Поликонт - интегрирана система за фирмено управление
Създадена е нова таблична справка, която съдържа информация за служителите, които имат промяна в заплатата през избран период. Справката може да се изготви за избрано звено и/или цялата организация от меню "Справки" / "По структ. за период" / "Променени заплати".
Съдържа следната информация:
Справката съдържа толкова редoве за един служител, колкото пъти е променена заплатата му в избрания период, независимо дали има или няма промяна на работното му място.
Данните за звеното, длъжността, датата на промяна и заплатата на служителя се извличат от трудово-правния документ с променената заплата. Предходната заплата се взема от предния документ от същата група на служителя.
Справката е разработена по поръчка на "Монди" ЕАД гр. Стамболийски .
Във връзка с промяна в проверката на информацията за паричните обезщетения и приемането на данните в НОИ са направени следните промени:
При тестването на данните за описа са добавени следните забележки:
Категория | Код забел. | Тест | Препоръка |
---|---|---|---|
Фирма | 4 | Фамилия на длъжностно лице | В списъка на персонала за длъжностното лице попълнете полето "Фамилия" на кирилица. |
Служител | 13 | Фамилия | В списъка на персонала за служителя се попълва полето "Фамилия" на кирилица |
Дете | 37 | Фамилия на дете | В данните за семейството, за детето попълнете полето "Фамилия" на кирилица. |
В подформата с данните за описа е добавено ново поле "Дата смърт". Ако служителят почине по време на отпуск, разрешен с болничен лист (Приложение 9) е необходимо в това поле да се попълни датата на смъртта. Ако лицето ползва парично обещетение (Приложение 10) и почине е необходимо да се извърши прекратяване на правоотношението и съответно да се попълни датата за прекратяване.
С текущата актуализация се добавя нов общ параметър 106 Употреба на ресурси за начална дата. Той се използва за задаване на начина на генериране на документите за употребени ресурси и на информацията за разходните норми към операциите в маршрутните карти.
Стойността на параметъра по подразбиране е 1. В този случай програмата използва началната дата на операцията за генерирането на документите и разходните норми.
При стойност 0 програмата използва данните от отчетената заработка от работници или бригади към всяка операция. За всяка различна начална дата от заработката се определя изработеното количество и за него се изчисляват по разходни норми необходимите ресурси. За тях се генерират самостоятелни документи и записи за изчисление на фактическата себестойност.
Употребата на ресурси по дати е по-подходящо за клиенти, при които операциите продължават по-дълго време, а понякога обхващат повече от един отчетен период.
Към всяка операция от маршрутните карти е добавена информация как са употребени ресурсите - към началната дата на операцията ("Фл.рес." = 'Д') или по дати ("Фл.рес."='Н'). В случай, че промените стойността на общия параметър, програмата ще промени начина на работа за операциите, които стартирате след промяната. Останалите ще запазят своя флаг и начин на генериране и освобождаване на ресурси.
Променен и начинът, по който компенсирате алтернативните ресурси. Той също позволява компенсирането да се извършва за една или повече дати.
От допълнителното меню на формата с операциите към маршрутните карти със "Складови документи" може да се разгледат документите за употребени ресурси, които автоматично са създадени от програмата към текущата операция. За всеки документ във втората подформа се съдържа списък с ресурсите и техните количества.
Променена е процедурата за изчисление на фактическата себестойност. Тя се съобразява със стойността на общ параметър 106 и отчита факта, че към дадена операция от маршрутната карта може да има повече от един документ за употребени ресурси, както и компенсиране на ресурси за повече от една дата.
Променена е и процедурата за генериране на данни за производство, разходни норми и ресурси.
Променени са справките в модул "Фактическа себестойност", които съдържат информация за употребените ресурси и включването им на направените разходи в произведените маршрутни карти и незавършеното производство.
Добавена е защита от промяна и изтриване на данните в автоматично генерираните документи за употребени ресурси (документ от вид 65). Потребителите не могат и да добавят нови редове в тези документи.
