Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
ПОЛИКОНТ 4.520
ПОЛИКОНТ – 4.520 / 01.02.2016
Внимание!!! За да се приложи 520 актуализация на ПОЛИКОНТ е
необходимо всички каталози в модул "Работна заплата" след 01.2016 да са
отключени за промени - с подписани или с неподписани ведомости!
I. Модули "Работна заплата" и "Кадри"
1. Нови основания за отсъствие
Създадени са нови причини за отсъствие:
66 - чл.164б, ал.2 КТ - Отпуск при пълно осиновяване
на дете след изтичане на 6 месеца от деня на предаване на детето за
осиновяване за остатъка до 365 календарни дни но не по-късно от
навършване на 5-годишната му възраст;
67 - чл.164б, ал.4 КТ - Отпуск на осиновител, който
сам е осиновил дете от 2- до 5-годишна възраст при условията на пълно
осиновяване;
68 - чл.163, ал.6 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 кал.дни осиновителка;
69 - чл.167, ал.1 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 смърт/заб.майка;
70 - чл.167, ал.2 КТ - Отпуск за бременност и раждане
до 410 смърт родители;
71 - чл.167, ал.1 КТ - Болничен – раждане при
забол./смърт на майката;
85 - чл.167 КТ, ал.2 - Отглеждане дете до 2 год.-смърт
на родителите.
Новите причини за отсъствие могат да се използват в
документи, които имат начална дата след 01.01.2016 г.
Всички нови видове отсъствия са включени в процедурата за
изчисление на работни заплати.
2. Промени при работата с документи за отсъствие
С текущата актуализация в документите за отсъствие са
добавени нови полета, в които се въвежда информация за анкетен лист в
случаите, в които лицето умишлено е увредило здравето си. В тези случаи е
необходимо работодателят да попълни анкетен лист и да въведе в ПОЛИКОНТ
данни за неговия номер, дата и причина. Информацията за анкетния лист е
необходима за предаване на описите в НОИ.
Възможните причини за умишлено увреждане на здравето са
следните:
1 умишлено увреждане на здравето с цел получаване на
отпуск или обезщетение;
2 нарушаване на режима, определен от здравните органи;
3 употреба на алкохол, приемане на силно упойващо
средство без лечебна цел или поради прояви извършвани под въздействието
на такива средства;
4 хулигански и други противообществени прояви,
установени по съответния ред;
5 временна неработоспособност поради неспазване на
правилата за безопасна работа, установено по съответния ред.
За посочване на причината за умишлено увреждане на
здравето може да използвате и форма за избор. Данните за анкетния лист
трябва да са едновременно попълнени или празни.
При работата с документите за отсъствия трябва да имате
предвид следното:
За документите с начална дата след 01.01.2016 г. номер
и дата на завеждане се попълват само за болничните листа - причини от 40
до 61; 71 и 72; Номерата на завеждане трябва да са уникални и
положителни числа. Обръщаме Ви внимание, че номерата и датите на
завеждане за отсъствията при бременност и раждане и отглеждане на
дете трябва да попълвате в документите от вид 54.
За документите с начална дата след 01.1.2016 г. серия
и година се попълват отново само за болничните листа - причини от 40 до
61; 71 и 72.
3. Банкови документи на персонала в чужбина
С текущата актуализация се създава възможност за
въвеждане на банкови документи на персонала в чужбина. Промяната е
свързана с възможността за изплащане на обезщетенията по НПОПДОО в банкови
сметки в чужбина. Страните, в които НОИ позволява да се правят такива
изплащания може да разгледате във формата "Държави". Позиционирайте се в
полето "Код за НОИ" и извикайте формата за избор.
Ако имате такива служители е необходимо да направите
следните стъпки:
Във формата "Държави" да въведете държавите, в които
вашите служители имат сметки и да посочите кодовете им съгласно
номерацията на НОИ.
Да създадете населените места в съответните държави.
Да създадете банките и банковите клонове в населените
места в чужбина.
Да въведете документи от вид 71 или 72 на служителите,
като в съдържанието на документите използвате банковите клонове в
чужбина. Банковте сметки в чужбина започват със символи, различни от BG
и могат да имат обща дължина на IBAN сметката до 34 знака.
Да заредите в полето "Образ" на документа в дневника
файл (PDF, BMP, JPEG), който представлява сканиран образ на документ -
удостоверение от чуждата банка за сметката на служителя.
Да посочите банковата сметка в документ от вид 54
Заявление-декларация като сметка, по която служителят желае да получава
паричните обезщетения.
II. Модул "Парични обезщетения"
1. Работа с описи на документи за НОИ за 2016 година
С Наредбата за паричните обезщетения и помощи от ДОО са
направени промени в реда и начина на предаване на информацията за
изплащане на паричните обезщетения в НОИ.
В тази връзка в ПОЛИКОНТ е създадена нова форма, която
потребителите трябва да използват за регистриране, отпечатване на
уведомления и изготвяне на файловете с информация за НОИ.
Работи се в меню "НАП/НОИ" / "Парични обезщетения
>=2016".
Новата форма се състои от две подформи. Горната подформа
съдържа списък на описите, а долната - съдържанието на документите за
всеки опис.
При въвеждане на данните за описа трябва да имате предвид
следното:
Номерът на описа се генерира автоматично и трябва да
съдържа уникално положително число.
Датата на описа трябва да съдържа датата и времето, в
които създавате описа. Програмата попълва по подразбиране текущите дата
и час. Ако промените полето, имайте предвид, че датата на описа не може
да е след момента, в който ще предавате данните НОИ.
Полето "Приет" показва дали данните от описа са
предадени и приети в НОИ. Първоначално полето трябва да има стойност
"Н", а след предаване на данните в НОИ - трябва да промените стойността
му на "Д". Не пропускайте да отразите в програмата, че данните са
приети, за да може тя да защити от промени документите, включени в
описа.
