отчети".

Промените и новите възможности в т.II са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

III. Модули "Складове" и "Фактическа себестойност"

1. Товарителница

Създаден е нов документ с код 67 "Товарителница". Ако желаете да го използвате е необходимо да го свържете с операция за разход. Разработен е и специализиран печатен образ на този вид документ.

Ако желаете може да задавате отпечатване на header (лого) и/или footer като използвате формата "Настройка на отчети".

Печатният образ на товарителницата е създаден по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

IV. Модули "Счетоводство" и "Фактури"

1. Нов тип сделка

Добавен е нов тип сделка за дневника на продажбите 27 Доставки по чл.82 ал.2-5 - 0%. Тя може да се използва при създадването и контирането на протоколите по чл.117 за самоначисляване на ДДС при получена доставка на транспортна, куриерска или спедиторска услуга.

В тази връзка са променени дневниците, декларацията и файловете за ДДС, както и тестовете за правилно осчетоводяване.

При работата в модул "Фактури" може да използвате основание 66 Дост.трансп.,спед.,куриер.усл. (чл.82, ал.2, т.3 ЗДДС и чл.23, ал.3 ППЗДДС), което е свързано със сделка 27.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена грешка при регистрация на допълнителни споразумения, изготвени на основание чл . 118 от КТ.
  2. Отстранена грешка при попълване на поле "Булстат номер" при регистрацията на трудови договори на основание чл. 62, ал.4 от КТ.
  3. Отстранена е грешка при изпращане на отчети по електронна поща, когато името на файла е на кирилица.
  4. Отстранена е грешка при изготвяне на справката за класификацията на текущия персонал. В справката не се включваше обработката на документи от вид 10 Встъпителен трудов договор.