Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.520

ПОЛИКОНТ – 4.520 / 01.02.2016

Внимание!!! За да се приложи 520 актуализация на ПОЛИКОНТ е необходимо всички каталози в модул "Работна заплата" след 01.2016 да са отключени за промени - с подписани или с неподписани ведомости!


I. Модули "Работна заплата" и "Кадри"

1. Нови основания за отсъствие

Създадени са нови причини за отсъствие:

Новите причини за отсъствие могат да се използват в документи, които имат начална дата след 01.01.2016 г.

Всички нови видове отсъствия са включени в процедурата за изчисление на работни заплати.

2. Промени при работата с документи за отсъствие

С текущата актуализация в документите за отсъствие са добавени нови полета, в които се въвежда информация за анкетен лист в случаите, в които лицето умишлено е увредило здравето си. В тези случаи е необходимо работодателят да попълни анкетен лист и да въведе в ПОЛИКОНТ данни за неговия номер, дата и причина. Информацията за анкетния лист е необходима за предаване на описите в НОИ.

Възможните причини за умишлено увреждане на здравето са следните:

За посочване на причината за умишлено увреждане на здравето може да използвате и форма за избор. Данните за анкетния лист трябва да са едновременно попълнени или празни.

При работата с документите за отсъствия трябва да имате предвид следното:

3. Банкови документи на персонала в чужбина

С текущата актуализация се създава възможност за въвеждане на банкови документи на персонала в чужбина. Промяната е свързана с възможността за изплащане на обезщетенията по НПОПДОО в банкови сметки в чужбина. Страните, в които НОИ позволява да се правят такива изплащания може да разгледате във формата "Държави". Позиционирайте се в полето "Код за НОИ" и извикайте формата за избор.

Ако имате такива служители е необходимо да направите следните стъпки:

  1. Във формата "Държави" да въведете държавите, в които вашите служители имат сметки и да посочите кодовете им съгласно номерацията на НОИ.
  2. Да създадете населените места в съответните държави.
  3. Да създадете банките и банковите клонове в населените места в чужбина.
  4. Да въведете документи от вид 71 или 72 на служителите, като в съдържанието на документите използвате банковите клонове в чужбина. Банковте сметки в чужбина започват със символи, различни от BG и могат да имат обща дължина на IBAN сметката до 34 знака.
  5. Да заредите в полето "Образ" на документа в дневника файл (PDF, BMP, JPEG), който представлява сканиран образ на документ - удостоверение от чуждата банка за сметката на служителя.
  6. Да посочите банковата сметка в документ от вид 54 Заявление-декларация като сметка, по която служителят желае да получава паричните обезщетения.

II. Модул "Парични обезщетения"

1. Работа с описи на документи за НОИ за 2016 година

С Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са направени промени в реда и начина на предаване на информацията за изплащане на паричните обезщетения в НОИ.

В тази връзка в ПОЛИКОНТ е създадена нова форма, която потребителите трябва да използват за регистриране, отпечатване на уведомления и изготвяне на файловете с информация за НОИ.

Работи се в меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения >=2016".

Новата форма се състои от две подформи. Горната подформа съдържа списък на описите, а долната - съдържанието на документите за всеки опис.

При въвеждане на данните за описа трябва да имате предвид следното:

След въвеждане на информацията за описа може да работите по два начина: да генерирате автоматично опис или да въведете списъка с удостоверенията ръчно.

Подформата с удостоверенията съдържа следните данни:

За автоматично генериране на опис изберете от допълнителното меню една от трите възможности за подреждане - по дата; по азбучен ред; по дата и азбучен ред. Програмата ще прегледа всички документи за отсъствие и заявления-декларации, които са с начална дата, дата на документ или дата на завеждане след 01.01.2016 г. и не са включени в описи и ще ги добави във вашия опис. Имайте предвид, че документите ще се добавят само ако отговарят на следните изисквания:

Всички документи ще се добавят в описа с код на операция 0 "представяне". Флагът за деклариране/промяна ще съответства на флага, който сте посочили в заявлението (документ 54) - 1 "деклариране" или 2 "промяна". За болничните листа, към които няма декларация - флагът винаги е 1 "деклариране".

При ръчното въвеждане на информацията за удостоверенията трябва да имaте предвид, че програмата отново контролира съответствието между вида на отсъствието и вида на заявлението  и изисква началните дати да съвпадат.

От допълнителното меню на подформата с удостоверенията може да отпечатате заявлението, удостоверение 9 или 10, да разгледате справката за предадените данни на съответния служител, както и да получите справка за работните дни/часове в периода на отсъствието.

Изготвянето на файловете с Приложение 9 и 10 за описа се извършва от допълнителното меню на горната подформа. От него може да отпечатате и придружително писмо.

Преди да изготвите файловете за НОИ задължително проверете и попълнете данни за предприятието - адресни данни, номер на териториално поделение на НОИ, телефони, електронна поща. Не пропускайте да въведете да и датата на регистрация на КЕП за упълномощеното лице.

С файловете към НОИ се предават и информация за служителите - адресни данни - населено място, област, община, адрес, телефони, електронна поща. Добре е да прегледате и актуализирате тази информация за вашите служители преди да започнете да изготвяте файловете.

Имайте предвид, че на страницата на НОИ имате възможност да тествате изготвените файлове преди да ги предадете с КЕП.

След приемане на информацията в НОИ не забравяйте да отбележите, че съответният опис е приет.

III. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка при изготвяне на справката за планирани и извършени обучения.
  2. Отстранена е грешка при възстановяване на минимизиран ПОЛИКОНТ (разместване на подформите, Windows).
  3. Отстранена е грешка в колона "От складове" в някои справки за дефицит, модул "Поръчки" (в някои случаи излизаше отрицателно количество).
  4. Отстранена е грешка при автоматично задействане на редактора на поле в таблична подформа.
  5. Добавена е колона за група номенклатури в справката за дефицит на материали, модул "Поръчки".
  6. Добавена е колона за планираното начало на позицията в поръчката в справка "Дефицит за вътрешни поръчки", модул "Поръчки".