Поликонт - интегрирана система за фирмено управление

ПОЛИКОНТ 4.523

ПОЛИКОНТ – 4.523 / 01.03.2016

I. Отразяване на промени в ЗДДС и Правилника за прилагане на ЗДДС

1. Нов тип сделка и ново основание за начисляване на ДДС

Създаден е нов тип сделка 28 "Стоки и услуги за лични нужди" и ново основание за начисляване на ДДС 105 "Стоки и услуги за лични нужди".

2. Промени в дневника на продажбите

За данъчните периоди след 1.2.2016 в дневника на продажбите се променят наименованията на к.12 и к.16 и  начинът на попълването им. Колона 12 ще приема и ДДС 20% в други случаи от ЗДДС, а колона 16 ще съхранява ДДС за услуги и стоки за лични нужди.

3. Промени в декларация за ДДС

За данъчните периоди след 1.2.2016 се променят наименованията на клетка 23 изцяло и частично - кл.16, кл.18 и кл.19. В края на декларацията се добавя текст с бележки (съгласно ДВ 8 / 20.01.2016). Променя се и начинът на закръгляване на коефициента по чл. 73 от ЗДДС.

II. Модул "Поръчки"

1. Свързване на външните и вътрешните поръчки със звено

Във формите за работа с външните и вътрешните поръчки са добавени нови полета за номер и име на звено. Полетата се въвеждат в горната подформа срещу главната поръчка и се отнасят за всички позиции от нея. По подразбиране всяка нова поръчка се свързва със звено 0. Програмата проверява дали периодът, през който звено съществува не противоречи на датите на поръчката и нейните позиции - начало, край и срок.

При осигуряването на външни поръчки с вътрешни програмата (1:1, по позиции или на конкретна позиция) автоматично се преписва звеното от външната поръчка във вътрешната поръчка, която се генерира.

Звеното във външните поръчки не може да се променя, след като е извършeно осигуряване на някоя от позициите, както и след разрешаване, изпълнение или анулиране на поръчката и/или нейните позиции.

Звеното във вътрешните поръчки не може да се променя, ако поръчката или някоя от нейните позиции са разрешени, изпълнени или анулирани.

2. Свързване на оператори със звена

Работи се в "Поръчки" / "Разпред.по оператори". Формата се използва за свързване на операторите със звената, с чиито външни и вътрешни поръчки могат да работят в "Поръчки" / "За оператор". Всеки ред съдържа номер и име на оператор, номер и име на звено. Операторът се въвежда чрез номера му или се избира от форма за избор. Същото се отнася и за звеното.

3. Работа с поръчки на избрано звено

Работи се в "Поръчки" / "Поръчки по звена". Формата съдържа звената, които са въведени за текущия оператор във формата за разпределяне по оператори.

Позиционирайте се върху желаното звено и продължете от допълнителното меню. От него имате достъп до външните поръчки, вътрешните поръчки и маршрутните карти (по различни критерии), които се отнасят за избраното звено.

При добавяне на данни във формите с поръчките програмата попълва звеното с избраното от вас.

Във формите с маршрутните карти полетата за номер и име на звено се извличат отново автоматично от главната вътрешна поръчка.

4. Справка за позиции от външни поръчки с изтичащ срок

Справката за позициите от външни поръчки с изтичащ срок се изготвя от "Справки" / "Външни пор.с изтич.срок".

Задава се период от начална и крайна дата. От следващата форма се избира структурно звено.

Справката съдържа списък на всички позиции от външни поръчки, които имат срок на изпълнение между зададените дати и са свързани с избраното звено или неговите подзвена. За всяка позиция има информация за:

5. Справка за позиции от поръчки за доставка с изтичащ срок

Справката за позициите от поръчки за доставка с изтичащ срок се изготвя от "Справки" / "Доставки с изтич.срок".

Задава се период от начална и крайна дата.

Справката съдържа списък на всички позиции от поръчки за доставка, които имат срок на изпълнение между зададените дати. За всяка позиция има информация за:

Промените в модул "Поръчки" са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД.

III. Модул "Работна заплата"

1. Промени в декларация 6

Във връзка с промени в наредба Н-8, за периодите след 01.01.2016 г. е направена промяна в начина на изготвяне на декларация 6. 

При деклариране на осигурителни вноски с вид "5" програмата автоматично попълва като дата на начисление/изплащане последната дата на месеца, независимо от това каква дата е въвел потребителя.

Направена е промяна и във формата за описание на декларацията, като е добавено поле "Фл.осн.пл.". В него по подразбиране се попълва "Д". То се използва за уточняване дали това са осигурителни вноски за основното плащане за организацията. В случай че, данните на организацията се обработват в повече от една база и във всички бази с един и същ Булстат, в това поле се попълва се "Д" в основната база и във всички останали се попълва "Н". Стойността "Н" може да се попълва само за пера 990 и 911.

Ако в поле "Фл.осн.пл." е попълнено "Д" декларация 6 се изготвя с вид плащане 5 и с дата на изплащане последната дата на месеца. Ако в поле "Фл.осн.пл." е попълнено "Н", декларация 6 се изготвя с вид плащане 6 и с въведената дата на начисляване/изплащане.

Пример за организации, които обработват данните си в повече от една база са общините. Те обработват данните си за персонала от общината в една основна база и използват други база за работещите по проекти или други дейности. В този случай "Д" се попълва в основната база с персонала от общината и във всички останали се попълва "Н".

2. Нови пера за изплащане на храна от фонд СБКО

С чл.44, ал.2 на ПМС 380/29.12.2016 г. се прави следната промяна: "Средствата за СБКО на персонала в бюджетните организации се определят в размер на 3 на сто от утвърдените разходи за основни заплати на лицата, назначени по трудови правоотношения. Tе се разходват през годината на база начислените средства за основни заплати".