Годината и месецът са задължителни за попълване и
трябва да съдържат информация за отчетния период, за който ще включвате
и предавате документи.
Данните за представляващия и предаващия описа са също
задължителни за попълване. Ако двете длъжностни лица са различни, това
ще означава, че ще предавате данни чрез упълномощено лице. Задължително
трябва да въведете във формата с длъжностните лица "Настройки" /
"Длъжностни лица" срещу името на предаващия данните датата, на която е
извършена регистрация на съответния КЕП в страницата на НОИ.
След въвеждане на информацията за описа може да работите
по два начина: да генерирате автоматично опис или да въведете списъка с
удостоверенията ръчно.
Подформата с удостоверенията съдържа следните данни:
Пореден номер в опис - полето трябва да е положително
уникално за описа число между 1 и 9999. При преминаване в режим на
добавяне програмата попълва полето със следващия номер.
Код опер.; Операция - полетата показват дали
представяте - 0; коригирате - 1 или заличавате данни за съответния
болничен или декларация.
Фл.=>Деклар./Промяна - полетата показват дали
декларирате или променяте обстоятелства към представен вече документ.
Имайте предвид, че за един болничен лист или декларация можете само
веднъж да представяте с флаг за деклариране на обстоятелства и
многократно след това да представяте информация за промяна на
обстоятелствата (например за промяна на банкова сметка или за настъпване
на обстоятелство, поради което отпада правото на обезщетение).
Перс.N, Име, презиме, фамилия - полетата са
задължителни и съдържат номера и имената на служителя. Трябва да се
въведат преди да се посочат документите за отсъствие и/или заявленията.
Данни за отсъствие - серия, година, дата, номер, вид
пореден номер, вид отсъствие, в сила от, в сила до и брой календарни
дни. Полетата за документа за отсъствие се въвеждат чрез форма за избор
на отсъствие или чрез попълване на полелата за вид, пореден номер и вид
на отсъствие.
Данни за заявление - вид заявление, пореден номер на
заявление, номер на приложение, име на приложение, флаг за
деклариране/промяна. Полетата за заявлението се въвеждат чрез форма за
избор или чрез попълване на полетата за вид и пореден номер на
заявление.
Дата на прекратяване на правоотношението.
Дата на прекъсване на осигуряването.
Номер на опис и пореден номер в опис (за документите
на лицата с повече от едно правоотношение).
За автоматично генериране на опис изберете от
допълнителното меню една от трите възможности за подреждане - по дата; по
азбучен ред; по дата и азбучен ред. Програмата ще прегледа всички
документи за отсъствие и заявления-декларации, които са с начална дата,
дата на документ или дата на завеждане след 01.01.2016 г. и не са включени
в описи и ще ги добави във вашия опис. Имайте предвид, че документите ще
се добавят само ако отговарят на следните изисквания:
Болничните листа, за които няма декларации се добавят
самостоятелно; Тези, за които има заявление декларация N 1 със същата
начална дата ще се добавят заедно с декларацията.
Отсъствията за бременност и раждане и отглеждане на
дете ще се добавят, само ако за тях има въведено заявление N 2, 3, 4, 5,
6 или 7 със същата начална дата, което съответства на вида на
отсъствието.
Заявления N 8 ще се добавят самостоятелно в описа (без
документ за отсъствие).
Всички документи ще се добавят в описа с код на операция
0 "представяне". Флагът за деклариране/промяна ще съответства на флага,
който сте посочили в заявлението (документ 54) - 1 "деклариране" или 2
"промяна". За болничните листа, към които няма декларация - флагът винаги
е 1 "деклариране".
При ръчното въвеждане на информацията за удостоверенията
трябва да имaте предвид, че програмата отново контролира съответствието
между вида на отсъствието и вида на заявлението и изисква началните
дати да съвпадат.
От допълнителното меню на подформата с удостоверенията
може да отпечатате заявлението, удостоверение 9 или 10, да разгледате
справката за предадените данни на съответния служител, както и да получите
справка за работните дни/часове в периода на отсъствието.
Изготвянето на файловете с Приложение 9 и 10 за описа се
извършва от допълнителното меню на горната подформа. От него може да
отпечатате и придружително писмо.
Преди да изготвите файловете за НОИ задължително
проверете и попълнете данни за предприятието - адресни данни, номер на
териториално поделение на НОИ, телефони, електронна поща. Не пропускайте
да въведете да и датата на регистрация на КЕП за упълномощеното лице.
С файловете към НОИ се предават и информация за
служителите - адресни данни - населено място, област, община, адрес,
телефони, електронна поща. Добре е да
прегледате и актуализирате тази информация за вашите служители
преди да започнете да изготвяте файловете.
Имайте предвид, че на страницата на НОИ имате възможност
да тествате изготвените файлове преди да ги предадете с КЕП.
След приемане на информацията в НОИ не забравяйте да
отбележите, че съответният опис е приет.
III. Отстранени грешки и извършени подобрения
Отстранена е грешка при изготвяне на справката за
планирани и извършени обучения.
Отстранена е грешка при възстановяване на минимизиран
ПОЛИКОНТ (разместване на подформите, Windows).
Отстранена е грешка в колона "От складове" в някои
справки за дефицит, модул "Поръчки" (в някои случаи излизаше отрицателно
количество).
Отстранена е грешка при автоматично задействане на
редактора на поле в таблична подформа.
Добавена е колона за група номенклатури в справката за
дефицит на материали, модул "Поръчки".
Добавена е колона за планираното начало на позицията в
поръчката в справка "Дефицит за вътрешни поръчки", модул "Поръчки".