В справките "Хронология", "Хронология - 2", както и в справките, с които се проследяват документите за салдо и оборот са добавени полета за кода на поръчката, позицията и кода на операцията, от които е генериран съответният служебен документ.
Описаните в т.III промени са направени по поръчка на "Габинвест" ЕООД - гр.Габрово.
Във връзка с промени в алгоритмите за календарно планиране с цел използване на хората като ресурс, в ПОЛИКОНТ е извършено обединяване на фирмените графици, които се използваха за задаване начина на работа на машините (работните места) с фирмените графици, свързани с персонала.
Както знаете до текущaта актуализация в модул "Поръчки" всеки график на работа се описваше с номер, наименование и с вариант на работното време. За всяка дата от даден график можеше да се посочи вида на деня - работен, почивен или официален празник и вида на работното време. Графиците можеха да се създават за неограничен период от време. За всяко работно място се посочваше графика, по който работи.
В модул "Работна заплата" фирмените графици се въвеждаха в отделен списък в подобна форма, но тя не съдържаше данни за вида на работното време. В нея обаче имаше информация за работните часове и за нощните часове. Фирмените графици за всеки отчетен период можеше да са различни. Всеки служител се свързваше с фирмен график. Информацията от този график се използваше като еталон за създаване на личните календари на служителите. В определени дни графикът, по който работи даден служител можеше да се променя. При създаването на нов каталог, програмата преписваше фирмените графици за персонала от предходния период и добавяше информация за датите от съответния месец.
С 527 актуализация двата списъка с фирмени графици се обединяват. Графиците от модул "Поръчки" се добавят накрая на списъка с графиците от модул "Работна заплата" и получават нови номера. Промяната на номерата на тези графици се отразява и срещу съответните работни места, свързани с тях.
Новата формата за работа с фирмените графици съдържа вече данни за варианта на работното време и за часовете - работни и нощни.
Вариантите на работното време се подготвят предварително в "Основни данни" / "Графици и работно време" / "Работно време". Всеки вариант има номер и наименование. Във втората подформа се въвеждат един или няколко интервала с начало и край. Например: 07:00 - 10:00; 10:15 - 12:00; 12:45 - 16:00.
За нуждите на календарното планиране данните за варианта на работното време са задължителни за въвеждане, за да знае програмата кога може да използва работните места и хората. Ако използвате фирмените графици само за изчисление на работните заплати, засега не е задължително да въвеждате данни за работното време.
Видът на деня, работните часове и нощните часове се въвеждат по познатия вече начин. Засега часовете не се изчисляват автоматично от данните за работното време, но предвиждаме добавянето на тази възможност.
От допълнително меню на формата имате три възможности. Първата е да добавите данни за съществуващия график за период от време. Имайте предвид, че графикът трябва да е непрекъснат и може да добавяте информация само в началото или в края му. Втората възможност е да добавите данни за всички графици за желания от вас период. Третата възможност е да презапишете в съществуващ график за период от време само данните за работното време и часовете.
В модул "Работна заплата" за всеки отчетен период се поддържа списък с активните през периода фирмени графици, свързани с персонала. Тези графици се избират от списъка с всички графици и се въвеждат в "Текущи дании" / "Фирмени графици тек.пер.".
Някои от предимствата от обединяването на графиците и въвеждането на данните за работното време са:
Втората и третата възможност ще бъдат реализирани с някоя от следващите актуализации.
Новата справка се изготвя в модул "Поръчки" в меню "Справки" / "Раб.време за персонал". Избира се служителят и се задава период. Справката съдържа информация само за работните дни на служителя. Дните в отсъствие и почивните дни не участват в нея. Не участват и дните, в които служителят не е назначен. За всяка дата има информация за деня от седмицата, номера на графика и работното време. Последната колона съдържа данни за това дали информацията се извлича от личния график на служителя, от фирмения график, с който е свързан, от официалния календар или на базата на прогнозата за работните дни.