В Протокол 7 на комисия "Бюджет и финнаси" към ВСС / 17.02.2016 г. в т.7 е записано: "Разходването на средствата за СБКО на магистратите и служителите, да се извършва на база начислените средства за основни заплати, в това число и частта от начислените средства за възнагражденията за платен отпуск, включваща основната заплата за отработено време".

В тази връзка с текущата актуализация се добавят две служебни незадължителни пера:

Перата се добавят в отключените каталози с неподписани ведомости след 02.2016 г. За да изплащате храна от фонд СБКО по описания начин е необходимо да добавите перо 620 на всички или част от служителите. Проверете и стойността на общ параметър 26 Процент за храна. Ако сте ползвали друго перо за храна, не забравяйте да го изтриете от съответните служители.

Клиентите от съдебната система е необходимо да добавят и перо 619 на служителите, за да включат в базата за храна основната заплата за часовете в платен отпуск.

IV. Модул "НОИ - обезщетения"

1. Тест на данните в опис

Работи се в "НАП/НОИ" / "Обезщетения" / "Описи >=2016" и от допълнителното меню се избира "Тест на данни".

Формата съдържа списък със забележките към документите от текущия опис. Всеки ред има данни за пореден номер, код и име на забележка, пореден номер на документ в описа, персонален номер, имена на служител и имена на дете.

Забележките, които са отбелязани със * не са фатални. Ако формата съдържа поне една фатална забележка, програмата не може да изготви файловете за НОИ. Таблицата съдържа списък с видовете забележки и препоръки за отстраняването им.

Препоръчваме Ви преди да изготвяте файловете за НОИ да тествате данните от описа и да отстраните забележките.  По този начин ще спестите време и усилия.

Категория Код забел. Тест Препоръка
Фирма 1 Населено мястo В "Настройки"/"Предприятие" посочете населеното място от формата за избор.
2 Област В "Пл.докум."/"Основни данни"/"Населени места" въведете област за населеното място, което е посочено в данните за предприятието.
3 ТП на НОИ В "Настройки"/"Предприятие" въведете номер на ТП на НОИ или го посочете от формата за избор от полето с наименованието на ТП на НОИ.
Служител 11 Населено място В досието на служителя попълнете полето "Местоживеене".
12* Област В досието на служителя попълнете полето "Област".
Болничен лист 21 Серия Попълнете в съдържанието на болничния лист неговата серия.
22* Серия, различна от Е (на латиница) Проверете и коригирайте серията в съдържанието на болничния лист (въведете E на латиница).
23 Година Попълнете в съдържанието на болничния лист годината.
24 Дата на завеждане Попълнете в съдържанието на болничния лист дата на завеждане. Ако датата е попълнена проверете дали тя не е преди датата на издаване на болничния лист и я коригирайте.
25 Номер на завеждане Попълнете в съдържанието на болничния лист дата на завеждане и програмата ще ви генерира уникален номер на завеждане. Може да въведете номера сами, но имайте предвид, че програмата следи за неговата уникалност.
Дете 31 Дата на раждане В данните за семейството попълнете за детето дата на раждане.
32 Номер на акт за раждане В данните за семейството попълнете за детето номер на акт за раждане. Той е задължителен за децата без ЕГН.
33 Дата на акт за раждане В данните за семейството попълнете за детето дата на акт за раждане. Тя е задължителна за децата без ЕГН.
34 Майка и баща В данните за семейството въведете информацията за майката и/или бащата и посочете качеството им спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН.
35* Майка В данните за семейството въведете информацията за майката, ако тя не е самият служител. След това посочете качеството й спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН.
36* Баща В данните за семейството въведете информацията за бащата, ако тя не е самият служител. След това посочете качеството й спрямо детето. Данните за родителите са задължителни за децата без ЕГН.
Банкова сметка 41 Код на държава Проверете кое е населеното място на клона, в който служителят има банкова сметка. За държавата, в която е населеното място попълнете полето "Код за НОИ" или изплзвайте формата за избор от поле "Име на държава НОИ".
42 Образ Банковата сметка на служителя е в чужбина. В този случай се изисква в дневника на документите за банковата сметка в полето "Образ" да заредите файл (PDF, BMP, JPEG или др.) с образа на сметката.
2. Генериране на опис със задаване на максимален брой

Във връзка със затруднения на НОИ за приемане на файлове с Приложения 9 и 10 с по-голям брой записи (над 100), създадохме възможност при генериране на описите потребителите да могат да задават брой. Максималният брой на записите в един опис може да е от 50 до 9999. При достигане на зададения брой, програмата автоматично създава един или повече описи и добавя останалите документи към тях.

V. Отстранени грешки и извършени подобрения

  1. Отстранена е грешка при извикване на "Индекс" в помощта.
  2. Подобрена е структурата на писмата, изпращани от ПОЛИКОНТ. 
  3. Променен е печатният образ на придружителното писмо за подаване на справка по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ за изплатени доходи на физически лица за 2015 г.
  4. Променен е печатният образ на справката по чл.73, ал.1 от ЗДДФЛ за изплатени доходи на физически лица за 2015 г.(съгласно Заповед N: ЗЦУ-38/18.01.2016г.) 
  5. При изготвяне на файл за масово плащане към ОББ е добавен нов бутон "Експорт ИБ". С него се изготвя файл, който се предава чрез интернет банкиране.
  6. При промяната на чертежния номер на номенклатура, която сте използвали в технология, поръчка, складов документ, фактура или други, програмата вече ще извежда само предупреждение, но ще позволява промяната.